![]() |
Toen de leugen waarheid werd
De oude broek, maar in het nieuw,
die in vlekken en kreukels haar heupen bestreelde.. 'Het mag, toch niet, jawel, ja niet!' terwijl haar rode lippen, plagend, de zijne bespeelden. Wat geduw, getrek en heen-en-weer voordat hij toch maar, omdat zij het zo wilde, zachtjes met zijn vingers speelde. |
PARIS!!! *cheerlead* :D
Ik vroeg me de laatste tijd, en andere doppers met mij, steeds af waar je gebleven was. Dat moest ik even melden, nu ga ik slapen (ja, nu al), ik reageer later, beloofd. |
Citaat:
En ik ben benieuwd. ;) |
'Het mag,
toch niet, jawel, ja niet!' terwijl haar rode lippen, plagend, de zijne bespeelden. Dit stukje vind ik echt heel gaaf! De rest ook. Eerst vond ik het laatste gedeelte er niet goed bij passen, maar toen ik het daarna nog een keer las, was dat over. De rijm klopt, de vorm, de inhoud... goed hoor! :) |
Citaat:
wel jammer dat je aan het einde nog eens "spelen" gebruikt |
Citaat:
|
Zo, hier mijn beloofde commentaar.
De eerste strofe vind ik iets minder, maar dat jawel, ja niet! vind ik echt heel leuk neergezet. terwijl haar rode lippen, plagend, de zijne bespeelden. Daar staan twee komma's teveel, vind ik. Het mag een doorlopende zin worden. Niet zo'n heel bijzonder gedicht, maar wel lief. Leuk dat je weer inpiratie hebt:). |
Wat geduw, getrek en heen-en-weer
voordat hij toch maar, omdat zij het zo wilde, zachtjes met zijn vingers speelde. *rillend* wow (y) Kijk, dit is mooi, omdat zij het zo wilde, schitterend gevonden:D nee serieus, vooral het stukje: 'Het mag, toch niet, jawel, ja niet!' wel, niet, wel, niet..uiteindelijk toch wel, errug goed bedacht. geeft mij het gevoel alsof 2 tieners allebei willen, maar niet weten wat te doen, en of ze het wel zouden doen:) |
Jaaa leuk, mijn interpretatie is dat het over twee geliefden gaan, die elkaar met andere ogen gaan zien (de oude broek in het nieuw) en eigenlijk wel verder willen gaan, maar niet goed durven en weten hoe, maar dan doe ze het toch maar, omdat zij het wil.
Klopt dat? Ik vind m leuk, de eerste en laatste strofe het leukst. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |