![]() |
[laptop] Beste prijs/kwaliteit
Waar kan ik het beste een laptop bestellen, en wat is de beste prijs/kwaliteit laptop?
Rond de €1000 |
Kijk eens naar de Asus A6 serie en de Acer Aspire 1690 serie. Ietsje boven je budget, maar wel goede prijs/kwaliteit verhouding..
Qua winkels kun je 4launch, laptops4u enz. eens bekijken. Sla de Shop Survey van tweakers.net er eens op na. |
Acer Aspire heeft idd wel mooi geprijsde laptops. Neem bij voorkeur een laptop met dedicated (eigen) videogeheugen.
|
En wat heeft dat voor voordelen? :bloos:
|
Citaat:
Anders gebruikt je videokaart delen van je intern geheugen, iets wat het geheel een stuk trager maakt. |
Citaat:
|
|
Of deze
|
Qua specs is die eerste beter. (y)
|
Deze lijkt mij ook wel goed (y)
|
Maar het liefst had ik een laptop met:
1 GB geheugen 128 MB geheugen (videokaart) 80 GB HDD AMD 64 |
Toen ik men laptop kocht zeiden ze dat 1GB momenteel vrij veel is voor een laptop, ikzelf heb het wel, maar ik heb de Travelmate 8104 van Acer ( en die ligt heel ver buiten jouw budget)
|
Nu is 1 GB niet meer dan normaal voor een laptop :o
|
Dit was eind augustus ...
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ik heb voor de rest weinig verstand van laptops.
Ik wil gewoon voor €1200 een goede laptop met meer dan voldoende werkgeheugen/goede grafische kaart en goede CPU. Om te kunnen photoshoppen/games/films/tv |
Citaat:
Asus A4KA-Q008H (A64 3400+; 1024MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) € 1212,61 Asus A4KA-Q003H (A64 3200+; 1024MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) € 1170,- |
Citaat:
Daarnaast zou de Asus Z718NE-LH mss ook een goede kandidaat zijn. Is mss de oude centrino variant, maar doet naar mijn idee weinig onder voor de A6VA (hij wordt ook wel de M6Ne genoemt) Asus Z718NE-LH (P-M 735; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4 "TFT; WXP Home) Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) |
Citaat:
Zag trouwens ook nog een Asus met 17''/100GB/P-M 740/1GB voor 1400 in de pricewatch staan. Wel een pre dat scherm.. weet echter niet welke videochip erin zit. |
Citaat:
Ik heb altijd wel een stopcontact in de buurt (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk toch dat deze de beste keuze is (voor mij)
|
Of misschien een Acer.
En ik neem aan dat Dell helemaal out of the question is? |
Dell is inderdaad niet interessant. Acer lijkt mij een dubieus merk. Mja let er op dat de harddisk 5400 toeren of hoger is, dat scheelt merkbaar in performance.
|
Ik hoor altijd dat Dell zo slecht is, maar er moeten toch ook best goede laptops van Dell zijn, of niet?
|
Ik denk dat het deze gaat worden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
NP, succes met je aankoop
|
verwacht alleen niet te veel van t gamen op een laptop...
|
Citaat:
|
XPS van Dell is de vervanger van de Desktop, nu ook omdat je er een 7800 Go in kan stoppen, zeflde stroomverbuik als de 6800 Ultra Go, maar dan met betere performance en betere HDR en SM3.0 support.
|
Een beetje prijzig XPS M170 - De ultieme notebook voor gamers
Doordat de XPS M170 de absolute grenzen van mobiele prestaties verlegt, zal hij zeker indruk maken, waar u ook bent De nieuwste Mobile-processors, waaronder de snelste Centrino Mobile Technology tot Intel Pentium M 780. Ultrageavanceerde grafische kaart met verbluffende gameprestaties Met legitieme Windows® XP besturingssystemen Dell UltraSharpTM -breedbeeldscherm van 17 inch 12 maanden on-site service Speciale telefonische XPS-ondersteuning, 24 uur per dag XPS 600 - Ultieme gamekracht, geavanceerde multimedia XPS 600 maakt volop gebruik van de nieuwste krachtige technologie om u nog meer gamepower te bieden voor al uw games Mogelijkheid tot Dual Core-processors Met legitieme Windows® XP besturingssystemen Dual nVidia GeForce 7800GTX 256-MB grafische kaart 12 maanden on-site service Speciale telefonische XPS-ondersteuning, 24 uur per dag Vanaf € 2.379 Inclusief BTW, Exclusief Transport Inclusief Jaar Onsite Service met Next Business Day Response |
Citaat:
|
Citaat:
En weet iemand toevallig of je het geheugen van deze kan uitbreiden? |
Nu begin ik te twijfelen of ik niet beter deze kan nemen?
|
Citaat:
|
Ik ben ook niet zo te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding van Dell, onlangs heeft een vriend van me ook zo'n ding gekocht en dat is, voor het geld dat hij ervoor betaald heeft, gewoon dikke bagger in een papieren zakje.
|
Citaat:
|
Ik ben ook niet ontevreden over mijn Dell; behalve idd. de videokaart. Hij werkt goed naar behoren. Alleen dus de videokaart kan nogal is irritant doen en ik kan geen tweede monitor erop aan sluiten. En bij video playback wil die nog wel is heel moeilijk gaan doen.
Maar ja; dan had ik voor een Latitude moeten gaan oid. Volgend jaar waarschijnlijk. Als ik zelf voor mijn laptop moet betalen zou ik ws. wel een ander merk genomen hebben trouwens omdat de Dell laptops nou ook weer niet de beste zijn. |
Ik heb besloten voor de Asus A6K te gaan.
Maar dan met 100 GB 7200 rpm schijf. Of is 5400 ook genoeg? |
Citaat:
|
Is hij nog ergens anders goedkoper dan 1299 te krijgen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31. |