![]() |
war of the worlds
daar moet ik dus een kijkverslag over maken met deze vragen:
A] Algemene gegevens. 1. Titel: 2. Auteurs: 3. Regisseur: 4. Jaar film: 5. Tijdsduur film: B] Genre 1. Soort film: 2. Leg uit waarom: 3. Heeft de film een andere titel dan het boek? Zo ja, welke?: C] Personen 1. Wie zijn de hoofdpersonen in de film? 2. Welke personen spelen een bijrol in de film? 3. Welke relatie hebben de hoofdpersonen met elkaar? 4. In welke persoon kun je je het beste en het minste inleven? 5. Beschrijf het karakter van minimaal 2 hoofdpersonen: D] Verhaal. 1. Wat is het onderwerp van de film? 2. Waar speelt het verhaal zich af? 3. Hoelang is de verhaaltijd in de film? 4. Heeft de film een open of een gesloten einde? Leg uit. 5. Beschrijf minimaal 2 gebeurtenissen uit de film die jij belangrijk/mooi vindt. Leg uit waarom je dat vindt. 6. In welke tijd speelt het verhaal? Leg uit hoe je daar bij komt. 7. Welk fragment heeft de meeste indruk op je gemaakt? Leg uit waarom. E] Techniek. 1. Hoe wordt de spanning in de film weergegeven? 2. Wanneer wordt erin de film muziek gebruikt? 3. Hoe worden de tijdssprongen in de film weergegeven? 4. Beschrijf minimaal één open plek in de film (minimaal 30 woorden). 5. Welke cameratechniek wordt gebruikt bij de openingsscène? 6. Wordt er in de film ook gebruik gemaakt van ’n kikvorsperspectief? Zoja, beschrijf één scène. 7. Wordt er in de film ook gebruik gemaakt van ’n vogelperspectief? Zoja, beschrijf één scène. 8. Wat is het doel van een close-up in de film? Beschrijf één scene waar deze techniek is gebruikt. F] Samenvatting. G] Kijkervaring. Wil iemand mij helpen *kijkt lief* maakt niks uit wat voor informatie, hoeveel.. wat er bij je opkomt.... :bloos: :D tnx! |
www.imdb.com
En als je de film nou ook nog zelf kijkt kun je in je eentje een heel eind komen. Ziet dit eruit als het wij-maken-hier-je-huiswerk-forum? :nono: |
Citaat:
Alsjeblieft. :) |
ik heb die film al zelf gegekeken, en ja zo ziet dat er wel een beetje uit.
|
omg, wees niet zo lui :D
|
Asje ;)
|
Omfg, echt alle vragen staan hier ook.. als je nou één ding niet weet, ok.
|
Mijn god, wat een kutopdracht. Willen ze soms dat scholieren zo min mogelijk geïnteresseerd raken in films?
Dit soort dingen zijn echt bedacht door filmhatende idioten. |
Iehl, dat klinkt als mijn oude CKV-boek (n)
Misschien als ik vanavond niks te doen heb, ga ik wel je hele verslag zitten maken. Waarom ook niet? |
Citaat:
|
Maak het zelf, daar leer je wat van ;)
|
Ha ha, die hulp die ze wil, is dus echt serieus het hele verslag.
Ze vraagt zelfs naar andermans 'kijkervaring' :cool: |
Als je de film zelf al gekeken hebt, heb je in ieder geval de Kijkervaring al? :rolleyes:
En google is je vriend hoor. |
bah.
1) kutopdracht 2) zielig dat je het zelf niet doet. |
Kan hier geen slotje op? Dit is gewoon té triest.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31. |