Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   NHL Ijshockey (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1273164)

MightyDuck1 25-09-2005 20:57

NHL Ijshockey

http://www.thehockeyshop.com/images/nhl-logo.jpg

Jaja het begint bijna weer (y)
De sport na Formule 1 die me echt boeit.
Eindelijk weer een serieus seizoen.

Vorig jaar helaas geen NHL season geweest omdat er geen overeenkomst was, want die was afgelopen en ze hadden toen nog geen plannen gemaakt om een nieuwe te bedenken voor het seizoen van 2004/2005 zou beginnen.

Dit jaar hebben ze het dus wel eindelijk voor elkaar en kan het seizoen 2005/2006 eindelijk beginnen (y)

De eerste wedstrijden van het seizoen gaan van start op 5 oktober en dan kunnen we weer 9 maanden genieten van het Amerikaanse ijshockey :cool:

Elk team speelt 82 westrijden in 1 seizoen en de eerste 16 gaan door naar de Play-offs
De standaart 32 teams die dit jaar ook weer meedoen zijn:

- New Jersey Devils
- New York Islanders
- New York Rangers
- Philadelphia Flyers
- Pittsburgh Penguins
- Boston Bruins
- Buffalo Sabres
- Montreal Canadiens
- Ottawa Senators
- Toronto Maple Leafs
- Atlanta Thrashers
- Carolina Hurricanes
- Florida Panthers
- Tampa Bay Lightning
- Washinton Capitals
- Chicago Blackhawks
- Columbus Blue Jackets
- Detroit Red Wings
- Nashville Predators
- St. Louis Blues
- Calgary Flames
- Colorado Avalanche
- Edmonton Oilers
- Minnesota Wild
- Vancouver Canucks
- Mighty Ducks of Anaheim
- Dallas Stars
- Los Angeles Kings
- Phoenix Coyotes
- San Jose Sharks

Mijn favoriete team is al jaren lang de MightyDucks of Anaheim http://www.sportsecyclopedia.com/nhl.../Duckslogo.gif , die het eigenlijk nooit zo heel super doen.
In het seizoen 2002/2003 hebben ze het wel goed gedaan, toen kwamen ze zelfs nog in de finale te staan van de Stanley cup overwinning maar verloren net op het nippertje van de New Yersey Devils die dat jaar de Stanley cup beker in ontvangst nam.
http://www.legendsofhockey.net/graph...anleycuplg.jpg

De stanley cup winnaars van de afgelopen 15 jaar
2004 Tampa Bay Lightning
2003 New Jersey Devils
2002 Detroit Red Wings
2001 Colorado Avalanche
2000 New Jersey Devils
1999 Dallas Stars
1998 Detroit Red Wings
1997 Detroit Red Wings
1996 Colorado Avalanche
1995 New Jersey Devils
1994 New York Rangers
1993 Montreal Canadiens
1992 Pittsburgh Penguins
1991 Pittsburgh Penguins
1990 Edmonton Oilers

Inmiddels is het Pre-season alweer van start gegaan al het laatste nieuws daarvan en van de hele NHL kan je vinden op http://www.nhl.com

MightyDuck1 30-09-2005 19:19

Niemand die deze sport volgt?

He damn, helemaal me best gedaan om een mooie openingspost te verzinnen en dan kijkt niemand ernaar :(

Dit forum gedeelte zuigt (n)

Milan Dado 30-09-2005 19:36

Ik volg het niet :bloos: hoewel ik wel ooit om 5 uur 's ochtends mn nest uit ging om USA - Canada te kijken <3
Schitterende sport, maar lastig te volgen vanaf hier :(
(overigens ben ik een ny rangers aanhanger :P)

Pibbo 30-09-2005 19:47

Waar kan je het kijken :o

MightyDuck1 30-09-2005 19:57

Citaat:

Pibbo schreef op 30-09-2005 @ 20:47 :
Waar kan je het kijken :o
Dat is dus het probleem hier in NL
Ze besteden er geen enkele aandacht aan, alleen de olympische spelen dan :o

Pibbo 30-09-2005 20:28

Citaat:

MightyDuck1 schreef op 30-09-2005 @ 20:57 :
Dat is dus het probleem hier in NL
Ze besteden er geen enkele aandacht aan, alleen de olympische spelen dan :o

welke buitenlandse zender dan :o

MightyDuck1 30-09-2005 20:36

Citaat:

Pibbo schreef op 30-09-2005 @ 21:28 :
welke buitenlandse zender dan :o
ESPN dacht ik.
Ik kijk de wedstrijden zelf ook nooit live omdat ik dus geen ESPN kan ontvangen (n)

Pibbo 30-09-2005 20:58

Citaat:

MightyDuck1 schreef op 30-09-2005 @ 21:36 :
ESPN dacht ik.
Ik kijk de wedstrijden zelf ook nooit live omdat ik dus geen ESPN kan ontvangen (n)

maar je volgt het wel :p

Milan Dado 30-09-2005 21:04

ik ga binnenkort een schoteltje aan mn muur gebruiken, enig idee of die ESPN uit de lucht trekt?

MightyDuck1 30-09-2005 21:56

Citaat:

Pibbo schreef op 30-09-2005 @ 21:58 :
maar je volgt het wel :p
Ja, op NHL.com volg ik alles wel een beetje, of als ik geen tijd heb om internet op te starten en ik wil toch de uitslagen weten (dat is dus meestal sochtendsvroeg) ga ik naar CNN TT.
Oh ja, CNN wilt soms ook nog welleens van wat wedstrijden een korte samenvatting laten zien.

ESCO 30-09-2005 22:58

Heel lang geleden, ik weet nog dat de red wings de titel wonnen en in limo een een zwaar ongeluk kregen waarna bijna het hele team uiteen viel.

Daarna niet meer gevolgd, basketbal NBA gaat mijn voorkeur uit en honkbal.

el commandante 05-08-2006 12:39

Om NHL ijshockey te volgen kun je het beste digitale televisie nemen. NASN Europe zendt heel veel uit.

Ufke 05-08-2006 19:56

Toronto!

Ertur 05-08-2006 20:59

Edmonton Oilers waren mijn helden. Heb het een paar jaar niet meer gevolgd, dat het vorig jaar stillag kwam mijn interesse ook neit ten goede. :o

el commandante 06-08-2006 12:39

Het beste team blijft toch wel Detroit. Zeker nu ze The Dominator teruggehaald hebben.

En in Nederland dan? Iemand die dat volgt?

MightyDuck1 06-08-2006 13:03

Citaat:

el commandante schreef op 06-08-2006 @ 13:39 :
Het beste team blijft toch wel Detroit. Zeker nu ze The Dominator teruggehaald hebben.

En in Nederland dan? Iemand die dat volgt?

Mee eens, Detroit is toch wel het beste team van de laatste paar jaren.

In Nederland volg ik ijshockey niet, alleen in Amerika volg ik het via internet omdat het op de Nederlandse tv niet te zien is.

el commandante 07-08-2006 10:28

Aankomend jaar gaat SBS 6 waarschijnlijk samenvattingen uitzenden van de eredivisie. Je zou natuurlijk ook eens naar een stadion kunnen gaan, dat is veel leuker dan voor de tv.

0oFZo0 07-08-2006 11:16

Citaat:

el commandante schreef op 07-08-2006 @ 11:28 :
Aankomend jaar gaat SBS 6 waarschijnlijk samenvattingen uitzenden van de eredivisie. Je zou natuurlijk ook eens naar een stadion kunnen gaan, dat is veel leuker dan voor de tv.
Die samenvattingen zou SBS 4 jaar geleden toen ik zelf nog ijshockeyde ook al uitzenden. Ik heb er nooit wat van gezien. Maar als het ooit gebeurt is dat wel goed voor deze sport. Clubs verdienen er aan en het krijgt veel meer publiciteit.

el commandante 07-08-2006 20:22

Waar heb je gespeeld?
Overigens zijn er toen wel degelijk beelden uitgezonden, maar dat is na een maand ofzo alweer gestopt. Dit jaar zijn de onderhandelingen weer gaande...

0oFZo0 08-08-2006 10:29

Citaat:

el commandante schreef op 07-08-2006 @ 21:22 :
Waar heb je gespeeld?
Overigens zijn er toen wel degelijk beelden uitgezonden, maar dat is na een maand ofzo alweer gestopt. Dit jaar zijn de onderhandelingen weer gaande...

Valkenburg en later Geleen.

el commandante 08-08-2006 12:03

Wanneer ben je gestopt? Ik heb zelf 13 jaar in Geleen gespeeld.

0oFZo0 08-08-2006 15:33

Citaat:

el commandante schreef op 08-08-2006 @ 13:03 :
Wanneer ben je gestopt? Ik heb zelf 13 jaar in Geleen gespeeld.
een jaar of 5 geleden. Het kostte me toen te veel tijd.

el commandante 09-08-2006 14:16

Bij wie heb je dan in het team gezeten? Ben wel benieuwd...

0oFZo0 10-08-2006 08:39

Citaat:

el commandante schreef op 09-08-2006 @ 15:16 :
Bij wie heb je dan in het team gezeten? Ben wel benieuwd...
lol ik heb niet bij Geleen maar in geleen gespeeld. Toen de ijsbaan in Valkenburg dichtging is die club ook in Geleen gaan trainen. Sorry voor de verwarring:p

Maar wie weet hebben we wel eens (vriendschappelijk) tegen jou gespeeld toen...

el commandante 10-08-2006 15:30

Zat je bij de VIP's dan? Of de Alley Cats? Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit tegen gespeeld heb...

ComeOnPilgrim 15-08-2006 09:04

IJshockey (y)

Zonde dat ze de NHL eigenlijk niet uitzenden in Nederland, behalve toen we hier een maand lang NASN Europe konden ontvangen. :(

Op de Winterspelen sloeg het IJshockey behoorlijk aan, jammer dat de NOS er verder niks mee doet.

Ik supporter meestal voor de Canadese teams, maar ook voor de NY Rangers omdat mijn helden Jaromir Jagr en Hendrik Lundqvist daar spelen. (y)

De Red Wings vind ik trouwens ook wel cool.

el commandante 15-08-2006 14:59

Van www.ijshockey.com:

De kans dat er aankomend seizoen meer Nederlands ijshockey op de buis komt wordt steeds groter. De Nederlandse eredivisie clubs zijn in een vergevorderd stadium van onderhandeling met SBS6. Dat meldt Emiel Verdonschot, de voorzitter van Nijmegen Emperors. Toch is er nog een hindernis te nemen.

Het bestuur van Nijmegen vond eerder deze zomer een nog onbenoemde sponsor bereid om tv-opnames van Nederlandse ijshockeywedstrijden te financieren. 'We wilden via een lokaal mediabedrijf in eigen beheer samenvattingen van wedstrijden gaan maken en die aan de regionale omroepen aanbieden', zegt Verdonschot tegen ijshockey.com. 'Maar we kwamen al snel in contact met SBS6. Die zender bleek zeer enthousiast over de plannen.'

De grootste hindernis in de onderhandelingen betrof echter de uitzendrechten. 'De Nederlandse IJshockey Bond heeft die rechten via het NOC/NSF verkocht aan de NOS, dus SBS6 mocht de beelden niet zomaar uitzenden. Inmiddels is dat probleem deels opgelost, want de NOS is bereid een sublicentie af te geven aan SBS6. Het recht van eerste uitzending blijft echter bij de NOS liggen.'

In de praktijk levert dit laatste punt toch nog een behoorlijk probleem op. De NOS zegt de wedstrijden alleen op zondagmiddag of zondagavond te kunnen uitzenden. SBS6 mag ijshockeybeelden pas tonen op het moment dat de NOS de kans heeft gehad om ze uit te zenden. Dat betekent dat een wedstrijd die op vrijdag gespeeld wordt op zijn vroegst op maandag bij SBS6 te zien zal zijn. Een wedstrijd op zondagavond is mogelijk zelfs pas ruim een week later te zien.

'Over dit punt gaan de onderhandelingen nog verder. Er wordt binnenkort weer gesproken met de NIJB, de NOS en onze sponsor', zegt Verdonschot. 'Wanneer de beelden op de regionale zenders zouden worden getoond speelt dit probleem overigens niet. De NOS staat namelijk onder een ander verdrag een volledige sublicentie af aan alle regionale zenders.'

Als de TV-deal gesloten wordt zou het voor het eerst sinds midden jaren negentig structurele, landelijke aandacht betekenen voor het ijshockey. Afgelopen seizoen werd de derde wedstrijd van de playoff finale door de NOS integraal uitgezonden. Van de bekerfinale en de andere playoff finale wedstrijden werd een uitgebreide samenvatting getoond.

Micheltje* 15-08-2006 23:09

Tof!!!!!!:D:D:D:D

Micheltje* 15-08-2006 23:10

Citaat:

ComeOnPilgrim schreef op 15-08-2006 @ 10:04 :
IJshockey (y)

Zonde dat ze de NHL eigenlijk niet uitzenden in Nederland, behalve toen we hier een maand lang NASN Europe konden ontvangen. :(

Op de Winterspelen sloeg het IJshockey behoorlijk aan, jammer dat de NOS er verder niks mee doet.

Ik supporter meestal voor de Canadese teams, maar ook voor de NY Rangers omdat mijn helden Jaromir Jagr en Hendrik Lundqvist daar spelen. (y)

De Red Wings vind ik trouwens ook wel cool.

ik ben anti VS dus ja Cadedeze ploegen zijn da best ehhh:D

ComeOnPilgrim 16-08-2006 17:50

Citaat:

MicheltjeAjax schreef op 16-08-2006 @ 00:10 :
ik ben anti VS

Die gevoelens deel ik niet met je.

Ik ben wel meer voor de Canadese teams omdat Canada gewoon the home of hockey is.

Als een Amerikaans team wint, dan liever een uit het Noorden. Wel leuke stunts dat Tampa en Carolina de Stanley Cup wonnen. Maar het hoeft voor mij geen traditie te worden dat teams uit subtropische staten, waar men geeneens natuurlijk ijs heeft, kampioen worden.

The biggest prize of hockey hoort gewoon thuis in Canada of een van de traditionele Noordelijke Amerikaanse hockeytowns (Detroit, NY, Chicago, Pittsburgh, Boston).

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat Seattle geen team in de NHL heeft. In zo'n grote, koude stad zou je toch wel verwachten dat er een markt voor ijshockey is.

Milan Dado 16-08-2006 17:59

Citaat:

el commandante schreef op 15-08-2006 @ 15:59 :
SBS6 mag ijshockeybeelden pas tonen op het moment dat de NOS de kans heeft gehad om ze uit te zenden.
Net of de NOS die intentie ooit heeft. Wat is et toch ontzettend irritant dat het belang van de sport niet mee lijkt te tellen.

koekjes 17-08-2006 15:29

omg ik wil ijshockey op tv

scheelt me bevroren poten enzo

Milan Dado 17-08-2006 19:31

Ik neem aan dat mijn satTV af en toe wel ijshockey uit de ruimte gaat plukken :bloos:

koekjes 18-08-2006 18:52

Citaat:

Milan Dado schreef op 17-08-2006 @ 20:31 :
Ik neem aan dat mijn satTV af en toe wel ijshockey uit de ruimte gaat plukken :bloos:
ik ga gewoon weer wedstrijden kijken volgend seizoen, 1e divisie dan... misschien... en ere komt ook wel ^^ in een ijshal is het toch leuker :p dan zie je die lompe momenten tenminste :p

Milan Dado 18-08-2006 19:01

Ja, zou ik ook es kunnen overwegen :o

mandark 18-08-2006 22:57

NASN doet er ook aan, te ontvangen met @home digitale televisie.

*** Sido *** 18-08-2006 23:07

de enige naam die ik ken in de hockey wereld.. is:

sidney crosby...

el commandante 21-08-2006 09:50

Citaat:

koekjes schreef op 18-08-2006 @ 19:52 :
ik ga gewoon weer wedstrijden kijken volgend seizoen, 1e divisie dan... misschien... en ere komt ook wel ^^ in een ijshal is het toch leuker :p dan zie je die lompe momenten tenminste :p
Bij welk team in de eerste divisie ga je kijken?

En inderdaad, ik heb ook liever een Canadees team dat wint, maar zolang Detroit Hasek en Lidstrom blijft opstellen...

Micheltje* 04-09-2006 11:30

Ik kijk er naar uit :)

0oFZo0 07-09-2006 16:12

Citaat:

el commandante schreef op 10-08-2006 @ 16:30 :
Zat je bij de VIP's dan? Of de Alley Cats? Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit tegen gespeeld heb...
(sorry voor de late reactie)

juist de VIP's ...

maar is zeker al een jaar of vijf geleden dat ik voor het laatst tegen jullie heb gespeeld.

Alley Cats...waren dat niet die Amerikanen/Canadezen van de Navo?

el commandante 08-09-2006 11:45

Citaat:

0oFZo0 schreef op 07-09-2006 @ 17:12 :
(sorry voor de late reactie)

juist de VIP's ...

maar is zeker al een jaar of vijf geleden dat ik voor het laatst tegen jullie heb gespeeld.

Alley Cats...waren dat niet die Amerikanen/Canadezen van de Navo?

Ja dat zou heel goed kunnen. Ikzelf heb nooit een wedstrijd tegen de VIP's gespeeld. Wellicht ken je wel de familie van Grinsven?

MutedFaith 20-09-2006 12:33

Ik heb ook nog bij de VIPS gespeeld.

En de Alleycats zijn geen Amerikanen/Canadezen. Dat zijn de Flyers.

Ik speel zelf nu bij de Alleycats.

(en ik ben de oudste zoon van de familie van Grinsven.)

gr,

Hub

el commandante 21-09-2006 15:11

Citaat:

MutedFaith schreef op 20-09-2006 @ 13:33 :
Ik heb ook nog bij de VIPS gespeeld.

En de Alleycats zijn geen Amerikanen/Canadezen. Dat zijn de Flyers.

Ik speel zelf nu bij de Alleycats.

(en ik ben de oudste zoon van de familie van Grinsven.)

gr,

Hub

Dag Hub, hoe is het met jou?

groet, Jasper

koekjes 19-10-2006 02:47

Citaat:

el commandante schreef op 21-08-2006 @ 10:50 :
Bij welk team in de eerste divisie ga je kijken?

En inderdaad, ik heb ook liever een Canadees team dat wint, maar zolang Detroit Hasek en Lidstrom blijft opstellen...

wederom late reactie maar laat maar, een vriend van me speelde bij de ijsbrekers maar hij is gekapt dus nu ga ik meeliften op de wedstrijden dat ie moet fluiten :p

en als mn pa en ma zin hebben ga ik wel weer ere teams kijken

en edit: is er nou al iets meer bekend over tv rechten?

el commandante 19-10-2006 08:53

Citaat:

koekjes schreef op 19-10-2006 @ 03:47 :
wederom late reactie maar laat maar, een vriend van me speelde bij de ijsbrekers maar hij is gekapt dus nu ga ik meeliften op de wedstrijden dat ie moet fluiten :p

en als mn pa en ma zin hebben ga ik wel weer ere teams kijken

en edit: is er nou al iets meer bekend over tv rechten?

Over de tv-rechten weet ik niets, heb ik niets meer over gehoord. Ik hoop dat ze na de Challenge Cup dingen gaan uitzenden, want nu is het niet interessant.

Ik heb afgelopen 2 jaar regelmatig tegen de IJsbrekers gespeeld. Wie was je vriend?

koekjes 19-10-2006 14:53

Citaat:

el commandante schreef op 19-10-2006 @ 09:53 :
Over de tv-rechten weet ik niets, heb ik niets meer over gehoord. Ik hoop dat ze na de Challenge Cup dingen gaan uitzenden, want nu is het niet interessant.

Ik heb afgelopen 2 jaar regelmatig tegen de IJsbrekers gespeeld. Wie was je vriend?

hij speelde in t 1e en was nr 42 (kevin heet ie) maar hij speelde er alleen afgelopen seizoen

maar geleen lees ik, das volgens mij een van de weinige teams waar ze wel van konden winnen af en toe ;)

Marlouhou 19-10-2006 16:36

MightyDuck1

Weet je je zei iets over mij dat ik geen topic kan maken! maar dit is me wat moois:P whahahaha :evil:

MightyDuck1 20-10-2006 08:49

Citaat:

Marlouhou schreef op 19-10-2006 @ 17:36 :
MightyDuck1

Weet je je zei iets over mij dat ik geen topic kan maken! maar dit is me wat moois:P whahahaha :evil:

:confused:

koekjes 20-10-2006 14:33

Citaat:

Marlouhou schreef op 19-10-2006 @ 17:36 :
MightyDuck1

niet fucken met ijshockey, ga eens shoppen ofzo

el commandante 20-10-2006 15:41

Citaat:

koekjes schreef op 19-10-2006 @ 15:53 :
hij speelde in t 1e en was nr 42 (kevin heet ie) maar hij speelde er alleen afgelopen seizoen

maar geleen lees ik, das volgens mij een van de weinige teams waar ze wel van konden winnen af en toe ;)

Ja van Geleen wel, maar de laatste twee jaar speelde ik in Zoetermeer. En daar kon Eindhoven niet van winnen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.