![]() |
gedicht ---> rijm
ik heb het volgende gedicht:
Op de drempel stond armenkruis je stem En ik proef in huis je tranen in een vaas staan Ik bleef en passant aan de andere kant van de straat En groette mij een hand en ik las dat het te laat was Vroeger vonden wij tegen het glas een vliegmachine Maar lachten bij elke barst achter onze zachte kieuwen Nu glijden wij gescheiden door azië en europa En je zwijgen is van porcelein en mijn hijgen een hamer Maar ik kan geen vorm van rijm vinden?, is deze er? |
Citaat:
|
eigenlijk is er constant psraken van assonantie: de a-klanken en de laatse regels ook e-klanken. de vertgedrukte woorden zijn wel vaak in rijm.
|
thx man, kunnen jullie ook even kijken naar dit gedicht:
Waar ben ik Waar ga ik Wie verneemt mij Wie neemt mij mee Wie overhoort mij Wie heeft mijn oren Zij zijn verstolen Zij zijn gestolen Zij zijn verborgen Borsten Bijtels weten daarvan Hoeveel begeerte belegt mijn mond Eten Ik spreek melkglazen bevruchting in de lucht Een ieder zij voorzichtig Een ieder bukt zich Er is geweldig Er is de toen Er is de thans Nu is er een hol Dan is er een kom Waar ga ik Waar ben ik Men mij Letter mij Is mij is mij Mij Frijs Mij Is mij |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28. |