![]() |
Wat zeg jij als je iemand niet verstaat?
Wat zeg jij als je iemand niet verstaat? :)
|
wa wat of watte
|
wat met een heel korte t
|
Dat verschilt.
Soms gewoon wat, soms wat zegt je. |
ik ben een "HE?"
ipv eens netjes 'pardon?' of 'sorry?' te zeggen |
'Wa' of, iets beleefder ;), 'HE'.
|
Wat zei je?
En dan, sorry, ik versta je niet. Dán pas ''WA?". Ik ben best beleefd :bloos: |
wat zegt
|
"Watte" bij eigen leeftijd.
"Wat zeg je / zegt u?" bij mensen ouder dan ik. maar we zitten hier op scholieren.com, dus eigen leeftijd, heb dus wat/watte gedaan |
Ligt eraan met wie ik converseer :rolleyes:
Tegen mijn oma zeg ik geen WATTE?! |
Anders, namelijk
'Hè' of 'wat zei je/wat zeg je' bij leeftijdsgenoten die ik ken 'wat zegt u' bij oudere mensen, maar tegen m'n ouders zeg ik soms ook 'wat zei je' ofzo |
Uhh, ik zeg:
- Sorry? - Sorry, wat? - Sorry, wat zeg je? en heel soms - Hè, wat? |
Ligt eraan tegen wie, tegen mensen die ik niet zo goed ken:
"wat zeg je?" Tegen klanten: "Wat zegt U mevrouw/meneer?" Maar tegen vrienden ed gewoon WATTE? HUH? HE? WAT? Oh trouwens ik zeg heel vaak: Jaaa? zo van: ja, echt?! En dan herhalen mensen het altijd omdat ze denken dat ik het niet verstond :confused: |
Sorry?
Sorry wat zegt u? Sorry wat zeg je? |
krèg de kolère ofzoiets
|
Hmm?
En anders zoiets als "what?!" (gelieve dit woord uit te spreken met de stem van Officer Barbrady) |
Pardon?
|
Hmm? Wat? Wat zegt u? of ik glimlach gewoon vriendelijk en zeg ja of nee in de hoop dat het aansluit op de opmerking.
|
Huuuuh?
Of wat? |
Iets anders namelijk: Sorry?
Maar hangt er ook vanaf tegen wie. Tegen mensen die ik goed ken is het gewoon: He? |
hè?
|
Huuuuuuh wat?
|
Watte?
|
Wat zeg je? / Wat zegt u?(op mn werk dan met oudere mensen)
en anders gewoon: wat? |
Pardon?
Meestal versta ik mensen niet op m'n werk (kassa) en dan staat dit toch het netst maar weer niet té, vind ik :) |
"He?"
Of keihard WAT ZEG JE? als iemand iets naar me schreeuwt wat ik niet versta door muziek oid. Ik ben niet zo beleefd aangelegd :( |
'Sorry' of 'Pardon?'
|
|
Citaat:
|
Sorry, ik verstond je even niet, wat zei je?
|
Citaat:
|
Hoe zeg je?
|
wat? / wat zeg je? / hè?
|
Dat ligt aan de persoon:
'Wa zedde?/Hè?' (familie) 'Wat zeg je?/Wat?' (vrienden/kennissen) 'Wat zegt u?' (docenten, onbekenden etc.) |
huh.
watte zei je. |
Wat?
Herhaal eens. |
Sorry?
Of: Wat zeg/zei je? |
Citaat:
|
Mot je?
Maar eigenlijk verschilt het per persoon. Tegen mijn ouders of familie zeg ik wel eens "mot je?", maar alleen als ze echt onmogelijk te verstaan zijn en ze dat eigenlijk ook wel weten. Anders "sorry, maar dat verstond ik even niet" "Hè?" "Huh?" "Wat?"... |
'Wat zei je/u?'
(als ik dat ook niet versta) 'Wat?' (als ik het nog niet verstaan heb)'Sorry, ik versta je echt niet, wat zei je/u nou?' (als ik het dan nog steeds niet verstaan heb) Oh, ja, oke. Maar meestal is het andersom en verstaan mensen míj niet :o |
t verschilt heel erg:
pardon? sorry? wat? wat zeg je? watte (alleen tegen m'n vriend :p)? komen allemaal voor. Heb gestemd voor 'iets anders'. |
Citaat:
|
Hè?
Wat? / Watte? Wat zeg je? / Wat zegt u? Praat nou eens wat duidelijker! |
Hè?
en tegen ouderen of leraren ofzo wel Sorry? |
he? wat?
en anders sorry? |
Het hangt er vanaf wie het is. Bij vrienden/vriendinnen wil ik ook nog wel eens iets zeggen à la Huh? Hmm? ofzo:)
Of gewoon sorry (met een blik van: ik snap niet wat je zegt) |
arre
|
Hangt er helemaal vanaf. Meestal wat zeg je of een variant daarvan. Maar als ik bijvoorbeeld aan het tappen ben buig ik een stuk over de bar naar die persoon toe en dan herhalen ze het meestal vanzelf.
|
Wat zeg je?
Hè? Wat? |
Wat? tegen leeftijdsgenoten.
Sorry? tegen iets oudere mensen. Wat zegt U? tegen ouderen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |