![]() |
Hibernate via command line in xp
xp heeft een mooie command genaamd shutdown en daarmee kan je meteen met een druk op de knop afsluiten of opnieuw opstarten (klik 'n klaar:p) maar daarmee kan je dus niet hibernaten en/of je systeem in standby zetten. Weet iemand toevallig of dat zónder extra programma's in windows kan?
|
w00t.
Hibernation is een apm feature, die onder linux toegankelijk is via een apmd. Ik betwijfel sterk of er zoiets bestaat onder XP. |
Citaat:
|
hibernate bestaat wel onder winXP (ik heb home, op mijn C:\ schijf staat als verborgen bestand "hiberfil.sys" en na wat googlen zag ik al dat dit een onderdeel was van hibernation. ik heb alleen geen idee hoe het werkt/wat jij bedoelt. kijk eerst ff of dat bestand wel op je schijf staat, anders betekent dat dat hibernation uit staat.
|
ja ja mensen, ik weeeet wat hibernate is, en ja het staat aan. Ik kan via start->afsluiten->hibernate doen. Maar het gaat me om het feit dat ik dat door een command line opdracht kan doen
|
en ik weet ook wel dat hibernate bestaat onder windows :-)
maar wat ikzelf betwijfel is dat er een command-line toegankelijke deamon of iets dergelijks is die dat regelt. Bij nader inzien: ja het bestaat, je hebt het echter wel over third party tools voor zover ik weet, ik weet niet of je dat op je systeem wil loslaten? 'command line hibernate' bij google zou voldoende informatie moeten opleveren :) |
krijg idd allemaal tools waarmee het kan, maar dat heb ik er eigenlijk niet voor over. Waarom heeft shutdown niet gewoon een optie -h waarmee die hibernate damnit :mad:
|
omdat hibernate een apm optie is, en shutdown ook moet werken op non-apm systemen.
|
Code:
rundll32.exe PowrProf.dll, SetSuspendState |
Citaat:
heel erg bedankt iig (y) |
Citaat:
Code:
shortcut+hibernate |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53. |