![]() |
liefde en haat
Liefde en haat zit dicht bij elkaar, iemand nog een intressante ervaring ermee?
|
Ik ben vreselijk boos op mijn ex, gewoon om hoe het allemaal gegaan is, em wil ik hem soms het liefst voor mn lesauto, maar ja. en aan de andere kant is het wel de persoon waar ik 2 jaar lang voor gegaan ben, en mn liefde kan niet zomaar overgaan. dus.
zoiets bedoelde je?:o |
Nee. Ik heb sowieso nog nooit gevoelens van haat jegens iemand gekoesterd en dat wil ik ook graag zo houden :)
|
Citaat:
|
zz
been there, done that |
Voor mij is liefde liefde, zonder haat
|
hmzz haat is een groot woord, maar ze liggen wel dicht bij mekaar, ik heb wel eens iemand "gehaat" maar vond diegene tegelijkertijd ook wel héél erg interessant...moeilijk uit te leggen
|
Ik haat maar één iemand :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik geloof niet dat deze haat echt voortkomt uit kwaadaardigheid, maar uit machteloosheid en gehechtheid die voortkomen uit een beschadigd of ernstig gekwetst ego. Maar ik heb het hier wel over voorwaardelijke liefde en dat is helaas denk ik wel de soort liefde waar de meeste mensen mee in aanraking komen en zelf ervaren. Het is de soort liefde die gebonden is aan bepaalde voorwaarden en eisen (de 'ik hou van jou en gun je alles zolang ik ook de enige ben voor jou' liefde). Ik geloof in ieder geval dat echte en oprechte vormen van liefde onmogelijk haat teweeg kunnen brengen, maar meestal houden we alleen van mensen als we daar enig persoonlijk belang bij hebben, dat verklaart ook waarom 'houden van' soms overgaat in 'haten'. |
hate to love you...
:( |
Ik kan het me best voorstellen dat je iemand er in zekere mate best om kunt haten als diegene op een nogal vervelende manier omsprong met je emoties door bijvoorbeeld absoluut niet eerlijk of oprecht tegenover jou te zijn.
|
Ik denk wel dat juist de mensen van wie je het meest houdt, je het meest kunnen raken en je ook meer boos kunnen maken.
Maar onder haten versta ik: iemand dood willen... Heb ik nog nooit gehad met iemand van wie ik hou |
Als je daadwerkelijk van iemand houd, bestaat daar geen haat.
Uit onmacht ga je haten. Je wilt iets bereiken voor jezelf maar dat lukt niet, dan word je boos. |
Beetje kortzichtige stelling waar ik niet bijster veel mee kan
|
Ik ben dol op mijn vriendin, kunnen ontzettend met elkaar lachen! Echt heb veel voor dr over, als zij problemen heeft dan kan ze altijd bij mij terecht. *andersom alleen niet zo goed* We kennen elkaar dan ook al 14 jaar! Maar de laatste tijd kan ik me zo aan haar ergeren.. ze koopt alles wat ik heb *kan ze ook want haar ouders betalen alles* Als ik ziek ben, zegt ze geen: beterschap!. maar wordt maar snel beter, anders kan Ik niet uit!!! :mad: Maar ja, zonder dr kan ik ook niet...
Het is zeer complicated! |
Had ik ook met mijn ex. Ik zag hem zó graag, maar toen het uitging heeft ie van mijn leven zo'n puinhoop gemaakt (hij kon het niet aanvaarden, wou me terug, belde me constant, vroeg me uit over wat ik deed, werd kwaad als ik niet wou antwoorden,...) dat ik hem op een moment ook echt haatte. Terwijl ik hem diep van binnen nog steeds graag zag.
|
Citaat:
alleen heb ik mn rijbewijs al :evil: |
Citaat:
alleen heb ik mn rijbewijs al :evil: |
Citaat:
|
Het is denk ik iets anders dan jij bedoelt maar ik heb zoiets wel met mijn vader. Hij heeft nogal rotdingen gedaan waar ik nog steeds heel erg kwaad om ben. Aan de andere kant is hij wel mijn vader en als ik hem zie is het meestal heel gezellig. Ook mis ik hem omdat ik hem nog maar zo weinig zie. Best verwarrend, ik ben heel kwaad maar toch mis ik hem.
|
Ohja er was eens een rotzak van een jongen, die ik echt haatte want hij deed verschrikkelijk tegen me, maar stiekem vonden we elkaar leuk dus zijn we een tijdje op elkaar verliefd geweest maar dat duurde niet lang want zijn rotkarakter kreeg toch de bovenhand en haat ik hem niet meer, kan hem alleen niet goed uitstaan.
|
echte haat kan ik niet van spreken, maar ik heb wel momenten dat ik de jongen waar ik gek op ben kan schieten....omdat hij geen tijd heeft...of...omdat hij me plaagt...of...naja...u know
|
Obi et amo
|
Ik heb een broertje, zegt dat genoeg?
|
Ik vind het helemaal niet dicht bij elkaar liggen. Als ik van iemand houd (vriend, vrienden, familie) dan zal ik die persoon niet haten, misschien als ze ooit iets heel ergs flikken maar ik zal zeker niet tegelijkertijd van iemand houden en diezelfde persoon haten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11. |