![]() |
Videokaart weigert mee te werken
Ik heb sinds vorige week een nieuwe videokaart, de XFX GeForce 6600GT 128MB.
Voordat ik deze installeerde heb ik eerst de drivers van de vorige videokaart verwijderd en de oude videokaart eruit getrokken. Toen de nieuwe erin gedaan en de nieuwste niet beta drivers geinstalleerd (77.72 en 78.01). De computer functioneert volledig, behalve dat bij het kijken van een film(pje) de media player de cpu load naar 99% brengt en de computer dus ontzettend gaat laggen. Dit is met WMP2, WMP10 en Media Player Classic zo. Nieuwe Windows installatie lost het niet op. Photoshop doet het ook niet. Iemand bekend met het probleem, of kent een oplossing? (Heb het bij SW heplaatst omdat ik verwacht dat het een SW probleem is) Note: Ja, ik heb drivers Ja, ik heb codecs Ja, alles zit goed aangesloten |
Wat voor filmpje? XviD, DivX, MPEG? En wat voor codecs heb je geinstalleerd?
|
Citaat:
|
Heb je voor de gein al is geprobeerd de drivers te installeren die bij de videokaart kwamen (ipv. de nieuwste drivers van nvidia.com te installeren). Kijken of het dan wel goed werkt?
|
Citaat:
Versie 6.5. |
Kan soms te maken hebben met het type overlay (if any) dat je gebruikt bij films (mode 1, mode 2 of RGB).
|
Citaat:
|
Download gewoon de 80.xx drivers van Nvidia.
Trouwens wat moet jij met een nieuwe 3d kaart je had toch al een 6800GT? |
Citaat:
Zoiets? :P |
Citaat:
En ik HAD een 6800GT, totdat dat ding geen breedbeeld ondersteunde :s |
Waarschjinlijk dus iets hardware matig, gooi er eens een andere kaart in, als je die hebt liggen, anders RMA, of ga voor ATI :P
|
Probeer eens VLC mediaplayer, deze heeft geïntegreerde codecs etc. en maakt geen gebruik van al reeds geinstalleerde software/drivers.
|
misschien een onnodig vraagje, maar heb je je drivers gewoon geuninstalled of met bijv. Driver Cleaner verwijderd?
Ik heb hier ook een 6600GT draaien op de laatste drivers(niet die 8.xx) en die draait super... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22. |