![]() |
3d tekeningen
Weet iemand een computerprogramma, waarbij je 3d tekeningen kan maken van gebouwen en de binnenkant (kamers)?
Dank u Marianka |
Bij Bouwkunde in Delft gebruiken ze Alias Maya. Maar ik weet niet wat je precies wil doen aan interieurs? Want voor stof en tapijten is Maya niet erg handig.
|
Het gaat er mij om dat ik een gebouw kan ontwerpen (de buitenkant) en kan inrichten (de binnenkant) dus met alle meubelen, materialen, etc
|
droomhuis is een goed programma als je het simpel wil houden
(en dan bedoel ik ook echt simpel) |
ik zou zeggen the Sims (et een cheat om het snel te doen) maar dat is een slecht idee, verder weet ik nix :)
|
Citaat:
Anyway, wat zulke programmas betreft is er de keuze uit Maya, 3Dsmax, Lightwave, Softimage en Blender. Maar het kost een aardig tijdje om hiermee om te kunnen gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
AutoCAD kan ook. Maar daar is wel wat tijd voor nodig, om dat te snappen.
Persoonlijk zou ik 3D Studio Max gebruiken, dat is één van de veelzijdigere pakketten. |
Eigenlijk is Maya het meest veelzijdig, wat standaard in Maya zit daar heeft max meestal een plugin voor nodig, zoals Fur of Cloth dynamics.
|
Citaat:
Er zijn ook zat plugins voor maya nodig (zoals externe renderproggies). En daarbij, fur en cloth...pff als beginner, niet echt boeiend. Maargoed, Maya is daarin dus wel iets geavanceerder, dat zeker :) Wel wil ik nog even zeggen dat je die plugins niet echt nodig hebt voor een tapijt binnenshuis, aangezien het tapijtje daar bijna altijd op de vloer licht (of hangt) en het dus plat is. Textures will do fine in dat geval. |
Citaat:
|
wij ebben op sgool vector works, gebruiken we voor stands ontwerpen!
|
3Dsmax rules!!! (y)
|
Wij hadden hier ooit 3D home architect, wel erg simpel, en oud. Maar je kunt wel door het huis heen lopen en de richting van het licht enz bepalen.
|
ik heb architect 3d gevonden en het werkt. Ook ik kan hiermee overweg. Bedankt voor al jullie reacties!
marianka |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15. |