![]() |
TV-Dominees & Gospel: Meningen?
Sinds enige tijd hebben wij TBN: The Bible Network op de digitale TV.
Daar is heel veel gospel en alleen maa rTV-Dominees. Wat vinden jullie van TV-Dominees en van Gospel? Vreemd genoeg vind ik Gospel wel gaaf alhoewel ik niets maar dan ook niets met geloven heb. Het heeft een soort kracht, maar dat heeft veel andere muziek ook. TV-Dominees vind ik persoonlijk verschrikkelijke mensen die voornamelijk anderen proberen uit te knijpen. |
ik zeg maar een ding: Phil collins -- Jesus he knows me
|
Gospel is wel leuk, maar vooral vanwege de muziek.
TV-dominees klinken al fout. Een predikant behoort een gemeente te hebben zodat hij met de leden 1 op 1 kan communiceren en hen kan helpen als ze het moeilijk hebben. Een TV-dominee kan dat allemaal niet en heeft dus als enige functie het houden van een preek. Deze kan echter niet afgestemd zijn op de sfeer in de gemeente en moet dus gewoon 'zoveel mogelijk kijkers trekken'. |
De combo massamedia en priesters pakt nooit goed uit, dat zien we in de VS wel.
|
Ik vind TV-dominees zowel grappig als deprimerend. Grappig omdat ze zo idioot zijn en deprimerend omdat er ook nog mensen in trappen en die aarsgezichten geld sturen.
Gospel heb ik in principe niets op tegen, alleen is de kwaliteit van de muzikale compositie doorgaans om te huilen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
777 + tv = $$$
|
Er zijn ook wel goede tv-dominees
|
Citaat:
|
Op RTL heb je op zondag zo'n ouwe kerel die predikt. Kijk er soms naar, hij zegt zo af en toe zinnige dingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(behalve dat je een complete kerk overhoop moet halen en de gemeente vaak een half uur of uur van te voren aanwezig moet zijn voor sound-check.) |
Citaat:
|
Citaat:
ontopic, ik vind het om te huilen. gelukkig heeft de tv een aan en uit knop. Met gospel heb ik helemaal niets. |
ik kijk geen tv om mn geloof ermee te versterken ofzow :confused: dan praat ik liever met iemand of voor mijn part met onze eigen dominee. Voor mij hoeft het niet maar heb er ook niks op tegen, mss dat andere mensen het wel relaxt vinden. Gospel vind ik wel leuk verder, dus dat is wel leuk om op tv te zien. Maar ik kijk nooit tv en luister toch liever rock :)
|
Citaat:
|
ik heb geen problemen met normale kerkdiensten die uitgezonden worden behalve de normale anti-religieuze bezwaren :p :p.
Met een TV dominee bedoel ik echt van die gasten die hun boeken proberen te slijten als een soort verkapte tell sell verkoper |
Citaat:
Rot toch op man. Ik heb overigens niets tegen gospel en andere religieuze muziek, alleen mijn ding is het echt niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34. |