![]() |
blauwe lippen
Hoe kom je eraan, en nog belangrijker, hoe kom je er weer vanaf?
|
eet je genoeg? Kan ontstaan bij een eetstoornis namelijk...
|
kan komen door ondervoeding inderdaad... ondervoeding hoeft niet het gevolg van een eetstoornis te zijn, je kunt ook gewoon slechte eetgewoontes hebben (of geen geld voor eten, maar dat is niet aan de orde voor mensen die wel geld hebben om te internetten ;)). Kan ook komen door kou in combinatie met een slechte doorbloeding, of door bloedarmoede. Vast ook nog wel door andere redenen.
Als je voldoende eet en je hebt het niet koud, kun je dus eens bloed laten prikken en zien of je een vorm van bloedarmoede hebt. |
Vriendin van me krijgt heeel snel paarse/blauwe lippen als ze het koud heeft...komt het niet door de kou
|
IK heb het ook zeer snel als ik koud heb (alhoewel ik het niet altijd heb als ik koud heb :s), bij mij gaat het zelfs naar het donkerpaarse.
Een vriendin van mij heeft het ook en die heeft een heel klein gaatje in haar hart. De dokter heeft hier bij mij ook naar gekeken, maar alles is in orde. Ze kunnen dus ook niet zeggen waardoor het dan wel komt |
Blauwe lippen krijg je als je heel dun bent en het heel koud heb. Je moet gewoon lipstick op doen. Dan verberg je het
|
Citaat:
Ook handig dat een dokter verder niet weet wat het probleem kan zijn :confused: |
volgens mijn dokter krijg je blauwe lippen als je zuurstofgebrekt hebt. dan adem je dus verkeerd ofzo
|
Ben 1.65 lang en weeg 53 kilo, dus ben niet te mager lijkt me. Wel had ik het die dag erg koud dus het zou goed kunnen dat het daar aan lag.
|
Hep ik ook wel s last van...
Alleen heb ik vooral paars/blauwe tenen ipv lippen...Heb het ook altijd koud dus zal daar wel aan liggen! Ben 50 kg en 1.78 dus té dun valt ook wel weer mee...ach weet ook niej gaat wel weer over! ;) |
Heb ik ook wel eens last van als ik het heel koud heb.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat Sarah zegt.
Zelf had ik het vooral toen ik nog wat minder woog (geen ondergewicht, maar gewoon wat minder dan nu), toen had ik het ook veel vaker heel erg koud (ook door een slechte doorbloeding, maar ik heb ook het idee dat het toch wel iets met m'n gewicht te maken had: en ik heb nu tenslotte ook een wat dikker speklaagje dan toen ;)). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |