![]() |
filosofie (wijsbegeerte)
heeft er iemand ervaringen met deze studie ? zo ja, hoe is de studie opgebouwd, en welke stof krijg je ongeveer ? (verhouding tussen filosofie en geschiedenis, bijvoorbeeld).
voordat dr iemand zegt : maar met filosofie kun je zo moeilijk werk krijgen; ten eerste valt dat wel mee, ten tweede is dat niet wat ik wil weten. het gaat me om de studie, en dit lijkt me een interessante en boeiende studie, en dat gaat bij mij voor arbeidsperspectieven |
Heeft de MER nu al afgedaan?
|
mn zus doet wijsbegeerte in leiden :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar goed, nu weet ik eerlijk gezegd nog niet meer dan een uurtje geleden; t was niet mijn bedoeling om t te gaan hebben over de zin (en onzin) van de MER. |
Èr zijn in Groningen heel veel mensen die het er bij doen. Als tweede studie bedoel ik. Een student die vorig jaar voorlichting moest geven voor filosofie zei dat er eigenlijk maar weinig mensen waren die filosofie als enige studie deden. Waarom? Geen idee :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt wel een bepaald wetenschapsgebied nodig om dat te gaan doen. |
Citaat:
|
Ik ben net aan mijn eerste jaar wijsbegeerte begonnen aan de uva. Op het moment heb ik de vakken Gechiedenis van de filosofie, logica en de linquistic turn en ethiek. Het eerste jaar leer je vooral verschillende filosofen en hun opvattingen kennen. Aan het eind van het eerste jaar moet je al een beetje weten welke richting je op wilt met de studie.
PM me maar als je wat meer wil weten, moet nu weer verder met tentamen voorbereiden :) |
Maar met filosofie kun je zo moeilijk werk krijgen.
|
Ja, filosofie is inderdaad niet de snelste weg naar rijkdom. Jammer, het is een mooie studie.
|
ik weet dat je met filosofie niet snel rijk zal worden. geen nood, daar heb ik een erfenis voor ;) (oftewel, zal me mn reet barsten of ik dr rijk mee wordt, voor t geld hoef ik t sowieso niet te doen, en ik wil nou juist een studie doen die me echt daadwerkelijk interessant lijkt.)
@sylph : wat vindt je zo mooi aan de studie ? @ Aithne : je hebt pm. |
Citaat:
|
Citaat:
Kun je de opbouw van de studie niet vinden op de site van de universiteit bijvoorbeeld op rug.nl? |
Citaat:
|
Excuses voor de up, maar ik wil graag weten wat de mogelijkheden zijn wat betreft werkgelegenheid na een studie wijsbegeerte en vond het een beetje lomp er een nieuw topic voor te maken terwijl er nog een over op de eerste pagina stond. :)
Ik weet dat er weinig werkgelegenheid voor is, ik wil dan ook alleen weten wat voor werkgelegenheid er dan wél is. |
Het is een cursus filosofie (wijsbegeerte), geen studie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;) |
ik doe ook filosofie, 1e jaars aan de EUR
ik heb de vakken, geschiedenis van de wijsbegeerte wijgerige anrtropologie logica hereneutiek en fenomeologie daarnaast is er een cursus schrijfvaardigheden; het schrijven van een betoog en een samenvatting ik vind het een erg leuke studie, duidelijk is wel dat t nu allemaal inleiding is, de eerst kennis moet er zeg maar ingepomt worden je moet dus een hoop letterlijk leren, dat is wel iets dat tegen zou kunnen vallen, ik schat zelf in dat dat wel te maken heeft met het idee ínleiding'je hebt eerst natuurlijk een hoeveelheid kennis nodig, voordat je zelf aan de slag kunt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39. |