![]() |
Jamie Cullum - Catching tales
Nieuwe van Jamie Cullum, 'Catching tales'. Weer een goeie plaat, wel een beetje anders dan '20 Something'... wat vinden jullie ervan :o
|
ik heb het niet gehoord
|
Ik vond die eerste plaat anders dramatisch slecht. Is er op de nieuwe wel een spoor van talent te bespeuren?
|
ook deze cd is weer mooi en weer wordt duidelijk wat voor kwaliteiten Jamie Cullum heeft, net als op de vorige cd's 20 something en Pointless nostalgic
|
Ja, ik vond 'All at sea' een leuk liedje, maar wat is dat album 20 something ongeloofelijk saai zeg.
Oh en zijn cover van High & Dry vind ik ook lelijk. |
Ik ben gister naar een concert van hem geweest...:D:D
was voor 200 mensen.. had kaartjes gewonnen... ik vind hem geweldig ook het nieuwe album...:) |
Ik vind 'm saai, bijna alles van Jamie trouwens.
|
Ik heb nog niet erg veel meegekregen van zijn nieuwste werk, maar wat ik er al van heb gehoord gaat weeral de goede kant uit.
Get Your Way legt in mijn ogen een mooie brug tussen meer hedendaagse pop en rock, en jazzy big band toestanden. En die evenwichtsoefening tussen de sound van standards uit de jaren '20, en een hedendaagse vertaling ervan... ik mag het wel. Wat ik van zijn vorige en nieuwe album ken, vind ik net als bijna het integrale oeuvre van Norah Jones en Cassandra Wilson een enorme toevoeging aan het huidige muziekaanbod, en daarnaast ook op zichzelf vaak goede, kwalitatieve albums, die goed gemaakt zijn, goed klinken, voor een groot publiek. Ik luister deze dingen graag bij een handvol croissants, verse koffie en een extra dikke zaterdagkrant. |
Bah, poppy nepjazz die na twee keer luisteren gaat vervelen.
|
Ik moet toegeven dat sommige liedjes van dit arrogante mannetje me wel enigszins kunnen bekoren. Maar over het algemeen is het natuurlijk pop met een irritant vleugje jazz waardoor hij gezien wordt als het nieuwe jazz-talent... En het is teveel van hetzelfde.
|
Is het hip om uit de maat te zingen en dan te zeggen dat je jazz bent? :)
Citaat:
|
Wat Jamie Oliver voor koken is, is Jamie Cullum voor jazz.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik word er niet super warm of koud van, aantal tracks vind ik wel okay, maar daar is t mee gezegd. zijn concept echter vind ik wel okay. |
Zijn liedjes zijn op zich niet slecht, maar zijn stem heeft iets ontzettend irritants waar mijn haren gewoon recht van overeind gaan staan. Bijv. aan het eind van frontin' doet 'ie zo'n stukje 'heeeeheeeehheeeeee'... en dan zit er een soort van krakerig iets in z'n stem waardoor ik 'm op z'n bek wil slaan.
Oh ja, en hij heeft een zwakzinnig hoofd. |
Citaat:
|
Kansloze gast. Een futloze zang, vervelende composities en weinig echte eigen inbreng. Het ergste vind ik nog wel dat hij zei dat artiesten als Norah Jones zichzelf beginnen te herhalen na hun eerste album.
Nou, Jamie de pamie, Norah herhaalt in ieder geval niet de liedjes van anderen..... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat zijn jullie negatief..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
afgelopen weekend zag ik hem op tv een nummer uitvoeren en dat klonk niet onaardig, ik vond het wel iets hebben en hij ging aan het eind van het nummer met zn voet op de pianotoetsen staan (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrijwel niemand doet aan objectiviteit en zinvolle argumenten. En ik heb gelijk, Jamie Cullum heeft gewoon een raar hoofd. Hij lijkt wel een playmobil poppetje. En daarom kan ik hem niet serieus nemen als muzikant. |
ik wil er niet eens naar luisteren volgens mij, die commerciele shit
hij is toch ook van dat ene zeiknummer, youré beautiful ofzoiets??? |
Citaat:
|
Citaat:
Verder is het bullshit wat je zegt, ikzelf bijvoorbeeld heb in dit topic Jamie Cullum met prima argumenten afgekraakt. |
Citaat:
|
Dat kan best?
|
kunnen discussievormen en agrumentatie-theorie niet naar Letteren verplaatst worden, dat we het hier over Jamie Collum gaan hebben?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
'het is populair dus dan is het automatisch niet leuk'
wat een rare gedachte :| |
Citaat:
t is mss poppy ja, maar wat mij betreft slaat t aan. T gaat NIET na 2x luisteren vervelen.. zeker niet.. |
Citaat:
Met 'poppy' bedoel ik niet populair, maar 'popmuziek-achtig', iets wat vaak heel slecht samengaat met jazz. |
Prima muziek.
|
Citaat:
|
16december ben ik iig naar de HMH,, live blijkt echt tof te zijn :)
|
jamie cullum is wat nu-metal is voor metal
|
Citaat:
|
Citaat:
blijf eens consequent. |
Citaat:
|
Citaat:
zz. |
Citaat:
je suis trop sexy pour ma voiture. ONTOPIC PLZ. |
Citaat:
|
ik vind jamie cullum nou niet bepaald overlopen van muzikaliteit, eerlijk gezegd. tis gewoon popnummertjes die verhaspelt zijn totdat t in de verte ergens op jazz lijkt. (met als gevolg iets dat wel aardig klinkt, maar niet erg veel gevoel achterlaat.)
jamie cullum is wat dat betreft een beetje de britney van de jazz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |