![]() |
Turkije
Hay ik heb hier al enige tijd een discussie over, maar het gaat over het volgende.
Ik denk juist dat Turkije bij Europa hoort, er zijn toch plannen Turkije bij de EU te halen? Maar sommige anderen zeggen dat Turkije niet bij Europa hoort omdat je daar zeker een visum voor nodig hebt om te kunnen verblijven, en dit hoeft niet in Europese landen. Ik zei dus, dat een helft Europees was, en de ander helft Aziatisch... Zeg maar het gedeelte WESTERLIJK (alanya enzo) kusadasi, die kustplaatsen, horen bij Europa, en de kant richting Irak bij Azië ??? wat is nu de juiste uitleg? |
Een heel miniscuul klein stukje van Turkije ligt officieel in Europa.
|
Turkije is geen Europa.
|
De Commissie is het niet met je eens :)
|
:(
|
Citaat:
|
Turkije hoort (nog) niet bij Europa.
|
Citaat:
|
Europa is iets anders dan de EU. Turkije ligt vooor een klein gedeelte in Europa. Het is geen EU lid, maar dat zal er nog wel van komen. Al is dat nog ver weg.
|
Citaat:
|
Ik vraag me af of het wel zo ver weg is
|
Ik vind dat Turkije meer bij Azië hoort dan bij Europa. Daar komt nog bij dat het mensen zijn met denkbeelden die over het algemeen niet bij Europeanen passen. Als het nou christenen waren, was het een ander verhaal, want dat is meer in onze leefwereld en past meer bij onze normen en waarden.
|
Tja, ik weet niet of dat echt zo belangrijk is. Finnen zijn bijvoorbeeld anders dan Grieken, daar heeft niemand een probleem mee. Of die mensen nu Christelijk zijn of niet vind ik ook niet zo belangrijk. Hoe Christelijk zijn we hier in Nederland eigenlijk? De EU is bovendien vooral een economische en politieke samenwerking.
Met ver weg bedoelde ik gewoon dat het nog wel een paar jaar kan duren. Oh en wat bedoel je precies met ons? Want er wonen hier natuurlijk ook gewoon Moslims. |
Citaat:
|
het deel waar istanbul ligt is europa de rest asie
en dat is het enige juiste antwoord en dat heeft niets met de eu te maken en ook niet met geloof dat hebben ze al veel eerder bepaald aangezien het stukje water een natuurlijke geologische grens is |
Als Turkije lid wordt van de Eu. Is het wel goed voor de eco. turkije ligt best wel gunstig voor de handel
|
Citaat:
dus economisch maakt het niet veel uit, hoogstens uitbreiding van de afzetmarkt maar wat jij zegt klopt wel, beter nog turkije ligt qua handel het beste ter wereld want als je niet via turkije gaat zou je met een boot helemaal rond afrika moeten om richting het oosten te gaan, om nog maar te zwijgen over olietransport maar zoals ik zei: die handelsovereenkomsten bestaan al heel lang |
Istanbul is een hele morderne en dan ook echt Westerse stad, maar de rest van Turkije en dan vooral het binnenland(op toeristische plaatjes na) is armoedig. Ik kan niet tegen dat trotse gedoe van die Turken met het niet willen erkennen van Cyprus of de massamoord op de Armeniërs. De beelden over arme vrouwtjes schreeuwend 'we krijgen geld, we krijgen geld' nadat bekend werd dat er officieel gesprekken zouden worden gevoerd komen me nog steeds de strot uit. Turkije is niet Europees en hoort dan ook niet bij Europa
|
Wat valt hier aan te vinden? Turkije ligt voor een deel in Europa en voor een deel in Azië, daar is geen discussie over mogelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:o volgens mij bedoelde de TS helemaal de EU niet :)
|
De grens van Europa ligt bij de Bosporus
|
De grenzen van Europa liggen niet vast. Door de eeuwen heen zijn er veel verschillende soorten "Europa" geweest. Tot de 15e eeuw was Europa alleen een geographisch iets, en werd het eigenlijk geen Europa maar "Christianitas" genoemd. (Christendom)
Ik vind het wel opmerkelijk dat iemand "ons" als "de autochtone (christelijke) bevolking" aanduidt. Ik vraag me af hoeveel van "ons" zichzelf nog als "Christelijk" zien. Ik mijzelf in ieder geval niet. Zo zie je maar weer hoezeer de Christelijke waarden en normen nog in onze samenleving zijn doorweven. Als academische term noemt met het gedrag wat wij nu vertonen "Negative integration". "Wij", als Europeanen, definiëren onszelf door te definiëren wat we niet zijn. Wij zijn alleen nog "Christelijk" in verhouding tot het Islamitische Turkije. Wij verenigen ons alleen maar in een strijd tegen iets. De Europese identiteit is dan ook vooral tot stand gekomen in de 7e eeuw, toen het Christendom zichzelf moest verenigen tegen de opkomst van de Islam. Dat zie je nu nog steeds terug in de kwestie "Turkije". Offtopic: Ik studeer European Studies ;) |
Citaat:
|
3% van turkije ligt in Europa
en ik zie niet in waarom turkije goed zou zijn voor europa. het kost alleen extra geld en ze zouden ineens het grootste eu land worden. maarja marokko wil ook al sinds 1988 bij europa...tja wie niet. |
Citaat:
Anders: eenzelfde organisatie oprichten op wereldschaal :) (Nee, dat is niet de VN) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
officieel behoort het stuk turkije tot aan de Bosperus (dus ook half Instanbul) geografisch gezien tot Europa, net als Rusland tot aan de Oeral.
De vraag of Turkije dan wel of niet thuishoort bij de EU is uiteraard van een heel andere orde. Er zijn nu ook landen lid van de NAVO die erg ver van de Atlantische oceaan af liggen (daar zou je trouwens Turkije ook bij kunnen rekenen). Persoonlijk zie ik het probleem niet, en wel de voordelen van toetreding. |
Citaat:
|
Turkije licht (voor het grootste gedeelte) in Azie. Verder past haar cultuur totaal niet bij die van de EU, en daardoor vind ik dat ze niet bij de EU dienen te worden toegelaten.
|
Citaat:
Nu is het voor veel mensen misschien heel verleidelijk zich te laten leiden door emoties en onderbuikgevoelens, maar 'help, moslims!', 'het ligt buiten een denkbeeldig lijntje' of 'Turken zijn raar' zijn geen geldige argumenten. :) |
Citaat:
Maar helaas is er geen politieke wil om het domme plebs nu eindelijk eens duidelijk te maken wat voor misdadige praktijk die landbouwsubsidies zijn. |
wel geldig in dit soort gevallen is:
-wat voegt een land toe -de financiele consequenties -culturele consequenties -en de machtsverhouding zou scheef komen te liggen, het hele Europarlement kan op de schop, van de huidige 732 zetels heeft Nederland er maar 29. Turkije zou in een nieuwe vorm, als ze zijn toegetreden in een keer de allergrootste worden. dat lijkt mij niet wenselijk. |
-wat voegt een land toe
Lijkt me compleet irrelevant. Polen, Estland en Nederland voegen ook niks toe. Het is gewoon een bindende Unie. -de financiele consequenties Dat lijkt me wel reden tot zorg, alleen zal dat zich uiteindelijk natuurlijk terugbetalen. -culturele consequenties Dat zal me echt rotten. -en de machtsverhouding zou scheef komen te liggen, het hele Europarlement kan op de schop, van de huidige 732 zetels heeft Nederland er maar 29. Ja, en? Is dat per definitie erg dan? |
Citaat:
|
-wat voegt een land toe
Geld. -de financiele consequenties Levert geld op, nogmaals. -culturele consequenties Hahahaha. -en de machtsverhouding zou scheef komen te liggen, het hele Europarlement kan op de schop, van de huidige 732 zetels heeft Nederland er maar 29. Dus? Geen enkel land heeft de absolute meerderheid, dus je zal altijd moeten samenwerken. Turkije zou in een nieuwe vorm, als ze zijn toegetreden in een keer de allergrootste worden. Hellepdepellep! Moslims! Eng! |
Citaat:
|
Ligt eraan hoe je 't bekijkt.
Puur naar de feiten kijkend ligt 't (voor een deel) in Europa ja. Qua cultuur is 't weer niet echt Europees vind ik, maar een duidelijke defenitie van 'Europese cultuur' is er ook niet. |
Istanbul is oorspronkelijk als christelijke hoofdstad (voor het Romeinse Rijk) gesticht, en hoort dus zeker bij Europa.
|
nou of het nu europa is ofniet...het moet uit de EU blijven en ik zal ook voor mijn mening blijven staan
de mensen die in dat land leven lopen gen 40 jaar achter op de gewonde wersterse wereld. om maar een voorbeeld te noemen de ondergeschiktheid van de vrouw ( wat jaren trug ook bij ons was [ denk maar eens aan de feministen]). het is tog onzin om vrouwen een hoofddoek te laten dragen :S verder ben ik ook van mening zoals al vaker gezecht is dat (een gedeelte van) de bevolking niet echt tuishoort in de EU hun leefcultuur gewoon heel anders is. de meeste zijn niet gewend om te werken (verkeerde instelling dus [ kijk maar naar de turken in NL]) en liegen alsof het gedrukt staat Ik verw8 hier een hoop commentaar op ! haha maar ik heb wel gelijk, hoewel je de turken in NL niet kunt vergelijken met turkije zelf |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
ik was ook van plan om op wilders te stemmen :D |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik haalde het aan omdat (vooral) in de grote steden zwart ziet van de hoofddoekjes. wat betrefd mijn schrijfstijl: ik heb 1 foutje (gezecht) en de rest is chattaal of msn-taal. |
:d :d :d
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |