![]() |
branderig gevoel na sex?
hebben jullie een idee hoe dit komt? Reageert mijn lichaam fout op zijn sperma? :(
|
misschien was het tijdens de seks niet vochtig genoeg ?
|
Citaat:
|
waarschijnlijk heb je piepkleine scheurtjes bij je vagina gekregen. Als daar sperma (zout!) of urine (zuur!) in komt, voelt dat branderig, en de scheurtjes zijn zo klein dat ze na een dag weer genezen zijn. Is niet erg. Probeer een beetje voorzichtig te doen tijdens de seks om het te voorkomen (vooral bij het begin van de penetratie: rustig aan!), en als je toch een branderig gevoel krijgt, ga dan niet weer seks hebben tot het gevoel weg is, zodat je vagina de kans heeft om te herstellen.
|
glijmiddel. Ik had een scheurtje op dezelfde plaats wat iedere keer weer opensprong, zelfs al deden we het rustig aan, linksboven zat-ie, en het heeft mijn plezier in sex danig verpest.
Tot we een keer met condoom moesten, en toen had ik opeens nergens last van, rara hoe kan dat? Ik wilde het acuut alleen nog maar met condoom, (arme jongen) maar gelukkig bleek alleen glijmiddel ook goed te werken. Toen het eenmaal genezen was hadden we ook geen glijmiddel meer nodig, maar dat heeft dus even geduurd. |
kan het geen soa zijn ?? kan mogelijk zijn
|
Citaat:
soa?? :eek: aan wat voor een denk je dan? Het lijkt me vrij onmogelijk (ken zijn verleden helemaal), maar toch... |
Citaat:
Maar het hoeft helemaal geen soa of schimmelinfectie te zijn :) |
Citaat:
Ik heb er vrij vaak last van, en vrijwel niets vind ik een onprettiger gevoel geven. Soms kan het gewoon écht pijn doen net of het bijt. Voor dat m'n vriend is klaargekomen heb ik nergens last van, daarna des te meer. Het heeft dan ook niets te maken met 'schraal' worden of niet nat genoeg zijn, want stel dat we 2 uur lang seks zouden hebben, dan voel ik het nog steeds niet. Het gaat echt enkel om het sperma, dat op een bepaalde manier keer op keer pijn veroorzaakt. Behalve buiten het lichaam klaarkomen, gebruik van condooms of inderdaad misschien glijmiddel een keer proberen zou ik niet echt iets kunnen bedenken om het te vermijden.. :| Ik denk in ieder geval niet gelijk aan een soa/schimmelinfectie, het zou misschien wel kunnen, en als je er onzeker over bent zou je even een testje kunnen laten doen natuurlijk. :) In mijn geval is het niets bijzonders, behalve gewoon uitzonderlijk irritant. Er waren mensen die het hadden over een blaasontsteking, al vraag ik me af of ze dan uberhaupt wel weten wat het begrip inhoud. Het verhaal van Sarah klinkt mij het meest logisch eigelijk. :) |
Citaat:
maar het KAN altijd |
o...
|
gewoon ff naar ggd gaan en een gratis test doen
|
Ik heb dat ook, maar kan me niet voorstellen dat het een scheurtje is oid... want ik heb het al een maand of 4 en ik zie hem alleen in het weekend, dus genoeg tijd om te herstellen denk ik. Herkent iemand dit :confused: Het is trouwens begonnen nadat ik een schimmelinfectie, candida, heb gehad.
|
Heb ik altijd. :|:|
|
is heel normaal, ookal heb je ettelijke keren seks gehad, om verschillende redenen kan het branderig zijn:
- teveel wrijving +door gebrek aan vocht + door te vaak dezelfde beweging + door ander standje - verkramping van de vagina + andere lichaamskanalen die de vagina krapper maken + bepaalde tijd van de maand + vermoeidheid cq stress |
ken t:s erg irritant....denk dat het komt vanwege te weinig vochtig ofzo maar ik had laatst een link over een pil (ik wil namelijk veranderen van pil) en op die link stond:
Uit een recent onderzoek (2005) onder 80 vrouwen van 19-31 jaar die Yasmin slikten bleek deze pil een gunstig effect te hebben op hun seksuele beleving: ze genoten meer van sex dan voor het slikken van de pil, ze werden meer opgewonden, kwamen vaker klaar, werden natter en hadden minder last van pijn bij het neuken. ik weet niet of jij altijd last heb na de sex? en hele erge last? misschien zou je dan met de dokter erover kunnen hebben dat je van pil wilt veranderen...deze pil ziet er erg gunstig uit;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik jou was zou ik een SOA test laten doen voor zekerheid, bij schimmels als candida kan dit soms wel, zijn makkelijk en snel te behandelen en komen (jammer genoeg)best vaak voor bij vrouwen! Kan natuurlijk ook door scheurtje zijn ofzo, maar beter geen risico lopen. |
Mijn vriendin heeft het ook wel, ook tijdens de sex zelf en altijd als ze net ongesteld is geweest.. Geen idee hoe het komt?
|
ik heb er ook last van. maar niet altijd. 3 van de 5 keer ofzo.
ik kan ook alleen in het weekend sex hebben met mijn vriend. als ik na de sex weer een branderig gevoel krijg ga ik het onder de douche gewoon even afspoelen. werkt goed!! |
trouwens...kan het alsnog een soa zijn? ookal heb je er niet altijd last van??
andere woorden: is het alleen een soa als je er elke x last van hebt? |
Citaat:
Als jij denkt dat je een soa kan hebben, is het verstandig om je sowieso even te laten testen. Van chlamydia bijvoorbeeld merk je vaak niets, maar je kunt er wel onvruchtbaar van worden. En als je het eng vindt, ga je met een vriendin ofzo (of met je vriend:D) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57. |