Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   The Veils - 21 Okt. Paradiso Amsterdam (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1277645)

Poor Leno 03-10-2005 12:31

The Veils - 21 Okt. Paradiso Amsterdam

The Veils (info)

Dit is een bijzondere band. Ze vielen vorig jaar al op tijdens London Calling, maar wat de band op haar debuut The Runaway Found laat horen is zeer indrukwekkend. The Veils laten zich door van alles en nog wat beinvloeden, maar als we een paar namen moeten noemen zijn The Velvet Underground, Television, The Beatles en Jeff Buckley op het eerste gehoor de belangrijkste. Wat verder vooral opvalt is de geweldige stem van zanger Finn Andrews, een zanger met kilo's gruis op de stembanden, maar wat klinkt het ongelooflijk lekker. Ook met de songs is helemaal niks mis, stuk voor stuk songs met een kop en een staart en geweldige refreintjes. Het maakt The Veils tot een van de leukste Engelse bandjes van de laatste jaren en dat moet genoeg zeggen.

Live

Op 21 oktober spelen ze in de grote zaal in Paradiso Amsterdam. Ben ontzettend benieuwd naar hun live prestaties. Op cd klinkt het geweldig. Vooral het nummer, The Tide That Left and Never Came Back. Geweldige tekst!

Vroeg me af of er nog meer mensen van het forum aanwezig zijn op 21 oktober. Er waren nog genoeg kaartjes vorige week, dus ik zou zeggen, kom allen naar Paradiso, dan maken we er een leuk feestje van.

Haha, dit klinkt als een heel erg fout verkooppraatje...

Sultan_of_Swing 03-10-2005 12:36

Vond die plaat 1 van de besten van vorig jaar. Maar helaas speelt Editors op dezelfde dag in Vera, en daar wil ik ook heen.

Poor Leno 03-10-2005 12:38

Hmmm, ik zou The Veils toch boven de Editors verkiezen. Niet dat de Editors slecht zijn, maar ik word niet warm van hun live performance. De gok is dus of ik wel warm loop van The Veils, maar die gok waag ik graag.

cyc 03-10-2005 13:15

Van wat ik gelezen heb is die zanger nogal een zak, het album heeft bij mij ook niet echt een lange houdbaarheidsdatum.

antigone 03-10-2005 13:21

die waren toch al lang uit elkaar ?

hoe dan ook, ik vind het niks.

Poor Leno 03-10-2005 13:48

Nee, die waren nog niet uit elkaar anders staan ze a.s. vrijdag 21 oktober niet in Paradiso...

Roxy 03-10-2005 13:55

Citaat:

antigone schreef op 03-10-2005 @ 14:21 :
die waren toch al lang uit elkaar ?

hoe dan ook, ik vind het niks.

nou wat ik begrijp uit dit topic ging alleen de zanger verder onder deze naam en ging ie er een hele nieuwe band bijzoeken..

Escapism 03-10-2005 14:50

die cd was erg goed
ga er niet naar toe tho, geen geld

Poor Leno 03-10-2005 16:19

juist, Roxy!

heleen1 03-10-2005 16:32

ik vind "lavinia" zooo mooi (y) maar ga er ook niet heen, pas d'argent..

Poor Leno 03-10-2005 17:34

Lavinia is zeker mooi, evenals The Tide That Left And Never Came Back... En uhm, Valley Of New Orleans... En uhm The Wild Son...Eigenlijk is het hele album gewoon heel goed. Jammer dat er zo weinig mensen zijn die ze kennen.

Zo duur zijn de kaartjes niet hoor, 15 euro excl...

Tom Violence 03-10-2005 17:37

Citaat:

Poor Leno schreef op 03-10-2005 @ 13:31 :
Vroeg me af of er nog meer mensen van het forum aanwezig zijn op 21 oktober. Er waren nog genoeg kaartjes vorige week, dus ik zou zeggen, kom allen naar Paradiso, dan maken we er een leuk feestje van.

Haha, dit klinkt als een heel erg fout verkooppraatje...

Omg flikker op met die username ik kreeg bijna een hartaanval.

heleen1 06-10-2005 13:44

Citaat:

Poor Leno schreef op 03-10-2005 @ 18:34 :
Lavinia is zeker mooi, evenals The Tide That Left And Never Came Back... En uhm, Valley Of New Orleans... En uhm The Wild Son...Eigenlijk is het hele album gewoon heel goed. Jammer dat er zo weinig mensen zijn die ze kennen.

Zo duur zijn de kaartjes niet hoor, 15 euro excl...

+ reiskosten.. hoewel 15 € me zeker meevalt, had verwacht dat ze veel duurder waren.. (ging er vantevoren maar vanuit dat het te duur was, haha)

Ufke 06-10-2005 14:31

Vorig jaar in de Effenaar gezien, wel leuk voor een keertje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.