![]() |
relatie uit liefde of iemand leuk vinden?
Ik zit met een probleempje. Er is iemand die mijn heel leuk vind, maar ik vind diegene alleen maar leuk, verder niet (nog niet in ieder geval). Nou vroeg ik mij af hoe jullie terecht zijn gekomen in een relatie. Zijn jullie iets begonnen omdat je echt super verliefd was of omdat je diegene alleen leuk vond en is er daarna dan nog iets groots ontstaan? Ik heb vaak tegen mezelf gezegd dat ik echt verliefd moet zijn, wil ik iets beginnen, maar dat blijkt toch heel moeilijk te zijn. Ik ben 2 keer verliefd gweest, beide keren niet beantwoord, maar wat moet ik nu doen? Zou graag willen weten hoe het met mensen is gegaan die iets hebben opgebouwd alleen omdat je aan het begin de ander leuk vind en (nog) niet echt verliefd was.
|
Is dit niet meer iets voor liefde&relatie?
NEway ik was echt verliefd toen ik een relatie begon. Waarom zou je een relatie beginnen als je niet verliefd bent; wat is de toegevoegde waarde dan? Dat je dan een excuus hebt om te seksen? :o |
Citaat:
|
Ik zou niet lang twijfelen als ik dacht dat er iets moois kon van komen
|
Citaat:
Ik vind dat het juist dat stuk 'liefde' en 'verliefdheid' is dat onderscheid maakt tussen een goede vriend(in) waar je eventueel seks mee hebt; warm mee knuffelt en een echte liefdespartner waar je een relatie mee hebt. |
Citaat:
Toch zal het in de praktijk zo zijn dat mensen een relatie met iemand aangaan om de seks, de warmte, het knuffelen en het gezelschap. Soms hebben ze het van zichzelf niet eens door. Ze kunnen iemand krijgen, voelen zich eenzaam en geven er dan aan toe, terwijl er helemaal geen sprake is van verliefdheid of liefde. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het overigens wel met je eens dat verliefdheid een relatie meer maakt dan de som der delen (warmte + seks + aanspraak). Ik zie het zelf ook zo. Maar dat is geenszins absoluut of universeel, genoeg mensen die een relatie puur en alleen voor de bovengenoemde voordelen aangaan. |
Citaat:
Waarom zou je een relatie beginnen als je niet verliefd bent; wat is de toegevoegde waarde dan? Dat je dan een excuus hebt om te seksen? :o :o |
*op L&R neerplak*
Mijn vorige relatie was meer zo van: hij is wel leuk, maar verliefdheid komt nog wel (en dat was ook zo). Op mijn huidige vriend was ik al aardig verliefd aan het worden toen het begon (al kan ik niet precies zeggen wanneer het begon :D). Beiden zijn goed mogelijk, maar ik geef toch de voorkeur aan verliefd zijn. Dan ben je toch zekerder van jezelf binnen je relatie en dat kan je wel goed doen. |
Ik was niet verliefd toen ik voor het eerst met hem zoende. Het was in een discotheek en absoluut niet echt serieus. Ik had nog wel mn email gegeven, en later mn tel. nr en toen vond ik hem toch wel erg lief. Nog heel veel gesmst, gezoend en afgesproken en toen was ik eigenlijk toch veel heel verliefd. En nu hebben we dus verkering.
Dus ik was niet echt verliefd voor de tijd. |
Toen ik mijn vriend ontmoette, vond ik hem lief en leuk. Ik was niet stapel verliefd. Hij zoende mij en dat vond ik toch wel erg leuk. 2 dagen later hebben we het officieel gemaakt en nu heb ik in november 2 jaar verkering...en ik ben echt stapel op hem....niet zo kieskeurig zijn, gewoon ervoor gaan!!!
|
Mijn huidige vriendin was al een tijdje gek op me, terwijl ik haar amper kende. Daarom begreep ik het niet helemaal. Omdat ik ook al weer een jaartje single was ging ik steeds meer met haar om, om haar beter te leren kennen. Een paar keer gezoend maar van echte verliefdheid van mijn kant was geen sprake. Totdat ze me verkering vroeg en ik ja zei. Ik dacht bij mezelf, ik kijk wel wat het wordt.
Is wel wat geworden dus, ben smoorverleifd op haar geworden en nu, na 3 jaar nog steeds. Gr |
Citaat:
maargoed, ik begrijo dus dat de meeste zoiets hebben van er is geen liefde, dus begin er ook niet aan. Nou ken ik hem nog niet zo lang, dus wat niet is kan nog komen en niet alles hoeft liefde op het eerste gezicht te zijn, toch? |
Mja, ik was toch al verliefd toen het wat werd, geloof ik, en anders zat het er dicht tegenaan. Ik vind het vrij lastig om de grens te trekken tussen erg leuk vinden en verliefd zijn, dat loopt bij mij vrij gemakkelijk in elkaar over.
|
Ik wil toch wel verliefd zijn voordat ik wat begin :o
|
Ik word heel snel 'verliefd' ook terwijl ik iemand nog helemaal niet ken. Wat ik allemaal nog niet weet over iemand, dat verzin ik er allemaal fantastisch bij :o
Vanuit die fase is wat geworden met mijn vriend (we hadden elkaar pas 4 x gezien, en telkens met wederzijdse vrienden erbij) en toen we een tijdje wat hadden, werd ik toch steeds verliefder en verliefder en blijkt het dus echt een goede greep te zijn geweest :D |
Ik was toch echt wel hevig verliefd op mijn vriend voordat we iets kregen... Als ik geen 'vonk' voel, doe ik helemaal niets. Iemand leuk vinden komt zo vaak voor, maar daarom zie ik mezelf geen relatie hebben hebben met hem.
|
Citaat:
|
Toen ik mijn vriend leerde kennen, vond ik hem meteen wel leuk. Maar door de spanning tussen ons ben ik juist verliefd geworden.
|
Citaat:
|
Bij mijn exen was ik niet echt hevig verliefd toen ik wat met ze begon, ik vond ze alleen leuk. En hevig verliefd ben ik nooit op ze geworden... Nu is het toch wel min of meer een 'voorwaarde' geworden, ik wil niet meer vanaf het begin twijfelen of ik er wel goed aan doe. Ik wil gewoon zeker weten dat ik hém wil en niemand anders!
|
Ik moet verliefd zijn wil ik een relatie beginnen met iemand. Anders kan ik het gewoon niet. Als het er niet is, dan komt het waarschijnlijk ook niet. Hoe graag ik dat misschien ook zou willen.
|
Als iemand mij leuk vindt en dat eerlijk in mijn gezicht zegt (en eventueel dat ze graag iets met me wil hebben), dan ga ik vaak automatisch aan diegene denken... steeds meer denken... totdat ik haar ook heel leuk vind. Naja, het is niet "gewoon" leuk vinden, en het hoeft bij mij ook niet per se verliefdheid te zijn.
Naja, houd het op heel erg leuk vinden. ;) Verliefdheid komt dan trouwens heel snel vanzelf, want als ik spreek over "heel erg leuk vinden" dan zit het al tegen verliefdheid aan. |
Ik denk dat voordat je een relatie krijgt het vaak nog 'leuk vinden' is, maar op de één of andere manier springt dat wanneer je serieuzer met elkaar wordt om in verliefdheid (bij mij gebeurde dat tenminste). Je neemt iets met iemand omdat je graag bij diegene wil zijn en er misschien een toekomst in ziet. Als je dat niet ziet en wil, moet je het niet doen. Zo wel, geniet ervan!
|
M'n ex vond ik ook alleen maar 'leuk', maar ben er toch aan begonnen. Was na een maandje dus weer gedaan. Maar ja, je bent onderhand 18 en je wilt ook wel eens wat. Dus ga ervoor.
|
Ik zelf voor zo ver ik het weet heb al mijn relaties alleen maar gehad op basis van leuk vinden.
Ben welles echt verliefd geweest alleen was bang om er ook maar iets mee te doen, ben ik nog steeds. |
Citaat:
|
Toen ik mn vriend leerde kennen, dacht ik eerst "ah hmm leuke jongen :cool: " Later sprong dat ineens over op erge verliefdheid en vooral die spanning die zorgde dat het alleen maar erger werd, wel op een leuke manier dan
en na 2 jaar verder te zijn zwijmel ik nog steeds :p Het lijkt mij als je een relatie met iemand begint waar je niet verliefd op bent, dat je toch bepaalde dingen mist zoals: can't eat, can't sleep en het constant aan hem/haar dingen, vlindertjes en het constante verlegen zijn. |
Ik snap je wel, maar ik zou het niet kunnen. Ik wil echt helemaal holderdebolder verliefd zijn als ik een relatie met iemand begin. Ik wil ook op wolkjes kunnen lopen. En dat kan wat mij betreft niet zonder die extreme gevoelens.
Gelijk ik het begrijp voel je je nieterg emotioneel tot hem aangetrokken. Hij is gewoon leuk? En ik begrijp ook dat je je niet enorm fysiek tot hem aangetrokken voelt, want seks met hem hoeft blijkbaar ook niet zo nodig. Nauw ja, er is hier helemaal niks mis mee, en misschien ben jij een diesel als het op temperament aankomt, maar wat jij beschrijft doet mij veel meer denken aan iemand leren kennen en er holderdebolder bevriend mee geraken, in plaats van verliefd/relatie enzovoort. |
Op een gegeven moment merkte ik dat ik meer voor haar voelde dan op vriendschappelijke basis normaal was. Verliefdheid kwam later pas.
Een uit de hand gelopen vriendschap dus. |
Kben veel te wisselvallig qua verliefdheid, dus dat is voor mij geen absolute vereiste. Als ik maar af en toe eens op wolkjes kan lopen :)
|
Bij mij kwam die verliefdheid altijd later pas. En die gevallen waarin ik wel van te voren al verliefd was ging het mis.
|
nooit uit liefde.
|
Ik ben eigenlijk ook altijd verliefd als ik wat met iemand begin.. :bloos:
|
Als ik het zo lees, verschilt het toch nog wel....de een moet echt super verliefd zijn en de ander niet. Nouja, ik wou gewoon kijken hoe anderen hiertegenover staan. Ik wacht eerst wel af hoe het gaat lopen, als vrienden, wat ik hem dan nu wel duidelijk moet maken trouwens want hij is wel helemaal gek op mij. In iedergeval bedankt voor de reacties van jullie :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30. |