Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Windows] Root aangeven in batch (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1279623)

Vinc 06-10-2005 13:11

[batch] root aangeven, maar hoe?

beste allemaal,

ik wil graag een autorun maken vanuit een cd dus, en moet daarbij voor een batch het station aangeven waarop de opdracht staat. nou klinkt dit nogal wazig, dus ik geef hier maar de code die ik al heb, dat verduidelijkt de zaak wellicht:

@echo off
:a
start /wait /b iexplore.exe index.htm
exit

het is dus de bedoeling dat internet explorer de index.htm gaat openen, maari k moet een volledig pad gaan geven. en aangezien het cdrom station nog al eens kan verschillen, weet ik de stationsnaam dus niet, dus vroeg ik me af of er niet een root commando was.

wie o wie is het batchwonder hier dat mij kan helpen? :)

Vinc 06-10-2005 13:27

laat maar, na nog wat meer experimenteren is er een poging gelukt.. :p

dafelix 06-10-2005 17:07

zet je oplossing er ook ff bij dan, wellicht dat iemand die de zoekfunctie gebruikt er nog wat aan heeft

ILUsion 06-10-2005 21:55

Misschien wat laat, maar als je enkel die pagina moet openen kun je gwoon in autorun.inf in plaats van je batch-bestand gewoon index.htm ingeven. Dan opent hij de standaardbrowser met die pagina erin (dus Firefox, Opera, IE, ... afhankelijk van het systeem).

Vinc 08-10-2005 08:40

Citaat:

ILUsion schreef op 06-10-2005 @ 22:55 :
Misschien wat laat, maar als je enkel die pagina moet openen kun je gwoon in autorun.inf in plaats van je batch-bestand gewoon index.htm ingeven. Dan opent hij de standaardbrowser met die pagina erin (dus Firefox, Opera, IE, ... afhankelijk van het systeem).
dat werkte dus niet ;)
wat wel werkte was

start /max index.htm

:) (index.htm staat hierbij dus in dezelfde folder als het batch bestand ;))

freyk 08-10-2005 09:19

Citaat:

ILUsion schreef op 06-10-2005 @ 22:55 :
Misschien wat laat, maar als je enkel die pagina moet openen kun je gwoon in autorun.inf in plaats van je batch-bestand gewoon index.htm ingeven.
helemaal mee eens, en ik zal het heel irritant vinden als mijn cd opstart met een klein zwart venstertje (hoewel er toch een batchcode bestaat om dit te verbergen)

Ik ga toch liever voor een autorun.inf
Code:

[autorun]
open=start /max index.htm

of iets leuker.
(wanneer iemand met de rechtermuisknop op je cd klikt, dat er een klein menutje verschijnt

Code:

[autorun]
open=start /max index.htm

shell\lees = mijn leuke site!
shell\lees\command = iexplore.exe index.htm

Warsocket 09-10-2005 23:55

in een batch file kun je de systeem variabele windir gebruiken

start %windir%\eenprogrammainjewindowsroot.exe

ILUsion 10-10-2005 16:23

Citaat:

Warsocket schreef op 10-10-2005 @ 00:55 :
in een batch file kun je de systeem variabele windir gebruiken

start %windir%\eenprogrammainjewindowsroot.exe

Hij wou niet de systemroot maar gewoon de rootdir van je drive. Als je op een cd een bestand hebt staan, zal dat op de ene computer D:\index.html zijn in het meest ideale geval maar er zijn evengoed computers waar het onder J:\index.html staat.

En @freyk:
inderdaad, er vallen leuke dingetjes te doen met autorun.inf. Heb ik ook nog wel redelijk wat over liggen. Meer info.

Warsocket 10-10-2005 18:54

Citaat:

ILUsion schreef op 10-10-2005 @ 17:23 :
Hij wou niet de systemroot maar gewoon de rootdir van je drive. Als je op een cd een bestand hebt staan, zal dat op de ene computer D:\index.html zijn in het meest ideale geval maar er zijn evengoed computers waar het onder J:\index.html staat.

En @freyk:
inderdaad, er vallen leuke dingetjes te doen met autorun.inf. Heb ik ook nog wel redelijk wat over liggen. Meer info.

cd \
programmadatjewiltuitvoeren.exe

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.