![]() |
Scheikundeprobleem :O
Hai...
Vorig jaar haalde ik een 8.7 voor mn SE maar ik snap er nu totaal nix meer van. T gaat over zuren en basen...en dan moet je de PH-verandering opstellen enzow :S Owja kzit in 6vwo :P Iemand die een goede site weet of mij een btje op weg kan helpen? xxx |
Gebruik google of koop een boek.
|
Ik snap het niet helemaal maar ph 7 is neutral daarboven is het een basis en onder 7 is het een zuur
|
En dan snapt iedereen meteen wat een zuur of een base inhoudt...
Als de TS dan ook zo vriendelijk zou willen zijn om te zeggen wat hij/zij precies niet snapt, kan ie verder geholpen worden (overigens niet door mij :P). |
Ja, ik kan je wel wat uitleggen, maar als ik niet weet wat je wil weten (waar je problemen zitten) dan kan ik niet zo veel.
|
ik denk dat je beter concrete vragen kunt stellen, en dan wortd het waarschijnlijk uitgelegd/opgelost
|
Citaat:
ik zit ook in vwo 6, maar over zuur en base heb ik in het begin van vwo 5 gehad.... wat snap je precies niet??? |
Hai :D
Nou we hebben t in 5vwo ook wel een btje gehad hoor. Maar nu hebben we t over de titratiecurve en dat snap ik niet :P Srry dat ik zo onduidelijk was aan t begin van mn topic. Ff een voorbeeld: Het gaat over een conductometrische titratie. Daar is dan het gemeten elektrische geleidingsvermogen uitgezet tegen het aantal mL toegevoegde titratievloeistof. Geef een verklaring voor de daling van het elektrisch geleidingsvermogen tot aan het equivalentiepunt tijdens de beide titraties. Titratie 1: NaOH-oplossing met HCl-oplossing Titratie 2: HAc-oplossing met HCl-oplossing Iemand die dit snapt? xxx |
Citaat:
Geleiding is het gemakt waarmee elektrolyt door de oplossing heen wordt geleid. Hiervoor zijn ionen nodig (geladen deeltjes). Nu vormt water waterstofbruggen met andere watermoleculen. H3O(+)-ionen doen dit heel gemakkelijk, maar deze springen als het ware door de oplossing. Als er een H(+) een waterstofbrug met een watermolecuul vormt, dan kan elders aan het einde van de reeks watermoleculen een H(+) afsplitsen. OH(-) kan dat ook, maar in mindere mate. Wat gebeurt er tijdens de titratie: geladen deeltjes verdwijnen uit de oplossing en dus is er een mindere geleiding van je oplossing naarmate het equivalentiepunt wordt benaderd. |
Wow wat ben jij slim :P :D
Bedankt.....xxx |
hallo I..6
Als je een NaOH-opl met HCl-opl titreert dan blijft het aantal ionen gelijk... tot aan het equ p. omdat het H^+ en OH^- elkaar omhelzen en het snelle OH^- wordt vervangen door het langzame Cl^-. Hierdoor verandert de geleidbaarheid!!!!! Na het equ.p. neemt de hoeveelheid ionen toe Meer info ga naar http://home.hetnet.nl/~alchemilab/ en haal op boyle.exe, unzip, kies inhoud > analytische chemie > andere methoden... en je ziet de oplossing van je probleem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52. |