![]() |
[bulletproof, ftp] Sommige users zien geen files.
Ik ben bezig met een werkende ftp server te hosten op mij bakje.
Alles loopt goed maar sommige users kunnen niks zien in sub-mappen terwijl die wel gedeeld staan. We hebben active en passive geprobeert. Iemand eenig idee? |
Mischien moet je f wat meer info geven ofzo, ftp server software en je instellingen
|
Citaat:
Instellingen: Wat wil je weten ? :rolleyes: |
Omdat wij dan gerichter antwoorden kunnen geven. Met zoveel info als we nu hebben kan er van alles zijn, en heeft niemand zin om antwoord te geven. Maar heb je ingesteld bij die folders dat users de dirlist mogen zien?
|
Citaat:
En bij mijn gebruikers heb ik ook alles aanstaan behalve delete. |
Citaat:
|
dan weet ik het ook niet met de info die je geeft. Mischien RTFM?
|
Geen listing zien kan ook aan de client liggen...
|
Citaat:
Dus als je met read the fucking manual aankomt, zonder dat je weet wat ik al gedaan hebt is het nutteloos. |
Als jij ook bijna niets verteld kan ik het ook niet weten. Maar werkt met een andere client verbinding maken ook niet?
|
Ik heb daar ook last van...de ene keer lukt het wel, en de andere keer weer niet...persoonlijk denk ik dat mn screensaver de schuldige is..anders zou ik het ook niet weten...
|
Citaat:
Als ik in passieve modus ben, moet ik dan ook nog extra poorten openen bovenop de standaart ? |
Je moet bij je server instellen welke poorten hij voor passive mode gebruikt en deze dan in de firewall van de server open zetten
|
kan iemand me vertellen wat passive mode precies is?
wat ik op internet heb kunnen vinden heb je het nodig als je achter een router zit om alles draaiende te krijgen... ik heb alleen poort 21 laten forwarden naar mijn PC...en ik ben gewoon bereikbaar..(alleen kan ik af en toe op geen enkele acount de dirlist krijgen :s) |
Passive mode is als de client achter NAT of firewall oid zit. Dan wil de client een verbinding naar de server openen ipv dat dat de server naar de client doet.
Als server moet je dan een aantal poorten hebben waar passive users verbinding naar kunnen maken. Als je server dus achter een firewall zit, moeten die poorten openstaan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |