![]() |
[iPod mini] Laadt niet op
Ik heb een mini iPod van de eerste generatie. Vandaag heeft hij besloten dat hij niet meer opgeladen wil worden. Ik heb hem aan de oplader gedaan en kreeg toen heel even een appeltje in beeld, maar daarna gebeurde er helemaal niks meer. Ik heb hem ook geprobeerd aan het usb-kabeltje voor de computer, maar ook daar krijg ik geen enkele reactie bij. Iemand enig idee waardoor dit kan komen?
Het ding is overigens een keer uit mijn zak gevallen op het asvalt, maar dat was nieuwjaarsdag, dus al enige tijd geleden. |
Ziet de computer hem wel als je hem daar insteekt?
|
Nope :(
|
Software, firmware, drivers van Apple allemaal up to date?
Zo jah, dan is waarschijnlijk je aansluiting naar de klote :) |
Als je nog garantie hebt, brang m terug naar de winkel.
Er is een grote kans dat je een nieuwe krijgt. |
Helaasch, geen garantie meer. Het lijkt erop dat mijn batterij gewoon dood is.
|
Citaat:
Maar dat deed ie niet, ik had nog wel garantie en inmiddels heb ik een gloednieuwe gekregen. Ik ben bang dat ie niet meer te redden is... |
de grote rest truuk kan je proberen ja :)
|
Citaat:
|
Oh hij doet het ineens weer. Aan de usb oplader that is, ik weet niet of hij het aan de gewone oplader ook doet. Maargoed, allang blij dat ie iets doet.
|
Waarschijnlijk had ie gewoon wat rust nodig ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft dat ding stroom nodig om te beginnen met opladen dan? En hoe kan het dan dat hij het later wel kan?
Ik snap er niks van :bloos: |
Ja, hij heeft stroom nodig om het display aan te sturen. Vrij logisch ook natuurlijk als je het zo bekijkt. Het kan altijd wel even duren voordat het zichtbare opladen begint, dat is met mijn telefoons ook altijd zo geweest.
|
heb geen zin om nieuwe topic te openen :$
maar als ik me ipod in me pc steek dat staat er dus "koppel niet los". maar mijn voeding van me pc is poep en dus valt me pc opeens dood uit. en dit is al best vaak overkomen! maar wat ik me afvraag is dat neit erg slecht voor je ipod? |
het is natuurlijk niet goed :)
Dus ik zou eens kijken voor een betere voeding :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom zou jet het risico lopen? er staat niets voor niets koppel niet los...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |