![]() |
Franse Rap
Ik heb naar aanleiding van een oud nummer in mijn collectie besloten dat ik Franse Rap wel wat vind. Weet iemand toevallig een Franse Rapgroep waar ik een paar dingesen van kan downloaden? Dan kan ik het genre wat verder bekijken, en zien of t echt wat is :).
|
-> Muziek
|
More like French crap, misschien is TTC wat voor je?
|
ik ken alleen MC Solaar
uit code genial |
NTM!
En KDD. |
MC Sniper
Manu - La Tribute De Dana _0_ |
La tribute de Dana is inderdaad het "beginnummer" de rest ga ik s proberen.
|
Shurik'n - Où Je Vis is een ontzettend goed album (classic)
Booba, IAM, Kool Shen, Rim-K, Sinik, Ol' Kainry en Rohff zijn ook de moeite waard om te beluisteren. :) Maar dat album van Shurik'n kan ik werkelijk blijven luisteren. :) |
Probeer eens elementair mixtape is van de dj van vsop ofzo. Staan best vette tracks op :o
|
Citaat:
|
shurik'n & Faf larage[www.amoilagarde.com]
La cliqua,rocca N.A.P Arsenik Sniper Mafia trece[janik] Mafia k1 Def Bond Lunatic, geraldo, hi fi,lalcko, [45scientific.com] IAM NTM Wat klassiekers Rocca - rap contact2 la cliqua - pas de place pour les traitres NAP ft Rocca - sans regret Shurik'n - Samourai " " - j'leve mon verre Faf larage - a cet instant Oxmo Puccino - mama lova " " - Amour jalousie " " - Hitman 2 bal niggets - la sedition NTM - ma benz |
Citaat:
Ik heb alleen nooit lang genoeg Frans gehad om te weten of Babette Nicolas nou geneukt heeft.. |
Mc Solaar was zeer vet :)
Maar S.I.N.I.K is ook zeer vet. Een van de betere :) |
Manau - La tribu de dana _O_
|
@ESCO
Volgens mij vergis je je in die klassieker van Shurik'n dat is Où Je Vis ipv. Samurai. Samurai staat overigens wel op het album (track 1, als ik me niet vergis). Maar voor de rest aardig lijstje hoor :) |
Citaat:
|
Jeej, wat een hoop fijne reacties. Zodra ik weer een fijn rpgje ehb ga ik lekker dingesen!
|
saian supa crew is dope
|
Ik zoek toevallig een frans rap nummer van een clip die een aantal jaar (gok een jaar of 6) wel eens op tv kwam. De clip zag eruit alsof het was opgenomen in een natuurgebied ergens in schotland en er werd veel gefilmt vanaf vogelstand terwijl die rapper(s) op een oude (middeleeuwse) toren stond.
Iemand die me kan helpen? |
Citaat:
jij als muziekforummeubel zou toch moeten weten dat dit topic bestaat ^. over wat voor meubel het gaat laat ik even in het midden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Jep het is Manau - La Tribute De Dana :), bedankt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu nog even zoeken naar andere Franse hiphop, he ;) |
Citaat:
Eigenlijk is elke nummer afzondelijk al een klassieker op de cd, naar mijn mening. Kopen / downloaden die shit :) |
S.I.N.I.K is toch een van de beter ;)
|
Chien de Paille
en de Fonky Family ( - L'amour du risque)) |
zebda - tombe la chemise
|
of:
stuurbaard bakkebaard - ou est le bon bon |
Citaat:
|
Binnenkort kool shen samen met serum in de melkweg
|
Citaat:
|
Relic is trouwens bagger, dat valt tegen.
|
leslie, een r&b zangeres (Y)
|
Citaat:
|
ik zweer bij NTM, maar mc sniper heerscht ook!
manau heb ik 1 keer live gezien, en moet zeggen ze waren zwaar dope, ze hebben betere nummers dan la tribute de dana:) |
Starflam, luikse hiphop
Een eigenzinnige rap act die de waarden van de Hip-Hop respecteert en die beïnvloed zijn door rappers en/of bands zoals KRS One, A Tribe Called Quest, Public Enemy, Gangstarr Tradition, Rakim, Nas, Mobb Deep, Boot Camp Click en de Wu-Tang Clan. Daarnaast zijn er ook invloeden van Salsa (de DJ is Columbiaans), reggae, soul/funk, hardcore en zelfs tekstschrijvers zoals Léo Ferré of Jacques Brel." |
Citaat:
superdope ja, ik versta er geen fuck van maar het is echt gaaf. Ik heb ze helaas gemist op Dour. KLR is een vette plaat. |
Psy'4 de la rime - Marseillais is opzich wel een fijn nummer. (y)
|
Citaat:
|
correction esco: Ik VIND manau bagger.
ik vind ze wel goed en als ik ooit mensen heb horen praten over manau was het alleen maar positief. Vet nummer, alleen jammer dat ik zelfs met tekst erbij niet mee kan zingen. |
Citaat:
|
MC Warriors (- Un grand coup dans ton cul)
|
Binnnekort Saiian supa in paradiso en misschien ook nog IAM over een tijdje
|
Citaat:
de ''echte'' franse rap heeft toch vaak een grote lading van verdriet-pijn-onrecht-geweld-eenzaamheid-woede en haat, dat is bij dit soort artiesten als Manau afwezig waarom ik denk dat het niet wordt gewaardeerd |
Dit is wel een leuk album:
Le Flow - The Definitive French Hip Hop Compilation titel - artiest I am -La Saga Ste strausz -Trone Rockin' squat -Undaground connexion Arsenik L'Enfer -Remonte a la Surface Oxmo Puccino -Mourir 1000 Fois Aktivist -Nouvelle Experience Assassin -L'Odyssee Suit Son Cours Psykopat -Bad Trippeuzzz Akhenaton -Bad Boys de Marseille (part 2) Minister Amer -Les Negres de la Pegre Doc Gyneco -Ne Rue Casa Negre Hamed Daye -Independance Daye Kheops -Mama Lova Afrodiziac -Trouve-moi un Job Raggasonic -Raggasonic Crew Respect -Alliance Ethnik |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |