![]() |
Leerkracht Nederlands
Onze leerkracht Nederlands kan volgens mij écht geen Nederlands, ofwel doet ze er gewoon geen moeite voor ofzo :rolleyes:
Een paar dagen geleden zei ze in de les "groter als mij" ipv dan ik, gisteren schreef ze op de toets van een vriendin "leidt je zinnen in met ..." ipv leid, enz... Omg, als leerkracht Nederlands kan je toch wel goed Nederlands praten hé :mad: en als wij een DT-fout maken op een toets, wordt er een punt voor afgetrokken. Normaal natuurlijk, maar dat zij dan zelf tenminste geen DT-fouten maakt hé :| Ze geeft maar pas haar tweede jaar les, maar toch, spellen moet je toch al kunnen van in de basisschool hé :confused: |
Ja, het is hoogstens vreemd dat ze zo slecht spelt, maar dat doet vast niets af aan haar didactische vaardigheden. ;)
|
Citaat:
Maar goed, ach gut, wat erg, who fucking cares. |
Citaat:
Zal wel vlaams zijn ofzo :p, maar geloof mij, als het moet (bv. op een toets) kan ik wel ongeveer perfect spellen & perfecte zinnen maken hoor :) Maar op een forum doe ik er niet zoveel moeite voor hoor :o ik ga hier geen dialect typen ofzo, maar ik ga er ook niet op letten dat mijn grammatica klopt en mijn zinnen perfect geformuleerd zijn :) |
Citaat:
|
Tja, het is wel erg stom dat ze dergelijke fouten maakt. Maar ja, nu ik zelf lerarenopleiding doe en zie wat daar allemaal voor spul tussenzit (ik bedoel; mensen komen van de HAVO af, 90% kan daar überhaupt niet spellen), vind ik het niet eens zo gek :p.
|
Ach, ik betrap m'n nederlands leraar vaker op fouten, zelfs in z'n antwoordvellen enzo. Maar als je nagaat dat een deel van de 5 vwo-leerlingen nog niet eens weet hoe je 'logisch' (logiesch? logis? logies?) schrijft, vind ik dat niet zo gek. ;)
En trouwens, je zou toch haast denken dat de jongste leraren de minste fouten maken, want ze zijn nog 'vers'. Maar ach, hoe vaak maken leraren wel niet fouten? Fouten als 'dan mij' zijn een van de meest gemaakt fouten, dus gek vind ik het niet. Hier en daar een -dt fout, ach. Als jullie haar weten te verbeteren weet je iig dat jullie het wel kunnen, en natuurlijk let je daar bij een nederlands leraar/lerares ook heel erg op. Erger vind ik leraren engels die geen engels kunnen, en zelfs bij basiszinnen lopen te stuntelen. Oh en hoevaak verbeteren wij niet wiskundeleraren omdat ze iets verkeerds uitrekenen, of een frans-lerares die de verkeerde antwoorden bij de vragen opleest.:p Tuurlijk zijn zulk soort fouten dom, maar het blijven mensen en die maken ook fouten. :o |
Daarom, het is eigenlijk ook heel raar om van je leraar te verwachten dat hij of zij onfeilbaar is. Ik bedoel, die tweedejaars leraar was nog niet zo heel lang geleden net zo goed scholier, en waar precies zou dan die overgang van 'normaal capabel' naar 'perfect en foutloos' plaatsgevonden moeten hebben? Op het moment dat hij of zij 'leraar werd'?
Desalniettemin ben ik wel van mening dat de genoemde voorbeelden wel horen bij wat je aan elementaire kennis/vaardigheden bij een leraar zou moeten kunnen verwachten. |
Het is sowieso diep triest dat veel mensen hun eindexamen halen zonder dat ze in staat zijn normaal een werkwoord te vervoegen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je mocht hier maximaal 8 fouten in maken van de ongeveer 40-45 opgaven, als je meer fouten had moet je verplicht je Nederlands bijspijkeren, naast de studie en aan het eind van het jaar nogmaals een taaltoets maken. Ik had er gelukkig maar 5 fouten (het kan nog een beetje veranderen, het wordt 2 maal nagekeken namelijk). Het viel me op dat veel mensen (voorlopig) meer dan 8 fouten hadden. Maar om even ontopic te reageren, ik denk dat het goed is je lerares hiermee te confronteren (na afloop van een les bijvoorbeeld) en zeggen wat je ervan vindt. Ze kan er meer aandacht aan besteden aan haar spelling. Trouwens wat de toets betreft, trek niet te snel conclusies dat zij daadwerkelijk de toets zelf opgesteld heeft (tenzij ze dat gezegd heeft), leraren vinden het vaak leuk toetsen van andere leraren letterlijk te kopiëren. :) |
Citaat:
|
Ik snap overigens niet hoe een docent Nederlands zoveel fouten kan maken. Ik let er zelf wel behoorlijk op dat ik niet te veel fouten maak (ik weet eigenlijk niet precies waarom :|). Hoe kan iemand die Nederlands heeft gestudeerd (of leraar Nederlands) daar niet op letten?! Heb je 4 jaar lang je alleen maar op onze taal zitten focussen, maakt het je nog geen biet uit of je spelfouten maakt.
|
Citaat:
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar daar hebben ze waarschijnlijk een flinke achterstand. |
Citaat:
|
Vertel, waar zit de fout in mijn verhaal? :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hey makaveli, wij zitten op dezelfde school dan! Had ook die taaltoets vandaag! 2 fout :p Welke richting doe jij?
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk aan: - computer programma (spaties waar ze niet horen) - Vincent's ogen (de allerergste; verengelste capriolen) - copie (c in plaats van k, zie ook helikopter, accoord e.d.) |
Ts: leer eerst zelf ook spellen en de zinopboouw. En die Nederlandse lerares is ook niet de enigste die fouten maakt. Ik zat ook bij een Nlse lerares en ze sprak me naam verkeerd uit ( terwijl het duidelijk opstaat)
|
Citaat:
Zeker als je 'enigste' en 'me naam' zegt. |
Het heeft inderdaad wel iets raars.
Ik bedoel, als zelfs je docent Nederlands dat soort fouten maakt.. hij/zij is toch wel een van de persoon die je correct Nederlands leert. Dat is in ieder geval de bedoeling lijkt me. Tot nu toe heb ik mijn docent Nederlands nog geen grammaticale fouten zien maken. En daar ben ik toch wel blij om.. :) Maar ja.. het zijn ook maar mensen.. en die maken vaak genoeg fouten. |
Citaat:
(Ok ik doe ook wel de lerarenopelding Nederlands dus het is ook wel logisch dat ze streng zijn :D) |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk heb ik nog nooit een totaal foutloze docent Nederlands gehad. In de vierde hadden wij een Brabantse die dat accent ook aannam in de klas en het verschil tussen die en wie nog niet kende. Daarbij kwam dat ze er een handje van had om zich te vergrijpen aan de meest domme contaminaties: optelefoneren ect. Ze wist niet eens wat een metonymia was... In de vijfde kreeg ik een van de beste docente Nederlands van onze school. Het enige foutje was overnieuw. En toen we haar daarop wezen was het van: "Mijn God, als ik dat maar niet ga opschrijven ergens." Daarna hebben we het haar ook nooit meer horen zeggen. Tegenwoordig heb ik een docente die ook wat probleempje heeft met de dan/als constructie. ;) Maar volgens mij is het geen doen, om te eisen dat alle docenten Nederlands onveilbaar zijn. Het blijven mensen, al lijkt dat soms anders. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.