Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Stiefbroertje rookt wiet binnenshuis (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1276610)

Timmert 01-10-2005 16:26

Stiefbroertje rookt wiet binnenshuis

De situatie:

Mijn ouders zijn gescheiden, moeder krijgt nieuwe vriend met zoon. Moeder en nieuwe vriend gaan samenwonen, incl mij, m'n zusje en zijn zoon.

Nu is het zo dat zijn zoon nogal graag een blowtje rookt, opzich niets mis mee. Nu heeft hij echter de vreselijk nare gewoonte om dit in z'n kamer te doen, welke zich naast de voordeur bevind. Hierdoor stinkt regelmatig de hele benedenverdiepig (incl. z'n vaders werkkamer en de slaapkamer van m'n 'ouders') naar wiet (n)

Het is een kleine moeite voor hem om even buiten te gaan staan met z'n joint, hij heeft immers een eigen deur naar buiten in z'n kamer.. Dit is hem ook herhaaldelijk verzocht door mij, m'n moeder en m'n zusje. Zijn vader is ehh.. een ouwe hippie zullen we maar zeggen, en vind het allemaal niet zo heel erg.

Maar nee, meneer heeft schijt aan dronken naadje en zit nog altijd vrolijk binnen z'n natuurproducten (al kun je je dat afvragen met die ranzige nederwiet) in de fik te steken.

Je begrijpt, ik ben het inmiddels spuugzat elke dag tegen een muur van wietlucht aan te lopen, en aangezien meneer overdag niet naar school gaat, noch werkt zit ie ook de hele dag op z'n kamer te paffen.

Nu is mijn vraag, vinden jullie het normaal dat er binnen geblowt wordt? Hoe zouden jouw ouders daar tegenover staan?

Graag jullie mening.. :)

Phenobarbidoll 01-10-2005 16:30

Het is niet zo belangrijk of wij daar problemen mee zouden hebben, maar wel of de mensen waar hij mee woont daar problemen mee hebben.
En als dat zo is, past hij zich maar aan.:) want idd, buiten gaan staan is geen grote moeite.

Tińo 01-10-2005 16:32

mijn stiefvader lust er wel eentje op zn tijd:(.

Ik vind het ook erg irritant, dus ik ga maar op mn eigen kamer of ergens anders zitten dan.

Cookie 01-10-2005 16:32

eens met bovenstaande :)

Timmert 01-10-2005 16:34

Citaat:

Phenobarbidoll schreef op 01-10-2005 @ 17:30 :
Het is niet zo belangrijk of wij daar problemen mee zouden hebben, maar wel of de mensen waar hij mee woont daar problemen mee hebben.
En als dat zo is, past hij zich maar aan.:) want idd, buiten gaan staan is geen grote moeite.

Hmhm, mee eens.

Ik krijg wel es het idee dat ik me aanstel, maar heb simpelweg het idee dat het niet 'hoort'.

Ook het idee dat iedereen die bij je op bezoek komt door die walm moet staat me ongelovelijk tegen (n)

Cookie 01-10-2005 16:35

Citaat:

Cookie schreef op 01-10-2005 @ 17:32 :
eens met bovenstaande :)
:o eens met de reactie van phenobarbidoll

herz 01-10-2005 16:40

nouja ik blow zelf , maar van regelmatig binnenshuis blowen krijgt je huis een ranzige geur om zich heen. Dus ik vind het niet kunnen dat jij en de rest van de familie moet "meegenieten" van die gewoontes.

elledc 01-10-2005 16:58

wat een rotkarakter heeft die jongen zeg. als je in 1 huis samen woont, moet je je aan sommige regels houden lijkt me.

little nemo 01-10-2005 17:13

ik vind het maar raar dat je ma t niet wil hebben en je stiefpa er nix over zegt ... ze zouden toch een eenheid moeten vormen right. maar als je echt een probleem vindt, moet je gewoon goed duidelijk maken dat je het zo echt absoluut niet wil hebben lijkt me

Timmert 01-10-2005 17:31

Stiefvader zegt er wel eens iets over, maar het probleem met die man is dat ie niet boos kan worden en dus over het algemeen erg weinig indruk maakt..

Ik kan het hem ook wel vertellen, maar dat heb ik al zo vaak gedaan.. Ik weet van mezelf dat ik op een gegeven moment m'n geduld verlies, en dan vallen er echt gewonden (n) . Daarom mijd ik hem maar een beetje..

Ir. de Narie 01-10-2005 17:55

Geur Vreters

Zn deur openzetten en regelmatig luchten is wel het minste lijkt me...
Bij mij thuis is roken binnenshuis exclusief voorbehouden aan mijn moeder op momenten dat zich extreme stemmings- of weeromstandigheden voordoen. Tjah, hun huis. NP.

Roken doe ik dus buiten, of dat nou tabaq, hennep of mosselen zijn. :D
En dat scheelt aardig qua rookgedrag moet ik zeggen.

mrsjones 01-10-2005 18:27

Bij mij zou er echt niet binnen mogen worden geblowed, roken trouwens ook niet. Ik vind het ook niet normaal van die jongen dat hij niet gewoon luistert. Maar goed, probeer je anders eens niet zo druk te maken. Het is geen poep lucht toch. :p

blalb 01-10-2005 18:32

Ik vind dat geen normale situatie. Ik kan begrijpen dat hij zich niet overal in wil aan passen maar dit is wel een erg extreme situatie. Maar zolang zijn eigen vader er niets tegen wil doen kan je er moeilijk iets tegen beginnen. Heeft je eigen vader niet nog een slaapkamertje over???

juno 01-10-2005 19:16

In zijn afwezigheid al zijn wiet in een keer in de hens steken.

Orpa 01-10-2005 19:38

Tegen alle deuren van die spuitdingen* plakken, en dan een hele rij aan de binnenkant van zijn deur... Overal op de beneden verdieping geur gevallen verstoppen (die HELE sterkruikenden) enz enz enz... Met bij alles een briefje: 'Wil je ervanaf? natuurproducten naar buiten!'

*(je weet wel van die tv reclame waarin die vrouw aan een hap adem genoeg heeft om een eind te rennen, tegen de wc en spiegel op te lopen met schoenen aan, een deurpost kan ontsmetten en dat ding erop kan pakken, om vervolgeds adem te hallen VOOR ze een keer gesprayed heeft...)

FuSe 01-10-2005 20:47

Is niet normaal. Maar als hij zich niets aantrekt van jullie, niet naar school gaat en ook niet werkt is het toch tuig, en van tuig kun je dat soort dingen verwachten. Overigens nogal gek dat je stiefvader er niets van zegt, ondanks het feit dat zijn stiefkinderen en vriendin het nogal vervelend vinden.

Timmert 01-10-2005 20:51

Nouja, kijk..

M'n stiefpa trekt het zich nogal aan dat zijn zoon na de scheiding door z'n ma verstoten is.. Volgens mij heeft ie mede daardoor zoiets van: "iedereen mag op z'n eigen kamer doen wat ie wil". Opzich een nobel streven, maar niet ten koste van anderen, vind ik dan.
Vervolgens haalt ie een keer z'n schouders op, en daarmee einde gesprek..

:(

MevrouwM 01-10-2005 21:06

Mss een keer met zijn alle over praten. Ik bedoel als je stiefbroertje een beetje redelijk is kan hij het toch wel begrijpen. Verder kan het voor je stiefvader vervelend zijn dat hij door zijn moeder is ''verstoten'', maar dan kan hij zich toch nog wel normaal aan regels/ fatsoennormen houden?!
Zeg gewoon dat jij het vervelend vindt.
-wij hebben wel eens een pleegkind gehad die bij ons in huis ging blowen (kwam hier maar voor een weekend), terwijl mijn moeder het nog wel echt verboden had. Ik vond het wel echt vies, hele bovenverdieping en zolder roken ''apart'' ;)-

PV 01-10-2005 22:27

Citaat:

juno schreef op 01-10-2005 @ 20:16 :
Idd (y) Of iets minder drastisch, z'n troep 'jatten' en pas teruggeven als ie heeft beloofd zich fatsoenlijk te gedragen. Als je stiefvader niet optreedt, moet jij het maar doen :)

knappe jongen 02-10-2005 00:19

Citaat:

Timmert schreef op 01-10-2005 @ 17:26 :
en aangezien meneer overdag niet naar school gaat, noch werkt zit ie ook de hele dag op z'n kamer te paffen.

WTFOMFGBBQ

wat een loser zeg (n) . Een zielig randfiguur lijkt het me. Hoe oud is ie eigenlijk?

dat hij zijn eigen leven verneukt, is zijn eigen zaak. Maar dat ie jullie erbij lastig weet te vallen is heel knap...

Metal 02-10-2005 00:36

Citaat:

juno schreef op 01-10-2005 @ 20:16 :
ja en dan koopt hij gewoon weer nieuwe.

ik vind het vrij antisociaal. Normaal zou het met weinig uitmaken maar wanneer anderen er last van hebben is het zeker irritant.
Ik zou mijn kinderen geen wiet laten roken binnenshuis, aangezien ik zelf ook geen wiet meer rook.

Mark Almighty 02-10-2005 00:52

Ruilen tegen mijn zusje? :) Lijkt me top. (y)

Reverend 02-10-2005 08:30

Gewoon meesmoken.

notorius 02-10-2005 09:52

Citaat:

Timmert schreef op 01-10-2005 @ 21:51 :
Nouja, kijk..

M'n stiefpa trekt het zich nogal aan dat zijn zoon na de scheiding door z'n ma verstoten is..

Z'n ma heeft groot gelijk. Zo'n kind had ik ook het huis uit getrapt. :eek:

Ici-Paris_# 02-10-2005 15:26

Kan die het huis niet worden uitgegooit ofzo?

Thee Muts 02-10-2005 16:02

Ik wil sowieso niet dat er in huis wordt gerookt, wat voor spul dan ook. Dat doen ze maar lekker op het balkon (op uitzonderingen na, zoals grote feetsen die er bij ons gegeven worden. Maar dan heb ik het alleen over het roken van sigaretten, niet van ander spul) En daar hebben mijn vriend en ik dan dus ook duidelijke afspraken over gemaakt, en gelukkig houdt iedereen zich daar ook aan en maken ze er geen probleem van.

Kan me voorstellen dat je het heel vervelend vindt dat je thuis altijd maar in een wietlucht zit, ik zou daar ook niet tegen kunnen. Maar aangezien hij dus duidelijk niet naar jullie luistert en ook totaal geen rekening met jullie wil houden, vrees ik een beetje dat de situatie niet zo 1,2,3 op te lossen is. Dan moeten er toch wel drastische maatregelen jegens zijn gedrag genomen worden en ik vraag me af of jij daar de aangewezen persoon voor bent. Maarja, zijn vader doet er dus niet zoveel aan, dus dan moet jij maar duidelijk laten merken dat je het niet langer vindt kunnen zo. Dus door meer dan het alleen maar aan te geven, want dat komt dus blijkbaar niet over. Maar hoe je het dan op een fatsoenlijke andere manier op kunt lossen, weet ik zo niet helaas. Duidelijk is iig dát er iets moet gebeuren, want dit kan zo natuurlijk niet langer. Praat er nog eens met je moeder over en bekijk eens wat jullie voor maatregelen zouden kunnen nemen.

Rioto 02-10-2005 17:06

Citaat:

Timmert schreef op 01-10-2005 @ 17:26 :
De situatie:

Mijn ouders zijn gescheiden, moeder krijgt nieuwe vriend met zoon. Moeder en nieuwe vriend gaan samenwonen, incl mij, m'n zusje en zijn zoon.

Nu is het zo dat zijn zoon nogal graag een blowtje rookt, opzich niets mis mee. Nu heeft hij echter de vreselijk nare gewoonte om dit in z'n kamer te doen, welke zich naast de voordeur bevind. Hierdoor stinkt regelmatig de hele benedenverdiepig (incl. z'n vaders werkkamer en de slaapkamer van m'n 'ouders') naar wiet (n)

Het is een kleine moeite voor hem om even buiten te gaan staan met z'n joint, hij heeft immers een eigen deur naar buiten in z'n kamer.. Dit is hem ook herhaaldelijk verzocht door mij, m'n moeder en m'n zusje. Zijn vader is ehh.. een ouwe hippie zullen we maar zeggen, en vind het allemaal niet zo heel erg.

Maar nee, meneer heeft schijt aan dronken naadje en zit nog altijd vrolijk binnen z'n natuurproducten (al kun je je dat afvragen met die ranzige nederwiet) in de fik te steken.

Je begrijpt, ik ben het inmiddels spuugzat elke dag tegen een muur van wietlucht aan te lopen, en aangezien meneer overdag niet naar school gaat, noch werkt zit ie ook de hele dag op z'n kamer te paffen.

Nu is mijn vraag, vinden jullie het normaal dat er binnen geblowt wordt? Hoe zouden jouw ouders daar tegenover staan?

Graag jullie mening.. :)

zn blow afpakken en naar buiten gooien

De Veroorzaker 02-10-2005 17:29

Ik vind het vrij normaal dat ie dat doet als zijn vader daar geen problemen mee heeft, ligt er ook een beetje aan wiens huis het is, maar als mijn pa's nieuwe vriendin zegt dat ik niet mag roken in het huis van mn pa dan kan ze ook lekker de pot op, als ze me vriendelijk verzoekt dat buiten te doen, is het geen probleem.

Geven en nemen lijkt me de beste oplossing, hij moet wat vaker naar buiten gaan en jij moet niet moeilijk doen als het een keert stormt of weet ik wat zodat hij binnen wil roken.

Edit: volwassen opmerkingen trouwens, zijn blow afpakken enzeau (y)

DG 02-10-2005 17:34

Weggooier.
Hoe oud is die eigenlijk dan?
Hij werkt niet, gaat niet naar school en blowt alleen maar de hele dag. Ik had het wel geweten, emmertje koud water over m heen eerstvolgende keer dat die binnenrookt, oppleuren mafkees.

Thee Muts 02-10-2005 17:35

Citaat:

De Veroorzaker schreef op 02-10-2005 @ 18:29 :
Ik vind het vrij normaal dat ie dat doet als zijn vader daar geen problemen mee heeft, ligt er ook een beetje aan wiens huis het is, maar als mijn pa's nieuwe vriendin zegt dat ik niet mag roken in het huis van mn pa dan kan ze ook lekker de pot op, als ze me vriendelijk verzoekt dat buiten te doen, is het geen probleem.

Geven en nemen lijkt me de beste oplossing, hij moet wat vaker naar buiten gaan en jij moet niet moeilijk doen als het een keert stormt of weet ik wat zodat hij binnen wil roken.

Edit: volwassen opmerkingen trouwens, zijn blow afpakken enzeau (y)

Maarja, dat is dus het probleem. Hij wil niet buiten gaan roken, ook niet als hem dat herhaaldelijk vriendelijk wordt verzocht. Daar draait het hele probleem nou juist om.

Verder vind ik het een beetje kinderachtig om je niet aan te passen aan anderen, maar alleen naar je vader te luisteren omdat het zijn huis is en hij toevallig jouw vader is. En dus neem je van een ander maar niks aan. Komop zeg, je bent toch geen klein kind meer? Over afzetten en dwarsliggen gesproken...

Heroďn Chique 02-10-2005 18:35

zn deur dichttapen, ben je van de lucht af en van hem, hij merkt t waarschijnlijk toch niet.

bij mij thuis (al woon ik er niet meer), wordt er ook geblowd. mn vader blowt en mn zusje ook maar dat mag niet officieel.
niemand heeft er last van maar ik begrijp heel goed dat mensen er wél last van kunnen hebben en ik vind het heel asociaal dat dat kind er geen rekening mee houd, ik zou m echt rammen als ik jou was

IcedEarth 02-10-2005 18:52

ha smookt je pa ja?
ook hele dagen enzo?
het klinkt namelijk grappig

De Veroorzaker 02-10-2005 18:52

Citaat:

Thee Muts schreef op 02-10-2005 @ 18:35 :
Maarja, dat is dus het probleem. Hij wil niet buiten gaan roken, ook niet als hem dat herhaaldelijk vriendelijk wordt verzocht. Daar draait het hele probleem nou juist om.

Verder vind ik het een beetje kinderachtig om je niet aan te passen aan anderen, maar alleen naar je vader te luisteren omdat het zijn huis is en hij toevallig jouw vader is. En dus neem je van een ander maar niks aan. Komop zeg, je bent toch geen klein kind meer? Over afzetten en dwarsliggen gesproken...

Inderdaad, ik ben geen klein kind meer en dus verwacht ik van mensen dat ze me iets vragen ipv dat te bevelen.
Zeker als dat de zoveelste nieuwe vrouw van mijn pa is.

Verder, als hij niet wil luisteen doe je er gewoon weinig aan. Mijn broertje speelt gitaar en daar kan ik me af en toe echt kapot aan ergeren en als ik dan verzoek op te houden dan doet hij dat de ene keer wel en de andere keer niet, moet ik vrede mee hebben, of het huis uitgaan zoals mijn moeder zegt.

Dittrich 02-10-2005 21:55

gitaar spelen en blowen is bij lange na niet hetzelfde he.
als je blowt heb je nou eenmaal te maken met die lucht, bij gitaarspelen niet en als je je zo ergert aan je broers gitaarspel geef je hem voor z'n verjaardag toch gewoon een koptelefoon?

ontopic:
Gewoon een keer over beginnen tijdens het eten ofzo, als iedereen er is, zodat je het hem met z'n allen duidelijk kunt maken dat zijn gedrag irritant is en anders gewoon een keer rammen (tenzij hij sterker is :P)

Nonaj 02-10-2005 22:05

Waar haalt meneer eigenlijk het geld voor wiet vandaan als ie niet naar school gaat en niet werkt?

Timmert 02-10-2005 22:28

Oke, ik zal er een beetje systematisch op in gaan..

Bedankt voor de vele reacties trouwens!

Je kan zn spul wel jatten en pas teruggeven als ie zich fatsoenlijk gedraagt, maar dan zegt ie ja en doet ie nee. Dat is het hele probleem. Meneer heeft echt schijt aan werkelijk ALLES! Hij is 17 trouwens.. Al z'n zakgeld (en dat is niet veel..) gaat op aan die meuk. Niet zo gek dat ie het goedkoopste van het goedkoopste koopt, met bijbehorende vreselijke meur.

Citaat:

Z'n ma heeft groot gelijk. Zo'n kind had ik ook het huis uit getrapt. :eek:
Tsja, dat denk ik idd regelmatig. Dat uitspreken aan tafel tijdens het eten, of sowieso in het bijzijn van zijn vader is gewoon not done vind ik.

Overigens is m'n stiefpa een erg beste, rustige kerel. Ben er inmiddels achter gekomen dat ie weldegelijk erg vaak ruzie heeft met z'n zoon en inmiddels behoorlijk radeloos is. Dat maakt het extra sneu voor hem, vind ik. Er gaan hier in huis nu stemmen op om de deur die zijn kamer met de hal verbindt dicht te maken, maar of dat nu werkelijk een goede oplossing is.. Tegen de stank sowieso wel, maar tegen zijn gedrag natuurlijk niet..

Ik ben natuurlijk niet de aangewezen persoon om maatregelen te nemen, maar ik leef ook hier in huis, en heb zeker wel recht van spreken. Ik ben van nature erg rustig, maar op een gegeven moment is m'n geduld (en zeker in dit soort situaties) op, en dan sta ik domweg niet meer voor mezelf in. Ik ben dan zó geďrriteerd dat ik hem vroeg of laat een flinke hengst verkoop, maar dat moet je natuurlijk voorkomen..

Het is trouwens een 'nieuw' huis, gekocht door mn ma en stiefpa samen. Het is daarom de normaalste zaak van de wereld dat men zich aan elkaar aanpast, en opzich is het ook erg gezellig, daar mankeert het niet aan. Meneer gooit alleen verdraaid veel roet in het eten met z'n aso gedrag..

Hij gaat wel naar school, een of andere dure particuliere opleiding van 2 avonden per week.. Werk hád ie, maar meneer kwam niet opdagen omdat ie vond dat ie daarvoor te vroeg op moest staan. Emmer koud water is wel een leuk idee trouwens ja :P

Kazet Nagorra 02-10-2005 22:46

Jammer dat er geen Nobelprijs voor Aanstellerij is, anders zou je een leuk telefoontje uit Scandinavië hebben kunnnen verwachten.

Hppa_oud 02-10-2005 23:02

Citaat:

Mephostophilis schreef op 02-10-2005 @ 23:46 :
Jammer dat er geen Nobelprijs voor Aanstellerij is, anders zou je een leuk telefoontje uit Scandinavië hebben kunnnen verwachten.
Ben jij er zo een die niet kan ruiken hoe wiet stinkt ofzo?

Mark Almighty 02-10-2005 23:24

Citaat:

hppa schreef op 03-10-2005 @ 00:02 :
Wat lul je? Wiet ruikt hartstikke lekker. :)

perseus 02-10-2005 23:25

Citaat:

Wat verwacht de topicstarter voor advies? Z'n vader is een oude hippie en vindt het dus allemaal best. Zijn zoon houdt nergens rekening mee en gaat nog wel even door met blowen. De enige oplossing is een luchtverfrisser of de deur dicht houden.

Heroďn Chique 03-10-2005 07:00

Citaat:

IcedEarth schreef op 02-10-2005 @ 19:52 :
ha smookt je pa ja?
ook hele dagen enzo?
het klinkt namelijk grappig

hehe, ja hij blowt, 1tje in de avond ofzo..om te chillen.
niet dat ie onwijs veel blowt elke dag, dat zou ik niet leuk vinden (n)

Kazet Nagorra 03-10-2005 09:54

Citaat:

Ik heb er genoeg ervaring mee.

Alicia Silverstone 03-10-2005 10:30

De problemen van die jongen gaan denk ik nogal wat verder dan mensen lastigvallen met de geur van wiet. Ik kan me voorstellen dat z'n vader radeloos is (en jullie allemaal, eigenlijk). Maarja.. het gaat gewoon niet goed met hem en het is moeilijk om daarmee om te gaan en nog moeilijker om daar wat aan te doen. Misschien moet hij eens met iemand gaan praten ofzo.. :)

Kazet Nagorra 03-10-2005 10:32

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 03-10-2005 @ 11:30 :
De problemen van die jongen gaan denk ik nogal wat verder dan mensen lastigvallen met de geur van wiet. Ik kan me voorstellen dat z'n vader radeloos is (en jullie allemaal, eigenlijk). Maarja.. het gaat gewoon niet goed met hem en het is moeilijk om daarmee om te gaan en nog moeilijker om daar wat aan te doen. Misschien moet hij eens met iemand gaan praten ofzo.. :)
Of misschien moet de hippievader hem duidelijk kan maken dat ie van zijn luie reet af moet komen of anders kan oprotten. :)

Alicia Silverstone 03-10-2005 10:37

Dat kan ook natuurlijk. Als ie al naar een dure particuliere opleiding van 2 avonden per week gaat en voor de rest niks doet issie misschien wat teveel verwend in z'n leven.
Maar hij komt iig niet als een gelukkig persoon op me over, hij moet eens wat gaan doen, gaan leven, iets moet het doorbreken.

KiMZz 03-10-2005 10:58

Dat ie blowt moet ie natuurlijk zelf weten, maar in huis zodat iedereen er last van heeft vind ik asociaal, bovendien als het wordt verboden mág het niet! Dat ie lekker in de tuin gaat zitten of in een park ofzo..
Ik blow zelf ook maar alleen binnenshuis als mijn moeder voor langere tijd (bijvoorbeeld vakantie) weg is en ik alleen thuis ben. Tegen de tijd dat ze terugkomt is de geur allang weg dan..
Normaal blow ik alleen met mijn vriend in de auto, eigenlijk nergens anders.
Misschien is het een optie om, als ie écht niet naar buiten wil, alle ramen open te zetten op zijn kamer, desnoods maken jullie er een paar bij als compromis.
Of haal m van zijn dure avondopleiding af en zet m gewoon op een voltijdsopleiding, kan ie lekker heel de dag naar school en alleen 's avonds blowen.

nare man 03-10-2005 11:08

Citaat:

Mephostophilis schreef op 03-10-2005 @ 11:32 :
Of misschien moet de hippievader hem duidelijk kan maken dat ie van zijn luie reet af moet komen of anders kan oprotten. :)
Als die vader ook zo'n waardeloos stuk lapzwans is, is de kans op harde sancties niet zo groot. :)

Brendariss 03-10-2005 13:55

mijn ouders zouden gek worden, en in je eentje op je kamer is ook nie alles natuurlijk

sas_andrea 03-10-2005 14:05

de broer van mn vriend blowde ook regelmatig thuis wanneer zijn ouders er niet waren. meneer gaf weer feestje en toen was ik t zat. broer en vrienden gingen de tuin in en hadden de wiet op tafel laten liggen, ik beneden wat cola halen en wiet mee naar boven. netjes in de sokkenla van broer. :evil: ik samen met vriend in bad en opeens hoor je allerlei gegil beneden. broerlief opeens aan de badkamerdeur of ik niet wist waar de wiet was. ik lachen en hem gezegd dat ik echt niet tegen de geur kan. word daar echt misselijk van. nou, hij zn wiet terug en hun niet in huis geblowd. en dan woon ik daar niet eens.

denk dus dat t verstandig is gewoon rustig met hem te gaan praten. niet iedereen vindt wiet lekker ruiken, niet iedereen kan er tegen. heeft hij daar schijt aan: consequenties. (geen zakgeld meer etc)

Maanmeisje 03-10-2005 14:12

Ik mag hasj gewoon binnen roken, wiet vinden mn ouders stinken dus moet ik buiten gaan staan..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.