Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Gedachten. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1277772)

SellaYoung 03-10-2005 16:01

Gedachten.

Gedachten.

Weergaloze golven
Golven over duizenden kleine scherven heen
De lijken lijken even te zweven
Maar hebben het leven alweer begeven
Voordat water zand aanraakt

Worden tijdens eb kapotgekraakt

SellaYoung 03-10-2005 18:37

opmerkingen, kritiek? :p

Anoniem 03-10-2005 18:59

Citaat:

SellaYoung schreef op 03-10-2005 @ 19:37 :
opmerkingen, kritiek? :p
Hé een kloon van Zepp? :D

Ontopic:
Ik vind je ritme niet echt mooi. Opzich is het idee erachter goed, maar ik vind dat je het nog beter kan uitwerken. Ik heb niet echt het gevoel van een gedicht ofzo. :)
Misschien kan iemand anders het beter uitleggen?

geen dichter 04-10-2005 12:29

Citaat:

Zepp schreef op 03-10-2005 @ 19:59 :
Hé een kloon van Zepp? :D
het zijn idd wel typische gedichten

de eerste keer dat ik hem las, las ik ipv 'begeven' begraven (nee, ik ben niet behoorlijk dislecties ofzo :rolleyes: )
ik vind het wel knap dat je met zo weinig woorden zo veel kan zeggen, en vind echt mooie beeldspraken (y)
ik denk dat ik alleen de eerste zin (die 2 woorden) weg zou laten.

Porcelain 04-10-2005 13:22

Zepp bedoelt waarschijnlijk de ongeduldigheid van TS ;).

Je hebt je best gedaan te zoeken naar wat origineels, lijkt het, en dat vind ik goed. Ik ben het met mijn voorgangers eens dat het gedicht beter uitgewerkt kan worden. De eerste zin vind ik overbodig, en het gedicht is wat kort. Je kunt proberen de sfeer wat beter te vangen door het gedicht wat uit te breiden.

geen dichter 04-10-2005 15:38

Citaat:

Porcelain schreef op 04-10-2005 @ 14:22 :
Zepp bedoelt waarschijnlijk de ongeduldigheid van TS ;).

Je hebt je best gedaan te zoeken naar wat origineels, lijkt het, en dat vind ik goed. Ik ben het met mijn voorgangers eens dat het gedicht beter uitgewerkt kan worden. De eerste zin vind ik overbodig, en het gedicht is wat kort. Je kunt proberen de sfeer wat beter te vangen door het gedicht wat uit te breiden.

wist ik :rolleyes::bloos:

overgens weet ik niet of het wel verstandig is om zoiets uit te breiden, je hebt nu een redelijk goede sfeer en beeldspraken die met elkaar kloppen, ik ben bang dat je er dan van die zinnentjes bij krijgt als de eerste regel (niet dat ik denk dat de TS niet beter zou kunnen want dat heeft ze bewezen)
maar ik ben het met je eens dat het wat mist... (kort om: je zal wel weer geleik hebben :p )

Porcelain 04-10-2005 16:43

haha, ik begrijp wat je bedoelt, hoor.
Maar dat is nou juist wat ik denk te zien in dit gedicht. Een beetje sfeer is opgeroepen, maar niet genoeg, er mist iets. En op datsoort momenten moet je niet bang zijn het gedicht te verpesten, maar ervoor gaan: het beter maken. Doorzetten.

geen dichter 04-10-2005 21:00

Citaat:

Porcelain schreef op 04-10-2005 @ 17:43 :
haha, ik begrijp wat je bedoelt, hoor.
Maar dat is nou juist wat ik denk te zien in dit gedicht. Een beetje sfeer is opgeroepen, maar niet genoeg, er mist iets. En op datsoort momenten moet je niet bang zijn het gedicht te verpesten, maar ervoor gaan: het beter maken. Doorzetten.

maar het komt ZO vaak voor dat mensen een goed idee hebben of een paar goede zinnetjes en daar de rest een beetje matig omheen verzinnen, en ik ben bang dat je dat hier ook gedeeltelijk gaat krijgen want dit past gewoon en het zal moeilijk worden om daar iets geschikts bij te vinden, maar je hebt wel een punt (93 tegen 0 inmiddels :p ), met doorzetten en proberen zal het vast wel lukken :)

denk dat SellaYoung wel tevreden is :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.