![]() |
Windows 95 op de PSP
iemand hier ervaring mee? ik ben em nu aan het installeren (met Bochs, x86 emulator) en ben erg benieuwd of het werkt. als mensen dit interessant vinden en het lukt me, kan ik misschien wel een duidelijke nederlandstalige tutorial schrijven.
|
wat zijn de voordelen van win95 op je psp?
|
ik vind dat wel heej vet (y) (y) (y) ga zo door (y)
|
dank u!
er zijn in principe geen voordelen van win95 op je psp, omdat het waarschijnlijk rete traag is door de BOCHS x86 emulatie........ maar het leek me erg stoer om te proberen, en door al die incomplete tutorials die op internet rondslingeren ben ik zelf aan het klooien gegaan en het werkt warempel ook nog! als mijn digicam is opgeladen en hij werkt helemaal naar behoren op de psp, post ik een filmpje. |
Citaat:
|
Hoeveel neemt win95 in op de psp, heb je dan een memorycard nodig van 1 gb?
|
na wat tests op de pc in de bochs emulator heb ik het hele pakketje op de psp gezet, en op de een of andere manier wil de emulator de bios-files niet goed lezen....... dus met booten stopt het laden en keer je terug in het menu. Wat ook fout kan zijn is de hd-image. Ik denk dat ik het hele pakketje opnieuw ga bouwen, maar dat is voer voor morgen, vanavond nog wat aandacht aan mijn wederhelft schenken ;)
Voor mensen die zelf aan de slag willen: EDIT: mijn experiment leunt dus op onderstaande forum-thread, maar de info is bij lange na niet compleet..... http://forums.qj.net/showthread.php?t=11919 Ga hier mee aan de slag als je tenminste nog weet wat een dos-prompt is en hoe je windows 95 moet installeren..... het is je eigen probleem als je je PSP verneukt met dit experiment. De emulator leest niet vanaf de windows-cd, maak een image met nero en mount die met daemon tools. Als er vragen zijn, stuur gerust een PM. |
Citaat:
|
Mwah, dit zijn nou de minder toffe expirimenten die je kunt uitvoeren met je PSP. Zeg nou zelf, je weet van te voren al dat het kut loopt....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee hoor, ik verwijder ze binnen 24 uur :) |
Citaat:
|
eureka! het werkt!!! bloed, zweet en tranen, maar het was lachen... enigste probleem dat de muis support weigert, dus in win95 kan ik niks doen... maar er word aan gewerkt!
credits to stingerwolf @ pspupdates.com |
Hoe lang duurde 1x opstarten, 5 minuten ?
|
10 minuuten
|
vid: http://members.home.nl/thoonen1/
5 minuten? 20 minuten!!!! maar de video is ingekort naar 2.20 mins, alleen de stukjes die de moeite waard zijn zitten erin. |
Citaat:
|
Citaat:
check die geniale muziek onder het filmpje!!! |
muis support is gefixed, alleen crashed het zooitje als ik em hard-reset.... misschien toch die autoscan=0 toevoegen aan msdos.sys, hoe zat dat ook alweer? weet iemand dat nog?
|
Hoe wil je gaan typen dan met een PSP?
|
Met een toetsenbord?
Hij heeft toch usb :) En je kan zo een toetsenbord oproepen :) |
neen, er zit geen virtueel toetsenbord in bochs, bij volgende versies zal ie wel ondersteunt worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
jammer dat wat Jolt zegt niet werkt... tenminste, nog niet..... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17. |