![]() |
ontgroening
Op een vereniging waar ik zit worden nieuwe leden binnenkort ontgroend. Ik en nog een aantal andere leden moeten deze ontgroening organiseren, maar omdat we dit voor het eerst doen hebben we nog geen idee van wat we moeten doen. Heeft iemand van jullie hiervoor nog leuke tips? Bij voorbaat dank:)
|
Nu nog een ontgroening? Dat is wel laat!
Maar goed.. ik denk dat wij eerst moeten weten wat voor vereniging het is, hoe zuur het bij jullie is, hoeveel mensen er zijn enz. |
Ik doe niet aan ontgroeningen. Ik ben namelijk nooit gegroend. Ofzo.
|
Oh, ik weet wel een leuk spelletje. Zelf nooit gedaan, maar iemand van een corporale vereniging uitgehoord. ;)
Het Groote Waterspel (of geef er eens een naam aan) Je hebt een stuk of vier ontgroeners (kan ook met random leden die zin hebben in een lolletje) en 1 feut. De feut ligt de op de grond, op zijn borst, buik en in zijn handen heeft hij glazen water, onder zijn armen en aan weerszijden van zijn knieën. Hij weet intussen al wat over de vereniging, dus daar ga je hem vragen over stellen (beetje strenge toon, dat houdt de spanning erin). Als hij niet snel genoeg antwoordt krijgt een glas water over zich heen, als hij fout antwoordt ook. Beetje boos doen met foute antwoorden helpt ook, gewoon laten schrikken. Nu ja, na een vraag of wat heb je een doorweekte en ijskoude feut. Vraag je: wil je ophouden? Natuurlijk wil hij graag ophouden. Maar dat op 1 voorwaarde, en dat is een opdracht die hij evenmin leuk zal vinden (bijvoorbeeld een ouderejaars met eieren bekogelen, en zich daar dus later over moeten verantwoorden). Opdracht uitgevoerd? Dan is het klaar. Eventueel even laten douchen (want het is wel een koud spel), dat ligt aan je eigen regels. |
Trek ze een roetkap over de kop (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh oh, ik voel weer een discussie over het waarom van ontgroening opkomen.... :rolleyes:
|
Citaat:
|
hmm...ik zit voor een orkest waarbij pas nieuwe leden bijgekomen zijn, vandaar dus :)
Ach. ontgroenen en ontgroend worden kan wel leuk zijn, zolang je het een beetje sportief houd:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
True maar ik ben toch benieuwd wie de eerste zal zijn met zo'n opmerking :) |
Giet er 5 liter bier in en ga er daarna over heen zeiken
|
Ik vind ontgroening maar iets kinderachtigs, slaat nergens op (n) :nono:
|
Citaat:
LiqqY denk ik |
Citaat:
ja leeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuukk |
Citaat:
|
Was al een het nadenken bij welke vereniging je zit.
Maar goed, verdere posts lezen kan helpen.. :o Nou ja, daarbij heb je aan mij heb je toch niks denk ik.. Zijn er trouwens al eerder leden ontgroent geweest? En zo ja, hoe zijn die ontgroent dan? :) |
Bij ons word je in het begin van het nieuwe academiejaar eerst verkocht als schacht, dan word je gedoopt en op het einde van het jaar word je ontgroent. Die ontgroening is nodig om bij het presedium te mogen. Bij ons moest je als ontgroening een eetlepel zout eten...
Over de doopopdrachten zullen we maar zwijgen :D |
Citaat:
|
Citaat:
Een keer speelde iemand voor sinterklaas en moetsen de nieuwe leden een liedje zingen (jaja...gewaagd, en ook heel origineel(A):P) maar verder niet, en nu willen ze weer ontgroening gaan invoeren, alleen hebben ze geen idee van hoe of wat^_^ |
Citaat:
|
ze hebben slechts een keer geprobeert troep over me heen te smeren bij zon event, maar die gast had wel 2 tanden minder
|
echt gewoon bijna iedereen hier schrijft 'ontgroent' :eek: mensen, de n zit niet in het kofschip!
|
Iets met Swaffelen! das iig gezellig!
|
Citaat:
klopt helemaal^_^ naja, verbeter het wel eventjes(A) |
maar goed, imand nog, zoals ik al zei, leuke ideeën? En niet op het vernederende niveau van studentenontgroeningen?
Wat je daar allemaal hoort... wat kunnen mensen in groepsverband soms toch wreed zijn. |
als het niet vernederend en wreed moet, is het dan wel een ontgroening? Dan is het toch gewoon een introductieperiode?
Tja, met een introductie kun je vanalles doen, een zeskamp met dullige spelletjes bijvoorbeeld (spijkerbroekhangen!) of levend cluedo of ehm vanalles. |
hmm... ja klopt.. bij mijn school doen ze met de stuntdag altijd een soort quiz en dan moet de ene leraar de andere een taart in het gezicht smijten als ze de vraag fout hebben. Best grappig, op zich^_^misschien is zoiets wel leuk, maar met water dan ofzo (taarten zijn meestal te duur maar vooral te lekker om in iemands gezicht te gooien(A)) Met wreed en vernederend bedoel ik trouwens eerder dingen in de richting van dat een student een schoen moet likken van een oudere student of naakt natgespoten worden met water etc. Ontgroening is best oké maar het moet wel een beetje leuk blijven:)
|
Citaat:
2. Elektrocuteren met stroomstokken. 3. Water naar binnen gieten door een trechter en dan op de buik gaan dansen. 4. Paar minuten onder water houden tot ze bijna bewusteloos raken (dit luistert wel nauw). 5. Ze gewoon verrot slaan. Nouja hoe meer moeite je moet doen hoe meer je 't waardeert hè. :) |
Bananen in hun reet steken (Y)
Stroomschokken idd. Naalden onder de nagels duwen. En als finisching touch een mes tussen hun knieschijven. (y) |
Ontharingscrème op de gevoelige delen smeren en het dan zo lang laten zitten dat alles zo erg brand dat er brandwonden ontstaan.
Heb ik ook wel eens gelezen. |
Stront laten eten. (Y)
|
Wat is ontgroenen toch een ontzettend domme aangelegenheid. Blij dat ik er nooit aan meegedaan heb. Fuck you en je achterlijke studentenonzin.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een dag alles andersom doen. Kleren andersom. 's Morgens beginnen met bier en pasta en ontbijten doe je 's avonds. :cool:
En je moet ze natuurlijk stront laten eten, spaghetti in de haren smeren en bovenal een aantal uur zoemen. :cool: |
Je kunt gaan pokeren met de andere ontgroeners. Vierkante tafel midden op een veld en achter alle spelende ontgroeners feuten. Kun je ook gaan inzetten en dan moeten ze allemaal op elkaar gaan liggen als pot:).
|
Op de bank springen. :)
|
Jostiband playbacken. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet uit ervaring dat je een ontgroening ook leuk kan houden. Je kan dingen doen die met een 'nare' stem niet leuk zijn, maar als je het op een losse manier aanpakt en iemand wordt een beetje vies ofzo, dan blijft het gewoon leuk.
|
Citaat:
daarbij geloof ik dat iedereen een gelijke is van een ander, en dat dus niemand iemand anders op welke manier dan ook mag vernederen (n) dus ook als je het leuk wil houden keur ik het af, en tja de echt erge dingen die zelfs levendbedreigend zijn, die helemaal (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je wordt er ook echt toe gedwongen :rolleyes:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31. |