![]() |
ik heb advies nodigg
OK.
nou, het is nu iets langer dan 2 maanden uit met een jongen waarmee ik 2 jaar een relatie heb gehad. ik hield nog zielsveel van hem alleen hij niet meer van mij. ik heb ongeveer een maand lang elke dag moeten huilen om hem, en na een maand ging het wel wat beter. ik leerde via school een hele leuke jongen kennen, en hij leidde me enorm af van mijn ex. we waren lekker aan het flirten en ik vond hem echt heel leuk. ik heb hem verteld dat omdat het nog maar net uit is met mn ex, en ik nog gevoelens voor hem heb, ik voorlopig me niet weer wilde binden aan een nieuwe jongen. toen vond hij dat wel prima.. nu heeft hij me een paar dagen geleden verteld dat hij OF mijn vriend wil zijn, OF gewoon een vriend wil zijn omdat hij niet tussenin kan zitten. hij is dan bang dat zijn gevoelens gekwetst worden omdat hij me zo leuk vind maar me niet als vriendin kan hebben. hij heeft ook gezegd dat als ik voor het tweede kies (wat ik voorlopig heb gedaan) hij niet voor altijd op me zal wachten en misschien wel met een ander meisje iets zal beginnen als hij een leuk meisje tegenkomt. ik zit nu enorm in dubio. zal ik met hem iets beginnen terwijl ik nog steeds verdriet heb om het feit dat het uit is met mijn ex, of zal ik verstandig zijn en de tijd nemen om de wonden te laten helen voordat ik weer iets begin met een jongen. ik vind hem echt heel erg leuk, en als ik bij hem ben dan ben ik gelukkig, maar ondertussen dwalen mijn gedachten heel vaak af naar mijn ex. dan voel ik me zo schuldig... ook ben ik bang dat ik onbewust iets met die nieuwe jongen wil beginnen omdat ik behoefte heb aan lichamelijk en emotioneel contact met een jongen..niet perse omdat HIJ leuk is. heeft iemand advies voor me? heeft iemand een vergelijkbare situatie meegemaakt? wat zal ik doen..voor een leuke jongen kiezen die me blij maakt terwijl ik nog steeds een beetje gevoelens heb voor mn ex en om hem rouw, of de jongen laten gaan en een geweldige kans mislopen... |
Volgens mij geef je zelf het antwoord al: het is niet eerlijk tegenover die jongen, omdat je nog rouwt om je ex. Het lijkt mij verstandig nog even te wachten...
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen als je wel voor deze jongen gaat, want je vind hem leuk en hij jou. Tja, eerlijk zijn, diep in je hart kijken en jezelf vragen of je van deze relatie een mooi iets kan maken, ook al speelt je ex nog mee. Argh, dit soort situaties zijn echt zooooooooo hopeloos :o Succes! |
Je moet niet meer aan je ex denken! :nono:
Als je hem echt leuk vind, neem er dan gewoon mee? Zo zul je ook sneller je ex vergeten en ben je bij iemand die JOU ook leuk vind. |
Citaat:
en bedankt voor jullie reacties. |
Citaat:
Maar is dat erg? Kijk als je na een maand nog steeds aan je ex denkt dan was het misschien toch niet zo handig, maar om daarom nou deze kans te laten schieten ?... Ik zou er gewoon voor gaan, als het na een maand (oid) toch niet super lijkt dan zie je het dan wel weer. Die (nieuwe) jongen weet ook dat je aan het twijfelen bent, dus daar zal hij (neem ik aan) ook wel rekening mee houden. |
Ik zou hem denk ik vergeten...
Ik heb zelf ook in die situatie gezeten, en achteraf gezien vond ik het nogal gemeen van hem dat hij me dwong te kiezen, want ikw as er gewoon nog niet klaar voor om te kiezen en op zich had hij dat moeten respecteren. Als hij echt voor je wil gaan dan wacht hij, als hij dat niet kan dan is hij je niet waard. |
Even heel kortaf; als die zoiets zo noodzakelijk wilt weten zoekt die blijkbaar asap naar een relatie waarbij 't niet zozeer uitmaakt met wie.
Anders wacht die wel en geniet die gewoon van de leuke tijd die jullie nu hebben; relatie of niet. |
Citaat:
|
Ik denk dat je het voorlopig bij de vriendschap moet houden. Dan weet hij waar hij aan toe is en dan kunnen jullie nog altijd dingen ondernemen als vrienden.
Vind je hem de moeite waard? Heb je meer tijd nodig voor jezelf? Ben je toe aan een nieuwe relatie? Zou je het heel erg vinden als hij een vriendin zou krijgen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Soms kom je wel de juiste persoon tegen, maar zijn de omstandigheden compleet fout. En als die omstandigheden eenmaal tegen zitten, komt het niet vaak meer goed. Ik kan me trouwens niet zo goed inbeelden dat een relatie goed kan lopen, als je op het moment dat het begint nog met iemand anders in je hoofd zit.
Verder krijg ik er het vliegend schijt van als mensen me onder druk zetten om op dat vlak een keuze te (moeten) maken. Op een slecht moment zou ik dat emotionele chantage noemen, op een goed moment zou ik vinden dat ik geen controle meer heb over dingen die ik graag in de hand heb. Beide dingen zijn vrij fout, maar dat wil natuurlijk nog altijd niet zeggen dat je op dit moment niet voor hem kan kiezen. Verder geen advies van mij, waarschijnlijk zal je het antwoord diep in jezelf wel kunnen vinden. |
Eerst het één afsluiten, voordat je aan iets anders begint.
Maak nu in ieder geval bewust en niet overhaast een keuze, zodat je later weet (mocht je achteraf denken 'had ik het maar anders gedaan') dat je die keuze heel bewust en met volle overtuiging hebt gemaakt, zodat je geen spijt hoeft te hebben van die keuze. |
Ik zou die jongen niet laten lopen! Als je je zo fijn en gelukkig bij hem voelt zou het zonde zijn! Maar ik zou het wel rustig aan doen. Niet te veel overhaasten! Maja, het blijft wel je eigen keuze! Maar ik zou hem niet laten lopen.
Ik heb het nu al anderhalf jaar uit, en toch denk ik nog wel is aan die ex. Het was heel bijzonder! en ik kan er ook nog wel om balen/ verdriet hebben dat het zo gelopen is. Maar ik ben ook gelukkig met een nieuwe vriend! Ik wil hem absoluut niet kwijt! Ik zou hem niet willen laten lopen omdat ik nog wel is aan een ex denk! Het leven gaat door, en meestal denk je als gelukig bent minder aan exen van vroeger! succes met je keuze! |
Als hij echt gek op je is, wacht hij wel en heeft hij geen behoefte aan andere meiden...
Gurl18: Jarig? Gefeliciteerd! |
Moeilijk kwestie.
Ik kan me enerzijds wel verplaaten in hem. Heel veel mensen zeggen dat hij toch ook wel kan wachten, Maar hij is waarschijnlijk ook verliefd op haar. Hij wil haar het liefst nu, en wil helemaal niet wachten. Maar weet niet zeker of zij ook wat met hem wil. Dus ter verkoming van nog verliefder worden stelt hij haar nu de keuze. Anders is het straks (als het niks wordt) bijna net zo moelijk om haar te vergeten als dat het voor haarnu is om haar ex te vergeten. Snappen jullie het nog?? Als ik me anderzijds in haar verplaats, dan zou ik nog voor hem kiezen. En genieten van hem. Want in die situatie vergeet je makkelijker dingen dan dat je op je kammertje gaat zitten denken aan je ex. Zie je je ex trouwens nog (veel)?? |
Ik heb precies hetzelfde doorgemaakt.
Als jouw vriend rekening kan houden met dat je nog veel met je ex zit, dan kan het werken, anders niet. Mijn huidige vriend heeft echt eindeloos geduld gehad en pas na drie maanden kregen we het echt leuk. Daarvoor was het steeds problemen en moeilijkheden... |
Citaat:
Denk goed na voordat je iets doet, als je iets met m neemt en je voelt je er ongemakkelijk bij heb je alleen maar meer ellende. |
Niets doen voordat je echt 100% over je ex heen bent, anders wordt het voor allebei een teleurstelling en doe je iemand onnodig (veel) pijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55. |