![]() |
[moederboard]piept wel start niet op
ik heb vandaag me oude geheugen ( 512 Mb Kingston pc 2100 ) omgewisselt voor me nieuwe ( 2x512 MB TwinMos pc 3200 ) en nu start m'n pc niej meer op, alleen ongeveer 1 seconde piep, 3 seconden stil en dat de hele tijd achter elkaar.
ik heb effe gezocht op de site van asus maar k kan nergenst vinden wat die piepjes betekenen, ook als ik allebei de modules er uit heb gehaald blijft ie piepen, weet iemand wat dit is ? |
waarschijnlijk zit je RAM niet goed vast...of je mobo kan geen pc3200 aan...
|
is net nieuw mobo ( 1-2 maandjes ) a8n-e ondersteunt zeker wel pc3200 dunkt mij, en als er geen geheugen inzit dan piept ie ook, terwijl die dan minstens tot z'n bios met doorstarten...
|
een Mobo gaat piepen als ie niet compleet is...als je processor niet goed zit gaat ie ook zeuren...dus als er geen RAM inzit of als et niet goed vastzit dan gaat ie ook piepen...of ie deels op zou moeten starten weet ik niet...maar volges mij doet ie dan niets...gewoon die nieuwe RAM er nog es indoen en kijken of ie dan werkt...anders kijken of 1 tegelijk wat uitmaakt...miss. is er wel 1 kapot ofzo..
|
ik heb zal allebeii afzonderlijk er in gehad, t maakt niks uit, ook dernet een andere rammodule van me ouders pc's er in geknald, blijt piepen...
|
Ik krijg ook altijd een piepje net nadat ik m'n pc aan heb gezet. Daarna gaat ie door naar de schijfdetectie en dan start ie normaal door.
Is je moederbord niet gewoon naar de klote. Draai eens memtest86 om te zien of het niet aan je geheugen ligt. |
En met die oude module werkt het wel nog steeds?
|
Citaat:
|
mja heb ik ook gehad moet je ff kijken of je ram in de goede sleuven zit...je hebt 4 ram sleufjes toch? moet je even in je boekje kijken in welke je ze moet stoppen...
|
jah, had daarvoor al gekeken, maar zitten goed in Slot A1 en B1... zoals in boekje staat....
zodadelijk wel effe alles los en weer vast zetten en kijken of t weer werkt... |
Citaat:
Edit: Asus A8N-E heeft nForce 4 chipset, dus dat moet idd goed zitten. Ik zou zeggen probeer de geheugenchips eens uit op een andere PC. En heb je al een CMOS reset geprobeerd? |
Nvidea Nforce 4, ondersteund naar mijn weten minstens tot een gig....
echter, er is er 1 van 512 uit en 2 van 512 in, daar lag t niej aan heb alles uit elkaar gehaald en weer in elkaar gepropt en t werkt weer :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45. |