Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Software] IE 7: ervaringen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1279959)

Benteknol 06-10-2005 19:19

[software]Iemand al ervaring met IE 7

en zoja wat vond je er van ?

freyk 06-10-2005 19:44

Ik heb ervaring met beta 1 van IE 7.
En het enige wat ik je kan zeggen is, dat het al een béétje op de andere huidige browsers begint te lijken.

In iedergeval, post aub verder in [centraal] webbrowsers.

M@rco 06-10-2005 20:00

Ja, en ik vraag me af waarom ze de interface zo hebben verkracht. Hopelijk verandert dat nog in een latere versie, denk het eigenlijk wel.

Triloxigen 06-10-2005 20:05

waarom zou het boeien hoe MSIE7 eruit ziet :p

mrboot 06-10-2005 20:25

Nee, want ik zie niet in waarom ik van Opera af zou stappen.

Triloxigen 06-10-2005 20:36

Citaat:

mrboot schreef op 06-10-2005 @ 21:25 :
Nee, want ik zie niet in waarom ik van Opera af zou stappen.
Hoeveel redenen wil je hebben? :p

namnatulco 06-10-2005 21:03

Citaat:

********** schreef op 06-10-2005 @ 21:36 :
Hoeveel redenen wil je hebben? :p
veel :D

ontopic: nee ik heb geen ervaring, maar het scheint dat het de meeste gebreken heeft weggewerkt?
edit:
hier kan je de nutteloze discussie ook voeren: http://forum.scholieren.com/showthre...79956&perpage=
ik bedoel maar :p

J-roenn 07-10-2005 10:28

stond een stuk in de PCM, maar volgens mij hebben ze gewoon alle handige zooi uit firefox en opera gehaald en overgoten met een micro$oft sausje....

ik blijf iig bij firefox

Manuzhai 07-10-2005 12:40

Citaat:

freyk schreef op 06-10-2005 @ 20:44 :
In iedergeval, post aub verder in [centraal] webbrowsers.
Ik vind dat af en toe een apart topic over een nieuwe versie wel kan, dat is iets anders dan supportvragen die betrekking hebben op een browser.

freyk 07-10-2005 15:26

Offtopic:
@Manuzhai
Ff een quote'tje uit [belangrijk] Centrale topic
Citaat:

Wat zijn centrale topics?
Centrale topics zijn exclusieve topics over een populair algemeen onderwerp. Exclusief omdat er geen andere topics over hetzelfde onderwerp gepost mogen worden; alle vragen/discussies over het onderwerp moeten in het centrale topic gepost worden.
Als je nu deze topic niet sluit, dan zie ik het nut niet meer van centrale topics.

Dr HenDre 07-10-2005 15:46

freyk, wat een mongool ben je ook :D
ieder regel heeft zo zn uitzondering.
"Als je nu deze topic niet sluit, dan zie ik het nut niet meer van centrale topics."

Wtf boeit jou dat, ga huilen ofzo :D

Voor de rest, waar kan je de nieuwe IE vinden? of is dat nog niet legaal?

eddie 07-10-2005 16:28

ik voorzie een kort leven van dit topic aangezien er weinig discussie is en de topic start erg magertjes.

De screenshots die ik van IE7 heb gezien zijn niet mijn smaak. Heel IE7 is naar mijn idee 'te weinig, te laat'. Echt innovatieve features heb ik nog niet gelezen (features die dus nieuw zijn en niet eerder gezien in Opera of Firefox).

De 'tabs' zijn naar mijn idee achterhaald. Multiple Document Interface (MDI) zoals Opera is naar mijn idee nog steeds het beste om mee te werken. Je moet wel een 'power user' zijn om er goed mee overweg te kunnen.

Standaarden ondersteuning is nog steeds brak.

De nieuwe features in IE7 komen op mij over als 'been there, done that'.

Nee, geef mij maar een echt innovatieve browser zoals Opera.

freyk 08-10-2005 10:03

Ach, als iedereen met zijn favo browser hier ligt te spammen, doe ik het ook maar.
(ik hield me nog, in mijn eerste post, netjes)

Geef mij maar een browser die ik zelf mag instellen en extensions mag installeren die ik graag gebruik. -> mozilla firefox
Ik hoef geen browser waar al tig dingen inzitten, die ik niet gebruik en deze opties niet kan verwijderen -> opera.

Offtopic:
@Dre
Nou, voor een release topic vind ik dit echt geen uitzondering.
Ach ja, als het toch in de toekomst mag, dan kan je van me nog wel een paar topics verwachten.
(mag beta's ook??)

eddie 08-10-2005 11:50

@freyk
Het topic gaat over wat ik van IE7 vind. Het topic gaat niet over 'je favoriete browser'. Ik heb nog enigzins geprobeerd wat 'argumenten' aan te halen.

Enlightenment 08-10-2005 14:04

@iedereen: lief zijn voor freyk. ;)
@freyk: kop houwe :p

Het boeit mij niks hoe goed of hoe slecht IE7 is. Het enige wat voor mij belangrijk is, zijn de mogelijkheden die IE7 heeft met betrekking tot webstandaarden. Dat bepaalt (helaas) tot hoever developers kunnen gaan bij het designen van websites voor een breed publiek. Ik ben enorm gefrustreerd over het antieke IE6 wat CSS1 support zelfs tever vindt gaan. En al die klote bugs erom heen. Als IE7 nu flink wat developer toys gaat ondersteunen kunnen die eindelijk eens breed gebruikt worden.

Maar ik hoorde al dat IE7 geen XML+XHTML mimetype ondersteunt. Pfff.. :(

Ik snap dat dus niet. Ze kunnen toch een team van honderd devs inschakelen en het hele rattenplan implementeren? Geld zat toch? Firefox doet het met een handjevol devs in hun vrije tijd, waarvan sommigen er een baan naast hebben. I mean, kom op... zwem je in het geld kun je nog geen béétje browser maken. Zucht.

eddie 08-10-2005 14:40

Citaat:

Enlightenment schreef op 08-10-2005 @ 15:04 :
@iedereen: lief zijn voor freyk. ;)
@freyk: kop houwe :p

Gelukkig ben jij geen Beheerder / FB(+) meer, dus hoef ik me er niet aan te houden :p

Citaat:

Het boeit mij niks hoe goed of hoe slecht IE7 is. Het enige wat voor mij belangrijk is, zijn de mogelijkheden die IE7 heeft met betrekking tot webstandaarden. Dat bepaalt (helaas) tot hoever developers kunnen gaan bij het designen van websites voor een breed publiek. Ik ben enorm gefrustreerd over het antieke IE6 wat CSS1 support zelfs tever vindt gaan. En al die klote bugs erom heen. Als IE7 nu flink wat developer toys gaat ondersteunen kunnen die eindelijk eens breed gebruikt worden.

Maar ik hoorde al dat IE7 geen XML+XHTML mimetype ondersteunt. Pfff.. :(

Daar ben ik het helemaal mee eens, als mede-websitebouwer. Echter, de gemiddelde gebruiken interesseerd het helemaal niks. Die wil een mooi programma, wat 'altijd werkt'. Ik denk dat voor deze groep lusers IE7 een mooie browser kan zijn. De de 'power users' is denk ik Firefox te doen. Ben je über-user dan kan je niet (meer) zonder Opera.

Oeps, ga ik toch weer andere browsers promoten...
Citaat:

Ik snap dat dus niet. Ze kunnen toch een team van honderd devs inschakelen en het hele rattenplan implementeren? Geld zat toch? Firefox doet het met een handjevol devs in hun vrije tijd, waarvan sommigen er een baan naast hebben. I mean, kom op... zwem je in het geld kun je nog geen béétje browser maken. Zucht.

Ach ja, monopolie heet zoiets. Het is nooit goed (voor de 'markt') dat één bedrijf bijna een monopolie heeft op een gebied. Hierdoor stopt de ontwikkeling/vooruitgang van de aangeboden dienst/product. En als er dan iets nieuws komt, is het afgekeken van de 'concurrent'.

Enlightenment 08-10-2005 15:31

Citaat:

eddie schreef op 08-10-2005 @ 15:40 :
Gelukkig ben jij geen Beheerder / FB(+) meer, dus hoef ik me er niet aan te houden :p
Natuurlijk wel, als erelid verdien ik respect. :p
Citaat:

Daar ben ik het helemaal mee eens, als mede-websitebouwer. Echter, de gemiddelde gebruiken interesseerd het helemaal niks. Die wil een mooi programma, wat 'altijd werkt'.
Ik denk dat het juist in het belang is van de doorsnee gebruiker dat alle websites het 'gewoon doen' bij de browser naar keuze. Het is niet in het belang van de consument dat het onenigheid bestaat over standaarden en de ene browser wel werkt en de ene problemen geeft. Je wilt een level playing field; websites die gewoon werken, welke (moderne) browser je ook gebruikt. DVD- en DVD+ is ook niet in het belang van de consument, en zo zijn er wel meer dingen.

Het is alleen niet iets waar de gebruiker zich mee bezighoudt. Die verwacht dat mensen zoals wij dat op een correcte manier afhandelen, zodat het voor hen goed werkt. En zo wil ik dat ook zien. Het probleem is dat webdevelopers erg in de kou zijn gezet door microsoft. IE6 is antiek en IE7 zal een spoedklus worden met alle gevolgen van dien.
Citaat:

Ben je über-user dan kan je niet (meer) zonder Opera.
http://www.fluffles.net/images/Wowth...nteresting.jpg
Citaat:

Ach ja, monopolie heet zoiets. Het is nooit goed (voor de 'markt') dat één bedrijf bijna een monopolie heeft op een gebied. Hierdoor stopt de ontwikkeling/vooruitgang van de aangeboden dienst/product. En als er dan iets nieuws komt, is het afgekeken van de 'concurrent'.
http://www.fluffles.net/images/wouldyou.jpg

:D :p :cool: :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.