![]() |
Verse paddo's, hoe te drogen?
Ik heb gisteren een portie verse hawaiiaanse paddestoelen gehaald bij de smartshop. Deze bewaar ik nu in de koelkast.
Ik wil ze echter eerst drogen voordat ik ze nuttig. Hoe gaat dit in zijn werk? Waar moet ik op letten? |
Paddo's verliezen (zelfs in de koelkast) al 5% van hun vocht per dag.
Je kan ze gewoon op een droge plek neerleggen, eventueel een 50w lamp erop of ventilator + zwarte doek eroverheen om het proces te bevorderen. Ik vind verse paddo's veel beter te kanen, maar als jij ze wilt drogen, moet je dat doen... Er zijn ook veel mensen die gedroogde paddo's fijn snijden en er thee van maken of ze in eten stoppen. Enjoy your trip! |
Leg ze in de kast (donker) tussen twee velletjes papier.
Het beste kan je er een paar zakjes silica gel naastleggen. Binnen 24 uur zijn ze dan rijp om op te bergen of te verorberen. |
Ik heb ze van de zomer, toen we op vakantie waren, 4 dagen in de koelkast bewaard.. Toen waren ze wel wat blauw geworden (:P) maar nog steeds hevig trippen.
Suggestie: Zet een kommetje soep met rundvlees bouillon en wat Maggi erin.. Zeer goed om te eten en na 20 minuten ben je al aan het spacen. Als het met de rundvleesbouillon niet te eten is, kun je er evt. ook meer zout bij gooien, benadeelt de werking van je shrooms niet.. (Als je bv thee zet en je wil er wat smaak aan brengen gooien de meeste mensen er suiker in maar dat benadeelt de werking dus wel degelijk :P) Have fun ;) |
Hoe maak je er eigenlijk thee van? Gewoon fijnsnijden, in thee-ei en laten trekken (hoelang?)?
|
Citaat:
Weet niet zeker of het klopt.. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vond die thee echt niet vies, die dingen gewoon kanen is veel viezer. En ik had nog een vraagje: suiker vermindert het effect, maar hoe zit dat dan met zoetstoffen?
|
Citaat:
|
Citaat:
En die silica gel, is dat het spul in van die gay-ass zakjes die altijd in portemonnees en schoenen enzo zitten? |
ja, dat neemt vocht op.
|
"Superior adsorptive property!" - (sinto.co.jp)
"A single teaspoon of silica gel has an internal adsorptive area equivalent to a football field" - ecompressedair.com Ideal for items such as medical instruments, machine parts, electronic components, food products, and pharmaceuticals - lpsind.com Soon coming to a town near You! Wat is er in godsnaam gay-ass aan die zakjes? |
Citaat:
En die silicagel is echt overbodig naar mijn mening |
In de zomer heb ik 2 porties gedroogd, gewoon keukenpapier en dan op een bord in de zon leggen op een vensterbank ofzo, waren mega snel droog. De zon deed zen werk goed :D
tip: pasta met saus, erin doen, je proeft het totaal niet meer (y) |
Citaat:
Ik vreet ze gewoon droog, nat ga ik kotsen en je hebt doses van 10x hoger nodig |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon in een pannetje met kokend water gooien en een half uurtje rustig door laten koken met deksel, daarna pas thee ervan maken...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51. |