Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   wee nie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1279139)

looneylover 05-10-2005 17:22

wee nie

hallo,
ik had vandaag echt iets heel vaags...
in de tweede pauze was ik echt helemaal hyper en blij enzo en was ik melig..
en toen ik nog 2 lessen gehad had.. in de derde pauze had ik het gewoon nie meer... ik was ram chagarijnig en had bloed hekel aan iedereen...
ik vond het echt wel vaag.. maar het rare is ook nog dat vorige week toen ik in Italie zat met school.. rond ongeveer precies dezelfde tijd ook zoiets gebeurde en ook op een woensdag.. het was echt wel gezellig.. en op een gegeven moment kreeg ik de schijt aan iedereen enzo.. en was ik ook aan het huile enzo.. (dat overigens niemand gemerkt had...maar ja)

ik vind dat echt wel raar.. ik kan het niet echt goed omschrijven maar toch.. wee iemand waar dat misschien door kan komen??

bedankt

Rohit 05-10-2005 17:35

Misschien ben je verliefd

looneylover 05-10-2005 17:36

nou das een ding waar ik wel zeker van ben da da nie zo is..
ik ben ooit wel eens verliefd geweest en da was toch wel anders.. en ik intresseer me eigenlijk ook nie zo echt in de liefde dus..

Magican 05-10-2005 18:25

Ongesteld?

looneylover 05-10-2005 18:45

nou nee want dat moe ik pas over ander halve week worden en ik ben toch meestal wel regelmatig...

Minami 05-10-2005 19:00

Ik weet je leeftijd niet?
Als je in de pubertijd zit is het doodnormaal om stemmingswisselingen te hebben, en af en toe een dipje. Of als je moe bent, slecht slaapt, of veel gedaan hebt (vorige week zat je in Italie, kan me zo voorstellen dat je nog aan t bijkomen bent), dan ben je ook sneller geirriteerd/saggereinig.
Don`t worry ;)

En Magican, dat is een typische mannen-vraag :eek: :o

looneylover 05-10-2005 20:12

ja ik ben nu 15...
maar ik ben ook depressief enzo.. maar ik vind het zo raar dat het zo snel van heel goed naar zo slecht ging... dat heb ik eigenlijk niet echt gehad ooit daarom..

Nona 06-10-2005 12:18

Heb je genoeg geslapen? Het kan zijn dat als je niet genoeg geslapen hebt, je eerst staat te springen en dan opeens niet meer te genieten bent.

coopergirl 06-10-2005 13:32

Niet generaliserend bedoelt, maar op jouw leeftijd gieren de hormonen door je lichaam. Hormonen hebben op zoveel dingen invloed, ook op emoties. Als je er veel last van ondervind, kun je bijvoorbeeld een homeopathisch middel proberen.

Jane says 09-10-2005 08:21

Ik denk niet dat je echt depressief bent, want dan kan je gewoon niet meer blij zijn!
En ik spreek niet uit ervaring.

looneylover 09-10-2005 10:04

nou ik zal je zeggen ik ben wel depressief.. want ik ga ook al naar een psycholoog en die boelshit dus..
maar ik vond het gewoon raar dat ik echt in een keer zo werd..

Minami 09-10-2005 12:04

Citaat:

looneylover schreef op 09-10-2005 @ 11:04 :
nou ik zal je zeggen ik ben wel depressief.. want ik ga ook al naar een psycholoog en die boelshit dus..

Als je depressief bent is het heel normaal dat je stemmingswisseliingen hebt. Dat hoort eenmaal bij het begrip `depressie`.
Maar daar is veel tijd voor nodig om weer uit te komen, been there done that ;) En dan zullen de stemmingswisselingen vanzelf minderen. Het kan ook een combinatie zijn van dat alles, depressie, moeheid, puberteit..

alfalfa 09-10-2005 13:02

Citaat:

Magican schreef op 05-10-2005 @ 19:25 :
Ongesteld?
hehe, dacht ik ook meteen aan

tomtommertje 19-10-2005 01:01

Citaat:

Jane says schreef op 09-10-2005 @ 09:21 :
Ik denk niet dat je echt depressief bent, want dan kan je gewoon niet meer blij zijn!

Dat je niet uit ervaring spreekt is wel te merken.

Uitzicht 19-10-2005 07:36

Citaat:

Jane says schreef op 09-10-2005 @ 09:21 :

Spreek dan helemaal niet. (y)

Keyword: manisch depressief.
Kom daarna nog maar terug met je opmerking, neem deze terug en bied iedere lezer van psychologie apart je excuses aan voor deze ondoordachte, bevooroordeelde stommiteit.

looneylover 19-10-2005 07:53

ja bedankt dat je zo reageerde.. ik durfde het al niet te zeggen...

doeidoe

Uitzicht 19-10-2005 08:27

Citaat:

looneylover schreef op 19-10-2005 @ 08:53 :
ja bedankt dat je zo reageerde.. ik durfde het al niet te zeggen...

doeidoe

Had het niet tegen jou? :)

looneylover 19-10-2005 08:44

ja nee maar dat je dat tege die gene had gezegd vond ik goed..
:p
ik dacht al dat je het niet tege mij had
maar bedankt

Nona 19-10-2005 14:28

Citaat:

Grimm schreef op 19-10-2005 @ 08:36 :
Spreek dan helemaal niet. (y)

Keyword: manisch depressief.
Kom daarna nog maar terug met je opmerking, neem deze terug en bied iedere lezer van psychologie apart je excuses aan voor deze ondoordachte, bevooroordeelde stommiteit.

Wat dacht je van even een rondje lopen? Dat is wel heel overtrokken, het was een goedbedoelde reactie.

Uitzicht 19-10-2005 16:43

Citaat:

Kruimel schreef op 19-10-2005 @ 15:28 :
Wat dacht je van even een rondje lopen? Dat is wel heel overtrokken, het was een goedbedoelde reactie.
Mja, bij vermeende kortzichtigheid wil ik wel eens fel zijn.

Sorry @ Jane.

Broeder 20-10-2005 23:12

De periodes bij een manische depressie duren langer dan een paar uur, dus dat suggereren slaat ook nergens op.

hanniepannie 21-10-2005 10:43

Citaat:

looneylover schreef op 09-10-2005 @ 11:04 :
hmm... interessante redenatie.. :rolleyes:

denk dat iedereen dat wel es heeft, dat je stemming van t ene moment op t andere over kan slaan en hormonen zullen je er inderdaad niet rustiger op maken.. zou me er niet te veel zorgen over maken als t niet aan de lopende band gebeurd en met die psycho van je over hebben...

Jane says 22-10-2005 19:13

Tja, sommige mensen denken nogal snel dat ze depressief zijn.
Op je 15e kan je dat nog niet echt weten of je depressief bent dan ben je nog volop aan't puberen en dan heb je dat volwassen verstand nog niet dat redeneert of er nu wel of niet een uitweg is.

Naar een psycholoog gaan is trouwens geen reden dat je depressief bent. Als alle mensen die naar een psycholoog gaan depressief zijn, dan zou dit nogal een trieste wereld zijn.

Maar mijn steun, en ik hoop dat je der uit geraakt en nog wat kan genieten van je jeugd zonder al die zorgen en zwarte periodes.

Uitzicht 22-10-2005 20:20

Citaat:

Broeder schreef op 21-10-2005 @ 00:12 :
De periodes bij een manische depressie duren langer dan een paar uur, dus dat suggereren slaat ook nergens op.
Dat was dan ook alleen een reactie op 'depressieve mensen kunnen zich alleenmaar kut voelen'.

looneylover 23-10-2005 11:03

Citaat:

Jane says schreef op 22-10-2005 @ 20:13 :
Tja, sommige mensen denken nogal snel dat ze depressief zijn.
Op je 15e kan je dat nog niet echt weten of je depressief bent dan ben je nog volop aan't puberen en dan heb je dat volwassen verstand nog niet dat redeneert of er nu wel of niet een uitweg is.

Naar een psycholoog gaan is trouwens geen reden dat je depressief bent. Als alle mensen die naar een psycholoog gaan depressief zijn, dan zou dit nogal een trieste wereld zijn.

Maar mijn steun, en ik hoop dat je der uit geraakt en nog wat kan genieten van je jeugd zonder al die zorgen en zwarte periodes.

joh danke... ik heb het nu eigenlijk helemaal gehad... ik heb gewoon nergens meer zin in en heb geen zin meer in school en die boelshit... voor mij hoeft het gewoon allemaal nie meer,,,
maar gelukkig zijn er nog mensen om heen die mij een beetje kunne opvrolijken

YopY 27-10-2005 12:14

Tijdelijk gebrek aan motivatie, gebeurt mij ook wel eens. Bij mij helpt een nachtje goed slapen meestal wel, en anders gaat het vanzelf weer over. Hyperactivitiet gevolgd, danwel gecombineerd met aggressiviteit gebeurt mij ook vaak genoeg. Niks aan doen, je groeit er vanzelf wel weer uit.

Hormonen, pubertijd, etcetera zijn waarschijnlijk de oorzaken. Niet druk over maken, gaat vanzelf weer over.

Chloe Siere 27-10-2005 12:20

Hmmm..

Nona 27-10-2005 13:34

Citaat:

Jane says schreef op 22-10-2005 @ 20:13 :
Op je 15e kan je dat nog niet echt weten of je depressief bent
:rolleyes: Rightio. En vervolgens kun je op de vijftiende waarschijnlijk helemaal niet depressief zijn? Want vijftienjarigen hebben geen problemen, die maken alleen maar van een mug een olifant.

Natuurlijk, sommige mensen overdrijven en kunnen nog geen onderscheid maken tussen een dipje, een weekje ongesteld en een depressie. Maar stop met generaliseren, want er zijn zat vijftienjarigen die depressief zijn en heel goed weten dat dat zo is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.