![]() |
Overgewicht wordt veroorzaak door steeds maar groter wordende supermarkten.
Dit is volgens mij nog nooit onderzocht. Maar ouders verliezen vaak hun kinderen even uit het oog in de supermarkt. En hierdoor zijn ze dus ongerept en zien ze het eten vaker en vaker en komen ze terug om iets te hebben bij hun ouders.
Ouders weten dan vaak niet waar het vandaan komt en kopen het dan zelfs. Hier zou men eerst een oplossing voor moeten vinden of vinden jullie van niet. |
kinderen pakken dan over het algemeen niet de meest gezonde dingen, maar het is daarna nof steeds aan de ouders of ze het wel of ziet kopen, en al kopen ze het, hoe vaak het kind er iets van mag
als een kind zelf mag bepalen hoe vaak en hoe veel koek en snoep die eet zou ik dat eerder aanwijzen als een oorzaak |
Beetje rare redenering vind je ook niet. Kinderen zijn dikker omdat ze meer eten/snoepen en minder bewegen dan vroeger. Een kind kan zich net zo goed volvreten in 3 pakken koeken die de ouders in een kleine winkel gekocht hebben, als in 3 verschillende soorten snoep die ze zelf uit een grote winkel gekozen hebben. Het is hierbij aan de ouders om hun kinderen grenzen te leren. Ik zit zelf ook met mijn gewicht maar ik zal nooit beweren dat het de maatschappij zijn schuld is. Het is net zoiets als beweren dat het de mac zijn schuld is dat je dik bent. Va1 hamburger per week wordt je niet dik dus je moet gewoon grenzen leren trekken
|
Het is je eigen verantwoordlijkheid, je hebt je gewicht zelf in de hand (tenzij je al dik geboren bent, er aanleg voor hebt).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, sorry, daar ben ik het niet mee eens. Ieder mens heeft verstand in z'n hoofd. DUs laten we niet de grootte van de supermarkt de schuld geven. (net als die mensen met overgewicht die de Mac aanklagen omdat ze te vet eten verkopen zonder dat dat duidelijk was.) Ieder mens kan logisch denken.
|
Citaat:
Offtopic: ik had nooit door wat je avatar nou eigenlijk was, maar nu zie ik het pas :D |
Overgewicht bij kinderen ligt vooral aan de ouders denk ik.
Als een kind vervelend is en huilt zijn veel ouders geneigd om snoep te geven, zodat het ophoudt met huilen. En dat dan jarenlang. Bovendien worden kinderen teveel verwend en zitten ze teveel binnen waardoor ze te weinig beweging krijgen. |
Dat geloof ik niet. Hoeveel lekker en vet eten er ook te koop is, het is primair de taak van de ouders om kinderen te leren dat niet alles wat er te koop is ook maar moet worden gekocht. Een kind moet zijn behoeftes leren kennen en beheersen, dat moeten ouders doen. Je moet niet proberen om supermarkten, snackbars of snoepautomaten te verbieden, dat is gewoon symptoombestrijding.
De reden dat veel kinderen te dik zijn is dat ze van hun ouders onvoldoende meekrijgen dat je matig en gevariëerd moet eten, iets waar overigens ook de ouders zelf vaak moeite mee hebben. Je ziet dan ook dat met name laagopgeleide mensen ongezonder eten, vaker gezondheidsproblemen hebben wat zich vertaalt in frequenter huisartsbezoek en ook dikkere kinderen. Daar ligt dus gewoon een voorlichtingstaak voor de overheid. |
Citaat:
|
Citaat:
punt 1: redelijk gevaarlijk (supermarkten staan vol met dingen die slecht zijn voor kleine kinderen, ze kunnen vallen of zich bezeren) punt 2: ongelofelijk irritant voor ander winkelend publiek (kleine kinderen kijken NIET uit waar ze lopen enz. rennen vlak langs je heen) punt 3: Dodelijk irritant voor het winkel personeel... Die kinders die steeds rondrennen, gillen en weet ik veel wat zijn slecht voor je humeur punt 4: Ze komen terug met zooi die je niet wilt... |
Dus supermarkten hebben er schuld aan dat ouders de etenswaren wat de kids pakken niet terug leggen?
Overgewicht wordt veroorzaakt o.a door minder beweging door moderne zaken. Ik had in het tijdperk voor internet en mobiele telefoons nog genoeg beweging, hutten bouwen en al die shit. Nu zitten ze liever te msn'en en te sms'en en ik geef ze groot gelijk. Dat is veel leuker, maar bewegen is wel belangrijk om niet uit te dijen en om gezond te blijven. |
overgewicht wordt veroorzaakt door te veel vreten, punt.
(of je hebt zo'n lymfe aandoening ofzo, dat kan ook) |
Citaat:
Citaat:
En: Citaat:
Helemaal mee eens!! |
Citaat:
|
Haha, wat een onzin! Het komt doordat er veel meer fastfood en al erbij is gekomen. En dat ze thuis een ongezonde voeding voorgeschoteld krijgen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28. |