![]() |
Eng bultje in m'n oksel
Ik heb gister een butlje in m'n oksel ontdekt, en als ik er op druk doet het pijn. Ik weet echt niet wat het is, en ben nog al bang dat het iets ergs is. Weet iemand misschien wat dit is?
M'n moeder zei dat het een ontstoken klier was ofzo, maar je ziet niet echt iets aan de buitenkant. Bedankt.. |
Kliertje ? ontstoken haarzakje ?
|
Opgezette lymfeklier.
|
Ik ben best wel erg opgelucht dat het niet iets ergs is, maar zou het goed zijn als ik voor de zekerheid toch nog ff langs de dokter ga?
En hoe gaat dat bultje weer weg en hoe/waardoor ontstaan ze? |
heb ik ook weleens gehad en het ging vanzelf weg :)
|
Maar ik ga overmorgen sowieso naar de dokter (voor m'n eczeem), dus dan vraag ik dat meteen ook ff. :)
|
ok :)
|
veel plezier, maar waarschijnlijk is het niet veel
|
Waarschijnlijk gewoon ontsteking van het oksels scheren, maar kan natuurlijk ook ernstiger zijn, toch maar vragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan ook een vetknobbeltje zijn of iets met je lymfeklier, maar toch voor de zekerheid ff naar de huisarts.
|
Het kan vanalles zijn, bijvoorbeeld een opgezette lymfeklieren (je oksel zit vol lymfeklieren). Ik zou het even aanzien, en als het binnen een tijdje niet overgaat, even naar de huisarts gaan.
Hoogstwaarschijnlijk is het "niets" en gaat het vanzelf weer over :) |
Citaat:
En we kunnen er van uitgaan dat de gemiddelde 15-jarige jongen zich inderdaad scheert. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien doet deze klier pijn, wat duidt op een ontsteking, en bij de ziekte van Hodgkin doet zo'n klier vaak geen pijn. Wanneer gaan mensen eens wat kansberekening en epidemiologie bestuderen voordat ze met diagnoses komen aanrollen (n) |
Citaat:
Zo'n bultje kan gewoon ontstaan doordat je wat stress hebt. Dan zetten die klieren op die in je oksel zitten (ze zitten trouwens ook in je lies). |
En ze zei toch dat ze eczeem had. Eczeem is een vorm van ontsteking. Vroeger heb ik extreme eczeem gehad en waren al mijn lymfeklieren opgezet. Ik gok dat het daar door komt!
|
Citaat:
|
De pijn is al weg, en het bultje is al meer dan de helft kleiner. Ik heb het niet aan m'n huisarts laten zien, omdat ik er volgende week toch nog een keer heen moet en het dan alsnog kan vragen (als het er dan nog is).
|
Citaat:
Laten we over dat andere maar ophouden. |
Citaat:
|
Welke man denkt er überhaupt aan om z'n oksels te scheren. :eek: Ik ben wel redelijk ijdel, maar m'n oksels scheren gaat veel te ver. :|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49. |