![]() |
Aanslagen op Bali
Doden bij bomaanslagen op Bali
Uitgegeven op 01 oktober 2005 om 14:58 uur, bijgewerkt om 16:37 (Novum/AP) - Bij bomaanslagen op het Indonesische eiland Bali zijn zaterdag zeker acht doden en dertien gewonden gevallen, hebben ziekenhuismedewerkers gezegd. Onder de slachtoffers zijn verscheidene buitenlandse toeristen. De politie spreekt van een terroristische aanslag. De explosies deden zich 18.30 uur vrijwel tegelijkertijd voor in twee restaurants, een aan het strand van Jimbalan en het andere in Kuta, ongeveer dertig kilometer verderop. Alle drie verdiepingen van het restaurant Raja in Kuta waren beschadigd, meldde een verslaggever van Associated Press. De aanslagen 'zijn duidelijk het werk van terroristen', zei generaal-majoor Ansyaad Mbai van de politie. Een receptioniste in het Graha Asia-ziekenhuis bij de baai van Jimbaran zei dat er zeker acht doden en dertien gewonden waren binnengebracht. "Het is een afschuwelijk tafereel. Van sommige mensen zijn de hoofden afgerukt." In oktober 2002 kwamen bij aanslagen op Bali 202 mensen om het leven, voornamelijk buitenlandse toeristen. De aanslagen werden toegeschreven aan de met Al-Qaida verbonden groep Jemaah Islamiyah. Dezelfde groep is ook in verband gebracht met aanslagen in 2003 en 2004 in de Indonesische hoofdstad Jakarta die 23 levens eisten. President Susilo Bambang Yudhoyono waarschuwde vorige maand dat Jemaah Islamiyah vermoedelijk op het punt stond een nieuwe aanslag te plegen. :( Word er een beetje moedeloos van. En over 2,5 week vlieg ik erheen.. :s |
Mja, kutzooi.
|
tiswah
|
Nergens in de regio zullen ze nu zo alert zijn als op Bali. En bovendien, een aanslag zoals deze vergt veel voorbereidingstijd. Nu wordt natuurlijk alles nagetrokken, dus de kans dat terroristen die op dit moment een aanslag voorbereiden gepakt worden, is dan ook groot.
|
update:
Bij enkele aanslagen op het Indonesische vakantie-eiland Bali zijn zaterdag zeker 23 mensen omgekomen. Dat heeft de Franse ambassade meegedeeld. Medewerkers zijn de plaatselijke ziekenhuizen afgegaan. De klinieken zelf melden 21 doden. President Susilo Bambang Yudhoyono heeft verklaard dat het om een "terroristische aanslag" gaat. (...) Buitenlandse Zaken in Jakarta sprak van drie explosies. De politie bevestigde zeker twee ontploffingen binnen tien minuten op twee locaties, een bij enkele cafés in Jimbaran en de ander bij een winkelcentrum in Kuta. (...) Veel verdachten zouden zijn verbonden aan Jemaah Islamiyah (JI), een Zuidoost-Aziatische terreurgroep die weer banden zou hebben met al-Qaeda. http://www.nu.nl/news/601650/24/Dode...8video%29.html -- tiswah? Mwah. Het is niet meer tiswah dan alle andere (terroristische) aanslagen, zoals die in Madrid, Londen of Irak waarbij burgers het doel waren. tiswah vind ik nogal bagetelliseren van iets ernstigs, imo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat je ook kunt doen is de problematiek in Indonesie bespreken en waarom die shit op Bali gebeurt. |
Citaat:
dat deze Zuidoost-Aziatische terreurgroep banden met AL-Qaeda heeft voegt niets toe aan het bericht behalve bang makerij en is puur speculatie zolang het niet vaststaat. Laat het dan weg. Feit blijft wel dat dit iets ernstig is. Hoorde op tv dat ze bezig waren met wat ledenmaten opruimen en een hoofd hebben geborgen. Klinkt toch wel luguber dacht ik zo. Maar meer kunnen we niet voor die mensen doen dan het zielig voor ze vinden. |
Ik denk dat veel van die terroristische groeperinkjes helemaal geen anden hebben met Al Qu'aida, maar dat wel claimen om hun 'status' mee te verhogen. En Al Qu'aida zal dat niet tegenspreken, omdat zo'n aanslag alleen maar 'positieve aandacht' voor hen is.
En verder: 't Is wah. Ja, Gatara, als ik me over iedere dooie druk moet gaan maken heb ik geen leven meer, dus doe effe relaxed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Schokkend filmpje trouwens, dat die toeristen gemaakt hadden in dat restaurant. Het bleek achteraf dat een persoon die al meermaals in het blikveld van de camera liep de zelfmoordterrorist was. Het is mij ook nog steeds een raadsel wat het nut is van het opblazen van onschuldige terroristen. De wegen van de heer zijn inderdaad ondoorgrondelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lol, wat je noemt een Freudiaanse verspreking: ik zie het al voor me, toeristen met korte broeken en camera's die met een bomgordel om de moskee binnenlopen en zich daar opblazen :D
|
:D
Bizar filmpje inderdaad. |
Citaat:
|
He, bah.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28. |