Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Cellulitis op buik (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1272855)

Muchacha 25-09-2005 14:26

Cellulitis op buik

Ik heb sinds enkele weken, echt heel raar, cellulitis op mijn buik. Dat ik het op mijn billen heb, had ik al lang aanvaard, maar mijn buik die altijd plat en strak was staat nu vol putjes :( Is hier iets aan te doen? Hetzelfde als bij cellulitis op de billen? Dus veel drinken, op je eten letten en sporten (buikspieroefeningen dan?) Ik vind het echt raar en lelijk.

Ici-Paris_# 25-09-2005 17:17

Citaat:

Muchacha schreef op 25-09-2005 @ 15:26 :
Ik heb sinds enkele weken, echt heel raar, cellulitis op mijn buik. Dat ik het op mijn billen heb, had ik al lang aanvaard, maar mijn buik die altijd plat en strak was staat nu vol putjes :( Is hier iets aan te doen? Hetzelfde als bij cellulitis op de billen? Dus veel drinken, op je eten letten en sporten (buikspieroefeningen dan?) Ik vind het echt raar en lelijk.
een buikwandcorrectie?

Joey22 25-09-2005 17:21

Ik weet niet veel van cellullitis af, maar buikspieroefeningen zullen in ieder geval niet helpen. Je traint daarmee namelijk een spier, geen huid.

Neiu 25-09-2005 17:27

Citaat:

Joey22 schreef op 25-09-2005 @ 18:21 :
Ik weet niet veel van cellullitis af, maar buikspieroefeningen zullen in ieder geval niet helpen. Je traint daarmee namelijk een spier, geen huid.
Mwah, daar gaat het volgens mij ook niet om. Het gaat er meer om dat je beweegt op die plek en dus de plaatselijke stofwisseling (ik weer niet hoe ik het anders moet formuleren) omhoog gaat zodat afvalstoffen wegkunnen en er geen halfvolle vetcellen ontstaan (wat cellulitis eigenlijk is).
Maar ik heb ook nog nooit van cellulitis op een buik gehoord :confused: Gekke plek.

Sarah 25-09-2005 19:18

buikspieroefeningen helpen wel want ze verbeteren de doorbloeding. Cellulite is inderdaad halfvolle vetcellen, die raken halfvol doordat het bloed niet elke cel even goed kan bereiken. Andere sporten verbeteren trouwens ook de doorbloeding in je buikvet als je niet van buikspieroefeningen houdt :P. En je kunt je buik masseren, dat helpt ook voor de doorbloeding :) maar dan moet je wel tegen kietelen kunnen.

Alicia Silverstone 25-09-2005 22:24

Citaat:

Muchacha schreef op 25-09-2005 @ 15:26 :
Hee, je maakt me bang :(
Straks krijg ik dat over een jaar ofzo ook.. mijn buik is nl niet eens plat/strak.

Iig zou ik idd buikspieroefeningen doen en masseren en er een hoop bodylotion achtige dingen opsmeren/insmasseren.
*neemt zich voor dat ook alvast te doen* :o

succes :)

Rambo 26-09-2005 14:27

Citaat:

Joey22 schreef op 25-09-2005 @ 18:21 :
als je een spier traint dan gaat die spier groeien met als resultaat dat je huid strakker word.

ScRaN 27-09-2005 16:15

Ik heb dat ook opeens gekregen! Op mijn billen had ik 't ook natuurlijk al heel lang aanvaard, maar een buik is raar hè?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.