![]() |
De Inktaap
Voor de mensen die niet weten wat de Inktaap is: een literatuurprijs van scholieren. Er worden drie boeken genomineerd die een grote literatuurprijs gewonnen hebben. Dit jaar zijn dat *zoekt papier op*:
Arnon Grunberg - De asielzoeker winnaar AKO Literatuurprijs 2004 Willem Jan Otten - Specht en Zoon winnaar Libris Literatuurprijs 2005 Frank Westerman - El Negro en ik winnaar De Gouden Uil 2005 Mijn vraag is: ga jij eraan meedoen? Volgens mij doe je dat in schoolverband, en mijn school doet mee, en ik ga in de jury! De uitreiking is in Antwerpen (leuke bijkomstigheid...). Mocht je er niet aan meedoen: Heb je een van de boeken gelezen en wat vond je ervan? Ik moet ze nog lezen, maar dat komt wel goed :) |
Schaammediep, maar nee, nog niet één daarvan gelezen.
|
Citaat:
|
Ik heb er nog nooit van gehoord. En die boeken heb ik ook niet gelezen. Maar iig tof dat je in de jury zit!
|
"Specht en zoon" is de enige van dat lijstje, die ik gelezen heb :) Echt een meesterlijkboek, geschreven uit het perspectief van een schildersdoek. Echt heel mooi geschreven! En consequent, je ziet bijvoorbeeld niets van de omgeving als het doek met zijn voorkant naar de muur staat.
Onze school doet overigens niet mee, wel jammer ;) |
Wéér Arnon Grunberg?? :eek: :eek:
Welke halfgare randdebiel nominéért die kerel toch elke keer?? :eek: |
Ik ken zelfs maar een auteurnaam, en heb ze geen van alle gelezen. Maar veel plezier. ;)
|
Citaat:
|
Nou ja, smaken verschillen, maar da's nu al MINSTENS de derde keer dat hij genomineerd wordt, en bij ons op school waren we het er unaniem over eens dat hij niet kan schrijven. Misschien is hij na vier jaar beter geworden...
|
Citaat:
Het punt met Arnon is dat hij, alhoewel zijn woordspelingen, schrijfwijze, absurdheid van de situaties, humor etc briljant zijn, hij geen spannende verhaallijn kan neerzetten. Waardoor ik in ieder geval bij de eerste tientallen aan pagina's compleet dubbel lig, tot halverwege het boek denk dat hij geniaal is, dat bij de tweede helft in twijfel trek, en na het uitlezen van het boek me ga afvragen waar het nou eigenlijk over ging. Nergens over dus. Zijn boeken gaan nooit ergens over. Maar afgezien daarvan is de man IMHO een literair genie. ;) Maar goed, smaken verschillen inderdaad en blablabla enzo. :D |
Mijn beeld over de Ako literatuurprijs is sterk gedaald toen ze de Joodse messias van Arnon Grunberg genomineerd hadden.
Gelukkig heeft hij niet gewonnen. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |