![]() |
'Geen drankverkoop meer aan jongeren onder 21'
Citaat:
|
Hypocriete wetgeving lost alles op!
|
Laat die vent even heel gauw een flink eind opsodemieteren. (n)
|
Hahahaha, wat een idioot.
|
Ze doen maar. Jongeren die willen zuipen doen dat toch wel.
|
Zucht. Het valt me altijd weer tegen hoe weinig behoorlijk hooggeplaatste ambtsdragers toch weten van handhaving en regulering. Waarom komt het nou niet in zo iemand op dat het alcoholverbod en de problematiek van ontduiking daarvan helemaal geen kwestie van wetgeving is? Op dit moment mag al geen drank (en ook geen tabak) worden verkocht aan jongeren onder de zestien, maar dat gebeurt toch bij het leven, niet alleen op scholen maar vrijwel overal (tankstations, supermarkten, slijterijen).
Wat voor nut heeft het dan de leeftijdsgrens te verhogen naar eenentwintig jaar, als je in het verleden al hebt geconstateerd dat men zich aan de lagere leeftijdsgrens ook al niet houdt? Dat lost het probleem helemaal niet op. Die Kleinmeulman constateert dus blijkbaar wel dat het aan controle ligt, want hij heeft het over ouders die toestaan dat hun kinderen drinken, en over de wenselijkheid van meer toezicht. Waarom dan nog een wetswijziging? Dat is puur een uitvoeringskwestie. Bovendien, je kunt je afvragen of je dit überhaupt wel kunt bestrijden. Het is dus duidelijk dat er ouders zijn die hun kinderen laten drinken, ongeacht de leeftijd. Denkt hij echt dat die ouders zich iets zullen aantrekken van een dergelijk verbod? Maak dan de voorlichtingscampagne maar harder en zet heel hoge straffen op alcoholconsumptie tijdens schooltijd, dat helpt dan waarschijnlijk nog meer. En laat leraren gewoon minder tolerant zijn. |
In Amerika is dat in veel staten gewoon dat jongeren onder de 21 geen alcohol houdende drank mogen kopen, en zelfs niet in cafe's mogen komen!
|
Citaat:
|
mij best, ik ben toch oud genoeg.
|
Ik vind het altijd zo humoristisch dat men denkt dat zo'n achterlijke regel ook echt werkt. :D
|
No problem. :p
|
Ja, dat zal ook echt effect hebben. Kunnen ze beter in winkels en vooral bij discotheken op leeftijd gaan controleren, ik denk dat je daar meer mee opschiet.
|
Ik ben nog geen 21 en wel verantwoordelijk genoeg om me vol te gieten met drank. Nee dus.
|
Ze mogen het van mij oprekken naar een algeheel alcoholverbod voor niet medische doeleinden.
|
Ja, dat werkt! Niet voor niets handhaaft de VS nog steeds de drooglegging, en hebben ze die niet afgeschaft in 1933! Puik plan!
Oftewel: :rolleyes: |
Citaat:
|
'holland... isn't that the little country where you can't buy alcohol but can get stoned ?'
|
Daarom is het ook verstandig om dat internationaal te regelen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Afgezien van enkele handelovereenkomsten (vroegere GATT, bijvoorbeeld, maar dat geldt/gold ook weer niet voor alle landen, eigenlijk....) kan ik niks bedenken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is het niet schattig? :)
|
Citaat:
maar, ontopic, het feit dat ze de naleving van de huidige wet niet kunnen afdwingen betekent niet dat het verhogen van de grens (en dus nog meer controleren) dat gaat verbeteren. Mischien moet de voedsel- en warenautoriteit op zoek naar iemand die wel kennis van zaken heeft. |
Citaat:
|
Slaat nergens op. Jongeren komen toch wel aan drank. En we gaan helaas idd steeds meer op dat Amerika lijken (n)
|
Citaat:
Amerikaanse toestanden zie ik hier niet gauw komen, maar onze wetgeving is daar entegen weer erg soft. :o |
Citaat:
|
Citaat:
Criminaliseren is zelden een oplossing, dat is een les die op veel meer gebieden dan drank al lang is geleerd. |
Citaat:
De politie heeft tegenwoordig wel andere prioriteiten ipv jongeren controlleren op drankgebruik of het aanschaf daarvan :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het voorstel om geen drank meer te verkopen aan jongeren onder de 21 is natuurlijk nutteloos. Wat je beter kunt doen, is zorgen dat de controle op alcoholverkoop verbetert wordt. In supermarkten, kroegen en discotheken is men verschrikkelijk laks bij het verkopen of schenken van alcohol aan jongeren. Jongeren van 14 die ladderzat aan de bar hangen zijn geen uitzondering en ventjes van 15 die met flessen wodka onder hun arm de buurtsuper uit lopen, zie ik ook regelmatig. Op scholen moet het toezicht ook veel scherper. Wat denken ze nou? De jeugd ontloopt nu al op allerlei mogelijke manieren de wetgeving en controle. Denken ze dan echt dat dat minder wordt als de leeftijd wordt opgehoogd? Natuurlijk niet; dat zal dan juist alleen maar erger worden!
|
Haha, wat een debiel :cool:
|
Citaat:
|
Het lijkt wel een "poneer reactionaire onzin"-competitie
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: