![]() |
[dvd-rom] Firmware ?
Hallo..!!
Ik heb hier 2 dvd-spelers voor mijn laptop (IBM thinkpad T30) een: SR-8176-M en een sr-8174-M Van de eerste heb ik de Firmware kunnen upgraden omdat deze alleen maar - dvd's kon lezen, deze is gelukt maar voor de 2e (de SR8174-M) is totaal geen firmware te vinden en deze kan ook alleen maar - dvd's lezen. zou ik de zelfde firmware utility kunnen gebruiken? hij staat niet in het lijstje van de ondersteunde drives. ik heb de Utility bij IBM zelf vandaan. en op google kan ik geen enkele goede utility vinden voor de 8174-M. Het merk is een ??matsushita?? of mashita of wat dan ook... ik heb ook gelezen dat het ook een Panasonic kan zijn.. Wie kan mij helpen hiermee? M.V.G. LuLLoW |
Firmwares moet je echt alleen updaten met versies die expliciet geschikt zijn voor die brander. Anders krijg je geheid problemen. Als die tweede brander dus niet in de lijst van ondersteunde branders staat, moet je het in geen geval doen. Je weet namelijk gewoon niet wat er dan gebeurt (dwz. wat de werking van de brander na updaten is).
|
Matsushita = Panasonic
en inderdaad, doorzoeken, geen versies door elkaar gebruiken, levert over het algemeen een foutmelding op, en in een erger geval een onbruikbare DVD-ROM |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58. |