![]() |
Mijn eerste sonnet
Verhalende monden
Met ogen vlammend als vuur spande hij zijn pijl en boog overtuigd van dat jij loog sloeg jouw laatste uur En met zijn humeur zo zuur de verwachtingen te hoog is het slechte waarvan hij getoog een hele leven te duur Maar plots wierp de zon haar stralen over het gelaat van zijn verloofde en kon hij zijn hand over het hart halen Sindsdien heeft hij niet meer gelooft in wat de volksmonden verhalen nu zijn lief hem trouw heeft belooft … Rachel Dit is dus mijn eerste sonnet en ik ben benieuwd :P |
weet nie wat een sonnet is :bloos: maar hijs wel hééél mooi:D
hij raakt me, doet wat met me, alleen 1 zin: een hele leven te duur daar zou ik van maken: een leven te duur verder is het een heel mooi gedicht//sonnet;)(y) |
Je hebt je in ieder geval aan de regels gehouden van het sonnet: de juiste rijm, de wending na het octaaf... maar met name de rijm komt héél erg gedwongen over. Dit komt ook doordat de zinnen zo kort zijn, en ze lijken er zo alleen te staan voor de rijm. Ik denk dat langere regels sowieso gepaster zijn in een sonnet.
Ik vind het leuk dat je een sonnet probeert te schrijven, dat je de uitdaging aangaat, want het is heel erg moeilijk om precies volgens die regels te werk te gaan: het komt dan al heel snel gedwongen over. Probeer de volgende keer wat natuurlijker te schrijven (hoewel dat dus heel moeilijk is), want nu stoort de gedwongen rijm me. Oh, de inhoud vind ik leuk! gelooft en belooft zijn met een d overigens. :) |
Citaat:
Verder vind ik langere zinnen ook mooier in een sonnet. Ik vind dit sonnet niet heel goed gelukt, maar dat komt omdat ik vind dat er maar weinig mensen zijn die een sonnet kunnen schrijven dat ongedwongen over komt. (ik ben daar niet één van) Ik vind het op zich het idee wel leuk, maar de zinnen die je gebruikt (met name in het begin) ietwat te cliché. Dit lijkt nu natuurlijk allemaal heel negatief enzo, maar zo is het nou ook weer niet bedoeld. Voor een eerste sonnet is het zo slecht niet, (en als ik vond dat je er niks van kon had ik de moeite niet genomen dit commentaar te schrijven, want dan kon je er toch niets mee :p ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45. |