![]() |
download probleem
als ik bestanden van iemand ontvang duurt het een eeuw, ook al heb ik een best snelle adsl verbinding..
het heeft te maken met of de poort of een firewall denk ik maar ik heb geen idee hoe ik deze kan controleren.. welke dingen kan ik doen om het downloaden sneller te laten gaan... ?? |
Bedoel je via msn? Want dat gaat bij mij ook gewoon altijd langzaam terwijl ik een redelijke adsl-verbinding heb. Ligt dan volgens mij gewoon aan adsl.
Of download je via een ander programma, en zo ja, welke? |
ik heb het bij alles... en bij msn kan het dan nog aan de verbinding van de ander liggen maar bij p2p downloads gaat het ook altijd langzaam bij mij (n)
|
Bied je bij je p2p programma's wel genoeg aan? Bij de meeste van die programma's is het namelijk zo des te meer je aanbied voor uploaden deste sneller je download.
|
ja, ik bied wel wat aan.. grr
|
ok... misschien is het dit.. waar kan ik controleren of ik poort 6881 UDB open heb staan..?
|
Ik ga er even vanuit dat je geen router hebt en windowsXP (als je wel een router hebt moet je het daar instellen)
Ga naar configuratiescherm --> netwerk en internet verbindingen --> netwerkverbindingen. Rechterklik op de netwerkkaart waarmee je met het internet bent verbonden --> eigenschappen --> geavanceerd. Als je de standaard firewall aan hebt staan dan moet je op instellingen klikken --> toevoegen... Beschrijving: P2P ofzo Naam of IPAdres: je netwerk adres of 127.0.0.1 (dat ben je ook zelf) Poort: 6881 Interne poort: 6881 Protocol: UDP (en niet UDB :)) Klik OK en volgens mij moet je ff rebooten voor het werkt |
En om te controleren of je nog achter een router zit, doe je het volgende:
Om een poort te openen in je router:
|
thnks!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59. |