![]() |
[kloksnelheid]
Hallo allemaal,
Mijn laptop doet wat raar tegenwoordig... mijn kloksnelheid ligt sinds kort beduidend lager dan voorheen. ik heb een centrino processor van 1.5GHz, maar de kloksnelheid van mn laptop ligt maar op 599Mhz, en dat was voorhen veel hoger (ik denk 1.49GHz). Ik denk dat die verandering er gekomen is nadat ik Stronghold 2 geinstalleerd heb. Kan iemand mij eens zeggen of die kloksnelheid echt abnormaal laag ligt? Kan ik die ook weer opkrikken? Gaat een systeemherstel hulp bieden? Moet ik desnoods de laptop terug naar fabrieksinstellingen brengen? Veel vragen, ik hoop ook een aantal antwoorden. Grtz OfficerTiger |
is dit niet zo'n energie besparende mode? en dan je clocksnelheid naar beneden haalt ofzo...
|
Klopt wel, als je cpu idle is is hij inderdaad 600mhz, in spellen draait hij echter op 1500mhz,
dat hoor dus zo |
speedstep heet zoiets jongens naar gelang van de rekenkracht die nodig is draait de processor op een langzamere snelheid of hogere.
|
ho. mag ik een moment stilte alstublieft?
ik wist het goede antwoord :D:p |
Citaat:
OT: Speedstep dus, de kloksnelheid wordt automatisch naar beneden bij gesteld om energie te besparen. |
merci allemaal,
ik was compleet vergeten dat ik mn lappie op sluimermodus gezwierd had, nu doet ie weer normaal! laat die spelletjes maar weer kome... |
Patience! Hartenjagen!!1!! vette shit
|
Tjonge jonge, wat een mafkezen, 800 man en dan maar een beetje gokken, en dat noemt men hardware experts!
|
Niet alleen kloksnelheid, ook voltage, dat is nou juist het bijzondere aan SpeedStep/Cool'N'Quiet. ;)
PowerNow! is er ook maar die doet niks aan je voltage. In idle mode kan je high-end processor b.v. maar 7W verbruiken, dat is erg laag. |
Mijn pc heeft niet eens de kans op idle te gaan zitten, dus wat heb je dan aan speedstep of cool and quiet?
|
Wat hebben mensen aan de informatie dat jij zo'n bikkel bent die kennelijk 24/7 honderd procent load genereert? :)
|
Zeker van die achterlijke projecten zoals Dutch Power Cows. :(
Nutteloze energieverspilling is dat, en heel verslavend. Mooie van moderne processors is nu juist dat ze het grootste gedeelte van de tijd op 7W kunnen draaien, en alleen veel stroom verbruiken als je het echt nodig hebt (zoals bij gaming). |
Dutch Power Cows wat is dat nu weer voor een onzin?
Nou een processor is niet het onderdeel wat het meeste stroom vreet, dat ze eerst maar eens zorgen voor andere dingen die zuinig moeten zijn. Daarnaast een computer is helemaal niet zo duur kwa energie, kijk eens naar een oplader van een telefoon :| Daarnaast is mijn computer altijd 100% load, wat ik ook doe :), maar eens Windows opnieuw installeren. |
Dan ben ik benieuwd wat voor bloated programma's jij allemaal op je PC draait.
|
spy en adware bij het leven :)
|
Citaat:
|
neuh?
Moet ik dat weten?Nee Is dat belangrijk?Zal wel niet Klaar Weet alleen dat het iets is van die domme tweakers. |
haha omg
|
ownzor
|
Citaat:
Zelf worden ze wel contact gestoord, kunnen nog alleen maar communiceren met MSN, ICQ, e.d. Digitaal, ze zien alleen maar 000 en 111tjes stelletje mafkezen dat het zijn. |
(y)
Eindelijk zeg je eens wat goeds Jolt. :p |
Citaat:
|
Citaat:
Als je wilt: een PMetje met voorbeelden? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |