Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Ik heb ervan geleerd dat.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1279770)

Dobomobo 06-10-2005 15:51

Ik heb ervan geleerd dat..

Natuurlijk heeft bijna iedereen hier wel eens een relatie beëindigd, of jouw vriend(in) deed dat.

Meestal leer je ook van je relatie; Wat je fout deed, wat beter kon. Wat heb jij allemaal al geleerd uit voorgaande relaties?

Ik dit:

-Dat je moet weten wat de ander denkt. Als je je vriend(in) ziet nadenken, vraag dan wat er is. Je moet vertellen tegen elkaar wat je denkt.

-Dat je jaloers mag zijn, maar nooit teveel! Dit kost je de relatie, omdat je vriend(in) er na een bepaalde tijd gek van word.

-Dat je elkaar complimentjes moet geven, vooral als je vriend(in) er flink doorheen zit, na een slecht punt of ruzie met zijn of haar ouders.

Nu jullie :)

Ps. ik heb het dus over vriend/vriendin als liefde, niet als gewone vrienden.

Evian 06-10-2005 16:00

Ik heb 3/5 jaar een relatie gehad

Hij was idd jaloers, dus dat dreef me echt gek idd!

verder altijd eerlijk tegen elkaar zijn, dat maakt echt zoveel uit!

:)

Cookie 06-10-2005 16:02

- Dat blind zijn van verliefdheid best lekker kan zijn, maar je toch wel je gezonde verstand moet blijven gebruiken (heb ik dus niet gedaan)

ladii_inge 06-10-2005 16:08

Ik kan dit niet anders omschrijven als het volgende:

Mijn vriend is als los zand. Knijp je er te hard in, dan glipt het tussen je vingers door, en laat je het zand ontspannen op je hand liggen, dan verlies je het niet. (tenzij er wind staat dan ;) )

Cookie 06-10-2005 16:11

Citaat:

ladii_inge schreef op 06-10-2005 @ 17:08 :
Ik kan dit niet anders omschrijven als het volgende:

Mijn vriend is als los zand. Knijp je er te hard in, dan glipt het tussen je vingers door, en laat je het zand ontspannen op je hand liggen, dan verlies je het niet. (tenzij er wind staat dan ;) )

Wat heb je dat toch prachtig onder woorden weten te brengen :o ;)

tuttebel 06-10-2005 16:24

- praten over waar je mee zit, ipv er opeens alles uit te gooien.
- niet direct nadat het uit is vrienden worden, dat werkt niet (bij mij tenminste:p), ook al heb je het zelf uitgemaakt of whatever

Hijo de Puta 06-10-2005 16:30

Plak niet 24/7 aan je vriendin, maar geef haar ook ruimte.

Skaven 06-10-2005 16:38

Het gene wat ik heb geleerd heeft meer met mijzelf te maken, ik ben tenslotte de gene die de liefde moet geven.

- Oordeel nooit het moment zelf.
- Doe geen moeite om jaloers te worden.
- De liefde in mijzelf is oneindig.
- Ik hoef nooit bang te zijn.
- de oorzaak van egoïstisch gedrag is onmacht

nog wel meer, maarja :)

Gothic 06-10-2005 16:46

ik geen vriend wil die niet in het openbaar wil laten zien dat ik z'n vriendin ben...

ik geen vriend meer wil die te weinig met mij gemeen heeft...

Optima 06-10-2005 16:58

dat je hem pas mee naar je ouders moet nemen, als het echt serieus begint te worden

Joey22 06-10-2005 16:59

-Steek er niet teveel tijd in
-Zorg ervoor dat je vriendin niet te kinderachtig is...

WolterB 06-10-2005 16:59

- veel evenwicht wel prettig is binnen een relatie (waar ik alle andere punten die ik nu zou kunnen gaan noemen ook onder zullen vallen, dus hier laat ik het bij :o)

Optima 06-10-2005 17:04

Citaat:

Joey22 schreef op 06-10-2005 @ 17:59 :

-Zorg ervoor dat je vriendin niet te kinderachtig is...

was je vorige 12 dan ofzo :rolleyes:

ladii_inge 06-10-2005 17:18

Citaat:

Cookie schreef op 06-10-2005 @ 17:11 :
Wat heb je dat toch prachtig onder woorden weten te brengen :o ;)

Hmm zal ik dan maar toegeven dat ik die niet zelf verzonnen heb :) :o

Maar het is wel zo!

Green Day 06-10-2005 17:30

nope, geen ervaring mee :p

Melig-Meissiej 06-10-2005 18:07

Dat (drugs)verslaafden goede leugenaars zijn
Dat (drugs)verslaafden zelf niet door hebben dat ze iets fout doen (drugs gebruiken) en dat ze zelf ook niet zien dat ze verslaafd zijn.
Dat (drugs)verslaafden niet te helpen zijn als ze niet geholpen willen worden

Een korte samenvatting over waarom het uitging met mn ex...

in mn huidige relatie heb ik geleerd dat sex voor meisjes ook lekker is :)
en dat je veel samen kan zijn, maar ook apart leuke dingen kan doen met vrienden enz (gewoon kwestie van samen op dezelfde tijd plannen)

Cookie 06-10-2005 20:23

Citaat:

ladii_inge schreef op 06-10-2005 @ 18:18 :
Hmm zal ik dan maar toegeven dat ik die niet zelf verzonnen heb :) :o

Maar het is wel zo!

haha hij blijft mooi. :P Weet hij dat jij hem ziet als zand ;) ?

vampire_esje 06-10-2005 21:19

- Ik laat mij nooit meer wegcijferen!
- Mensen waarderen maar wat ik doe en anders is het exit!
Dat heb ik van mijn vorige relatie geleerd!

BrunetJuh 06-10-2005 22:10

- Als ik ergens mee zat of iets beviel me even niet gewoon eerlijk en duidelijk proberen te zeggen.

( ) 06-10-2005 22:45

Dat het leuk en interessant kan zijn als je er allebei verschillende interesses en vrijetijdsbesteding op na houdt, maar dat het voor een relatie handig is als er ook dingen zijn die je samen kan doen.

In dit kader past ook dat je goed kan opschieten met elkaars vrienden.

bamiPoep 06-10-2005 23:04

wijze les geleerd:
-bitches ain't shit but hoes and tricks

Stefanie1984 06-10-2005 23:12

Wat ik geleerd heb is dat ;

1) Vertrouwen hebben in elkaar
2) Niet te jarloers/achterdochtig zijn
3) Elkaar vrijheid geven
4) Problemen gelijk uit de wereld helpen
5) NIET LIEGEN :o ( dat koste me ook me nek)

Fever 06-10-2005 23:20

Ik weet nu wat ik waard ben en neem geen genoegen met minder dan wat ik verdien...

Dat heb ik geleerd

hmmmm 06-10-2005 23:24

Voor mij is het belangrijkste nog wel dat als er een probleem is je je moet aanpassen aan elkaar en allebei een stukje van jezelf moet opofferen voor de ander. Anders gaat het zowiezo op een gegeven moment fout :nono:
Ik heb al zo vaak relaties gezien waarbij de een de ander gewoon niet wilde begrijpen of de een over de ander heenliep. Uiteindelijk trek je het dan niet meer....
Eerlijk en open zijn is verder ook belangrijk, maar dat maakt een relatie ook juist fijn.

MightyDuck 06-10-2005 23:47

Citaat:

hmmmm schreef op 07-10-2005 @ 00:24 :
Voor mij is het belangrijkste nog wel dat als er een probleem is je je moet aanpassen aan elkaar en allebei een stukje van jezelf moet opofferen voor de ander. Anders gaat het zowiezo op een gegeven moment fout :nono:
Ik heb al zo vaak relaties gezien waarbij de een de ander gewoon niet wilde begrijpen of de een over de ander heenliep. Uiteindelijk trek je het dan niet meer....
Eerlijk en open zijn is verder ook belangrijk, maar dat maakt een relatie ook juist fijn.

Eensch :) Inzet, opoffering en uiteindelijk openheid. Zo moet dat :p

Loontjuh 07-10-2005 06:08

Dat ik meer mijn gevoel moet volgen en minder mijn verstand, hoe graag ik dat ook wil op dat moment.

Bravo 07-10-2005 09:50

- dat je niet achter alles iets (negatiefs) moet zoeken.
- dat je zelf moet aangeven hoe je je voelt want een ander kan dat niet ruiken.
- dat ik graag iemand heb als vriendje die ambitieus is en iets wil bereiken. (Mijn ex heeft 2x een studie verprutst en teert op papa's centen zonder ook maar een beetje te werken.)
- dat er zowel in als buiten het bed een 'klik' moet zijn.

en zo kan ik nog wel even doorgaan...

ladii_inge 07-10-2005 10:13

Citaat:

Cookie schreef op 06-10-2005 @ 21:23 :
haha hij blijft mooi. :P Weet hij dat jij hem ziet als zand ;) ?
Ik heb het nooit zo gebracht nee, of hij daar gecharmeerd van zal zijn :rolleyes: ik zal het hem eens vertellen ;)

Kazet Nagorra 07-10-2005 10:39

Dat vrouwen ruzie maken leuk vinden. :)

Cookie 07-10-2005 11:15

Citaat:

ladii_inge schreef op 07-10-2005 @ 11:13 :
Ik heb het nooit zo gebracht nee, of hij daar gecharmeerd van zal zijn :rolleyes: ik zal het hem eens vertellen ;)
doe dat ;)

Thee Muts 07-10-2005 11:20

Voor mijn huidige relatie heb ik 1 langere relatie gehad waarin bepaalde dingen heel duidelijk zijn geworden (of eigenlijk pas nadat het uit was):

- Dat een relatie om geven en nemen draait.
- Dat communicatie in een relatie een van de belangrijkste dingen is.
- Dat ik heel ver kan gaan voor iemand waar ik van hou, maar dat ik daarin mijn eigen belang ook heel hoog kan zetten (en dat ik dus ook opeens in een histerisch manipulatief kreng kan veranderen :o).
- Dat je altijd open kaart moet spelen omtrend je gevoelens betreffende de relatie.

alfalfa 07-10-2005 12:11

Citaat:

Evian schreef op 06-10-2005 @ 17:00 :

Hij was idd jaloers, dus dat dreef me echt gek idd!

verder altijd eerlijk tegen elkaar zijn, dat maakt echt zoveel uit!

:)

mijn vriend was ook jaloers. daar is het niet om uitgegaan. het kutte was dat HIJ nota bene vreemd was gegaan, terwijl ik niet zo heel jaloers was.

Sevi 07-10-2005 12:17

Ik heb tot nu toe geleerd dat ik niet achter alles iets moet zoeken. en nog meer.

Timmy 07-10-2005 12:49

niet alles willen weten, wat ze doet in haar vrijetijd en met wie.....
dan krijg je soms dingen te horen die niet wil weten :(

Unexplained 07-10-2005 13:09

Hmm...lastige vraag...

- Sommige mensen lijken zoveel op elkaar, dat ze elkaar verlammen. Zelfs na het verbreken van de relatie reageerden we beide vrijwel identiek op 'de breuk'.

- Als je serieus wilt groeien binnen een relatie, is honderd procent van je inzet nodig - niet totdat je het zat bent - maar totdat je hebt bereikt wat je wilt.

Scorpion_2004 07-10-2005 13:12

..je kan maar beter niet al te snel verliefd worden, want als het niet serieus kan het een keer stuklopen en dat zorgt weer voor liefdesverdriet ;)

Bloem 07-10-2005 13:33

-Dat het nogal kwetsend kan zijn voor mensen als je niet eerst je twijfels over je relatie bespreekt, maar er zelf mee blijft zitten en het vervolgens, voor de ander 'ineens' en zonder duidelijke reden, uitmaakt.

Mandarijntje 07-10-2005 14:11

Ik heb een relatie gehad die 2,5 jaar duurde.

Ik heb geleerd dat ik mijn eigen ding moet blijven doen, niet altijd maar achter zijn reet moet aanlopen, en dat ik mezelf niet kwijtraak.
Ik moet achter mijn eigen meningen blijven staan, en niet onzeker gaan worden als hij er tegen in gaat.
Ik moet mijn vrienden niet vergeten.
Ik moet grenzen stellen wat betreft hoe ik wel en niet behandeld wil worden.

Het komt nu misschien over dat het een kut relatie was, maar tijdens de relatie was het wel heel erg fijn en alles, maar achteraf, als je je zelf als minder hebt neergezet dan je partner, heb je veel tijd nodig om jezelf weer terug te vinden als het eenmaal over is.

Anneka 07-10-2005 14:15

Zeker niet te snel verliefd worden of te snel willen gaan, gewoon de tijd nemen om elkaar te leren kennen.
En dat wanneer iemand een leven heeft dat niet helemaal op de rails staat je dat niet één, twee, drie goed krijgt.

Dobomobo 07-10-2005 14:35

LOL, eindelijk eens een topic van mij dat goed scoort :P

Katje 07-10-2005 14:55

Citaat:

Mephostophilis schreef op 07-10-2005 @ 11:39 :
Dat vrouwen ruzie maken leuk vinden. :)
Grappig, bij het lezen van zo'n 80% van jouw posts heb ik inderdaad de neiging je uit te schelden. Ik denk dat het aan jou ligt (y)

Cookie 07-10-2005 15:18

Citaat:

Katje schreef op 07-10-2005 @ 15:55 :
Grappig, bij het lezen van zo'n 80% van jouw posts heb ik inderdaad de neiging je uit te schelden. Ik denk dat het aan jou ligt (y)
:D (Y)

mcflem 07-10-2005 15:56

Geen sukkels daten omdat je weer eens iemand wil en hij zo mooi klaarstaat.

NoDoubt 07-10-2005 17:33

ik heb 22½ maand een relatie gehad en heb daar uit geleerd dat:

- je eerlijk tegen elkaar moet zijn

- niet moet zwijgen als je toch iets dwars zit

- je je nergens voor moet schamen

- elkaar moet vertrouwen

- niet te jaloers moet zijn

- elkaar vrij laten (niet te vrij natuurlijk) ook met uitgaan etc.. dat je niet de hele tijd bij elkaar staat

- je niet je vrienden moet laten vallen en net zoveel met je vrienden om moet gaan als met je lover

en zo kan ik er nog wel wat bedenken.

Spiteful 08-10-2005 13:36

Nog nooit een serieuze relatie gehad eig (zit me wel dwars, maar ik was er tot nog niet zo lang geleden wrs toch niet toe in staat wegens persoonlijke problemen), maar toch al wat geleerd:
Niet bang zijn voor de toekomst, alles schijnt toch bijna altijd weer redelijk op zijn pootjes te vallen, ook al is de relatie gedaan. Je kop niet te veel breken over dingen waar je toch geen afdoende antwoord op vindt. En iets raar: vreemdgaan is bij mij echt niet zo'n big deal meer, het is een probleem maar geen onoverkomelijk. Kan me wel voorstellen dat dat anders is als je al 2 jaar bent uitgegaan van haar onvoorwaardelijke trouw, maar daar kan ik dus niet over meepraten. Een relatie die stukgaat doet enorm veel pijn (zelfs mijn relatie-achtige dingen), maar kben er in geslaagd om vrienden te blijven met de meisjes die ik echt graag had en dat is eig veel belangrijker, dus kga mij er niet op voorhand al te veel zorgen over maken. Als ik dit zo lees lijkt het wel alsof ik mij op voorhand al indek tegen mogelijke problemen, miss al te veel miserie gezien bij mijn vrienden, maar ik denk niet dat dat mij weerhoudt om mij volledig te geven aan een relatie.
Overigens niet te letterlijk nemen allemaal, wrs reageer ik niet anders dan de rest van jullie, dit is gewoon de manier waarop ik er probeer mee om te gaan. Bij liefde komt een hoop irrationaliteit en tegenstrijdigheid kijken, en ermee proberen om te gaan is het enige wat je imo kunt doen, niet het meteen uitmaken omdat je perfecte plaatje niet meer klopt.

Sherco 08-10-2005 13:41

- Dat iemand die niet accepteerd dat je veranderd en je terug wil duwen in zijn ideaalbeeld niet werkt.
- Dat het als het uit is ook uit moet blijven.
- Dat mensen die zelf geen zelfvertrouwen hebben en daarna een relatie lang het jouwe de grond in boren niet goed voor je zijn.

Achteraf gesproken heel logisch allemaal.

Magican 09-10-2005 18:38

Dat ik een gewetenloze klootzak ben.

Kazet Nagorra 09-10-2005 19:32

Citaat:

Katje schreef op 07-10-2005 @ 15:55 :
Zou goed kunnen ja. :)

Arenda 10-10-2005 00:24

Jezelf blijven en ook een eigen leven houden. Als je dat niet doet en het gaat uit... tsjah daar zit je dan. :)

AnNie! 16 10-10-2005 10:24

- Mannen allemaal hetzelfde zijn (daar kom ik elke keer achter maar blijf het proberen)
- Liefde van 2 kanten moet komen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.