![]() |
gedichten bij kunstwerken
Na al die mooie wedstrijdgedichten bij Mutants schilderij, dacht ik: waarom niet een topic over gedichten bij kunstwerken? Ik daag jullie allemaal uit en hoop dat het niet al eens eerder gedaan is :p
Als TS, zal ik beginnen met een voor de hand liggend werk. (ok, het gedicht zelf is niet zo goed, maar ja) http://img361.imageshack.us/img361/1...kleiner2ke.jpg omdat vrouwen boeien door een glimlach, een oogwenk werd ze wereldberoemd nu rust ze enkel nog haar gebleekte handen, geheimen verstopt ze moeiteloos alsof wat was, altijd blijft achter haar, voor haar berust ze in de tweestrijd |
Leuk idee wel:)
Ik las eerst bij de tweede strofe: nu rest haar enkel nog haar gebleekte handen enz. Dat vond ik eigenlijk logischer, maar nu ik het opschrijf, snap ik niet meer waarom:confused: |
Citaat:
nu rust ze enkel nog haar gebleekte handen... om aan te tonen hoe oud het schilderij al is en hoe ze het al beu is dat mensen naar haar kijken en haar mooi vinden (ok, flauw :D maar ja) |
Is het de bedoeling dat we allemaal iets bij de Mona Lisa gaan schrijven, of mogen we zelf een kunstwerk uitkiezen?
Leuk idee inderdaad. |
Neenee, het hoort een ander schilderij te zijn :)
|
http://www.minorart.com/postcards/ca...es/catmoon.jpg
Twee grote groene ogen zo diep en vol verhalen onuitgesproken ze staren naar het maanlicht. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet huil je tranenloos verdriet schreeuw je woordenloze woede Ik hoor het niet, ik zie het niet. Twee grote groene ogen glinsteren in de nacht een kille nacht ze lezen mijn gezicht. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet het regent tranen dat 't giet durf jij het maanlicht niet te zien Ik hoor je niet, ik zie je niet. Twee grote groene ogen staren in de eindeloze diepte van de nacht Plots gaan je ogen dicht. Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet Een kattepootje van verdriet een afdruk op mijn hart Een gebroken adem voor je mij verliet. |
@ Napoleonfan: *Applause* (y) ;)
Mooi gedaan, mooi beschreven, goede woorden gebruikt = superr :) |
(y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17. |