![]() |
de nieuwste zelda op nintende gamecube
hoihoi ;)
heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe zelda, The Legend of Zelda: Twilight Princess op de nintendo gamecube uit komt kunt er alles over te weten komen wat je maar wilt, maar de datum wanneer die uitkomt niet :| |
ik las laatst dat het pas rond maart 2006 werd......
|
Ja, eerste kwartaal 2006 :(. Aan de andere kant, beter een goed afgemaakt spel dan eentje die afgeraffeld in de winkel ligt.
|
Citaat:
|
Citaat:
daar zit iets in alle games van zelda zowel nintendo gamecube als de voorganger nintende 64 ware ze wel de moeite |
Citaat:
Ocarina Of Time is een van de meest geniale games die ooit op de N64 is uitgebracht. Die speel ik nu nog steeds. The Wind Waker ken ik niet ik heb geen Gamecube maar er wel over zitten twijfelen om m speciaal daarvoor te kopen. |
Citaat:
De nintendo gamecube is echt wel de moeite om te halen enkel voor zelda the wind waker en hoogstwaarschijnlijk de volgende ook the wind waker is een magnifieke game, zalig om te spelen een totaal andere dan de voorganger op de nintendo 64 |
Het is erg jammer dat de game uitgesteld is. Maar zolang hij beter wordt als Wind Waker ben ik allang blij dat ze er wat langer aan werken!
|
Ik vond wind waker echt bagger, gelukkig hadden de developers dat ook door dat het een afgeraffeld spel was, vergeleken met de gemiddelde zelda's en ze hebben gezegd deze fouten te vermijden met de nieuwe zelda..dus dat belooft veel goeds, hoop ik:p
|
TWW was niet de meest geniale zelda, maar om het nou bagger te noemen.
Het stijgt nog altijd ver boven de gemiddelde rpg/adventure uit. |
oew deze wordt zeker vet en ik was blij dat ie vertraagd was, was bij OOT ook zo en dat is nu de beste game ooit. dit wordt echt een must-have voor iedereen (y)
|
Citaat:
|
Neemt niet weg dat je in OOT ook alle kanten op kon(na een tijdje dan), en dat ook op heel veel plaatsen wat te doen was:P.. dus dat is nou niet echt geestverheffend meer;)..
Wind waker vond ik persoonlijk wel klein beetje teleurstelling, maar zoals gezegd, nogsteeds vele malen beter dan een doorsne-spelletje.. Ik had mn verwachtingen gewoon te hoog(of te anders, is een betere bewoording) gelegd. Twilight Princess ga ik (logisch) zeker kopen, ook al zou ik ondertussen de revolution al thuis hebben liggen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat trouwens helemaal dramatisch was uitgewerkt, is het verzamelen van alle 'figurines': beeldjes van elk in het spel voorkomend personage of monster. Per foto/figurine moest je die Nintendo Gallery uit en twee keer dat dag/nacht liedje spelen. Dan pas kreeg je één figurine. Als je op die manier alles wilde verzamelen was je een eeuwigheid bezig :(. Het zou leuker zijn als je gewoon een stuk of tien foto's kon maken en die allemaal in één keer kon laten ontwikkelen. Hetzelfde geldt, hoewel in minder mate, voor Minish Cap. Daar kon je ook figurines verzamelen, alleen jammer dat het zo lang duurde voordat die automaat een balletje uitspuugt. Ik wil gewoon gelijk een figurine zonder al dat onnodige wachten. |
Een spel met een personage genaamd Dinalfos moet haast wel een meesterwerk zijn. Ik heb het nu over OOT he :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die zitten je tenminste niet in de weg als je uit een niet nader te noemen instortende toren wilt vluchten! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meeste mensen kunnen prima games op 2 verschillende consoles spelen en zullen heus zelda wel halen. (y) Zie totaal geen reden waarom je een goede game niet zult halen alleen maar omdat je een nieuwe console hebt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien dat ik gewoon vreemd ben ofzo :P, maar ik heb niet zo ongeloofelijk veer geld te besteden, dus als ik voor een 360 een paar maanden spaar, ga ik die ook flink gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
kan het toevallig uiteindelijk zo zijn dat deze zelda helemaal niet op de GC maar op de revolution (de eerste nintendo die ik niet ga kopen) uit gaat komen... ?
|
Nee. Hij komt definitief uit op de gamecube. En de revo ga ik zeker wel kopen, al was het maar voor de nintendo-exclusives.
|
Citaat:
ik vrees met grote vrezen dat t een zownie-produkt wordt, of erger nog wellicht een iksdoos-volle-cirkel... en dat wordt gezegd door iemand die zn NES nog weleens daadwerkelijk uit de kast haalt... |
Dat filmpje met dat armen zwaaien is niet hoe het werkelijk moet gaan spelen he. :p
|
Citaat:
als ik voor lul wil staan ga ik wel met mn smurfenpakje en roze bolhoed van huis weg. |
Citaat:
|
Citaat:
nintendo zou eens wat meer marktonderzoek moeten doen voordat ze iets onzinnigs verzinnen. (zie verkoopcijfers GC tov NES, geen goede ontwikkeling.) |
Citaat:
De lagere verkoopcijfers van de GC tegenover de NES is niet meer dan logisch, de NES had minder concurrentie, de GC heeft de xbox en PS2. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De markt is inderdaad groter geworden, maar toen de NES werd gelanceerd was het nog nieuw, de Sega natuurlijk ook, maar de NES verkocht beter. Nu is de markt ondertussen gegroeid met de SNES en toen de N64 en de PSX, en nu de PS2, xbox en Gamecube. Er is nu dus een nieuwe console bijgekomen die ook een marktaandeel krijgt. Maar door de succesvolle PSX en het vroeg uitkomen van de PS2, had die al een grote voorsprong. Toen daarna de GameCube uitkwam, werd die natuurlijk meteen gekocht door de nintendo fans, waarschijnlijk een groot deel van de mensen die ook een NES, SNES of N64 kochten. Maar dat deel telt nu minder zwaar doordat de markt gegroeid is. Toen daarna de xbox kwam met de beste graphics, en een harde schijf die nieuwe mogelijkheden meebracht, kochten de meeste next-gen console loze gamers die console, vanwege de grotere mogelijkheden. Dus is Nintendo geen klanten kwijt geraakt, ze hebben er alleen niet erg veel gewonnen, omdat de GameCube niet innovatief genoeg was, dat zien ze nu in, en het resultaat is de Revo. En nee, de PS2 was ook niet innovatief maar had een voorsprong omdat 'ie eerder gelaunched werd die al veel verkocht. |
De PS2 dreef voornamelijk op naamsbekendheid. Als hij later was uitgekomen, had hij ook beter verkocht dan de andere twee.
|
Citaat:
de ps2 verkocht goed omdat sony verstand van marketing heeft. ik hou niet van sony-dingen, maar zelfs mn oma weet wat een playstation is. dan doe je toch iets goed. overigens bedoelde ik met een gegroeide markt wat anders dan gegroeide concurrentie, daar zit een verschil tussen. |
Citaat:
maar goed, dit topic ging geloof ik over zelda. |
Citaat:
Ik ben al sinds mijn prilste jeugd Nintendo bezitter, 'k heb een SNES, N64 en een gamecube en de exclusives zijn altijd geweldig (een woord: Zelda) maar ik erger me de laatste tijd dood aan het feit dat steeds meer leuke spellen alleen voor de PS2 en de Xbox uitkomen. Plus, die nieuwe afstandsbediening-controller, dat lijkt me dus echt helemaal niets... Dat was voor mij ook de reden om de DS niet te kopen, dat gehannes met dat pinnetje. Misschien ga ik wel een PS3 kopen. (I know, I'm a traitor.... maar dan had Nintendo al die leuke spellen maar ook op de gamecube uit moeten brengen. Eigen schuld) |
Citaat:
Dat was daarvoor de N64 en daarvoor de NES. Dan doet Nintendo natuurlijk ook iets fout, maar dat ze minder GC's verkopen dan ze NES'en verkocht hebben wist ik niet (ik dacht dat ze relatief gezien een kleiner maktaandeel hadden), en dat is dan idd erg vreemd in een gegroeide markt. Zit er een verschil tussen gegroeide concurrentie :confused::P? Nee maar ik snap dat je met een gegroeide markt meer consumenten bedoelt. Maar er is ook een nieuwe console, en dus is de markt in drieën gesplitst, terwijl die iets kleinere markt door tweeën werd gedeelt. |
Citaat:
De systemen die ze uitbrengen zijn stuk voor stuk geweldig, maar door een gebrek aan games (relatief t.o.v. anderen) en imago doen ze het niet zo goed. Het potentieel is groot maar het komt er alleen niet zo goed uit. Maargoed, die nieuwe Zelda he. |
Het ziet ernaar uit dat ik eindelijk een gamecube zal aanschaffen. :)
|
Citaat:
|
slim, die dingen kosten nu toch niet zoveel meer. zo denk ik er aan om een ps2 te kopen, met lekker wat goede titels als platimun-titels dr bij. t gaat om de spellen, niet om hoe nieuw ze zijn.
@bossen : als nintendo alleen maar minder marktaandeel zou hebben, zou dat niet echt een probleem zijn. het zou geen goed teken zijn trouwens, maar toch. echter, van de NES zijn 60 miljoen units verkocht; van de snes 50, van de n64 bijna 40 en van de cube net aan 20 miljoen. dalende lijn dus. wat ze overigens wel doen, is winst maken. daar doen ze t beter dan microsoft en ongeveer net zo goed als sony. |
Marktaandeel zegt op zich ook niets. Aangezien Nintendo het presteert nog steeds winst te maken zit het goed. Als ze 10 miljoen loyale fans hebben en daarmee genoeg winst kunnen maken zouden ze het nog heel lang kunnen redden. Dan kunnen ze Sony en microsoft lekker laten vechten om de mainstream en daar gigantische verliezen op maken en zelf in hun eigen niche zitten en winst maken. Heb het idee dat ze daar ook op mikken. Sony en MIcrosoft richten zich nog steeds heel erg op de standaard doelgroep (jong volwassen mannen), terwijl Nintendo ook wel doorheeft dat ze het daarop niet redden en daarom andere doelgroepen willen aanboren. De DS laat wel zien dat ze dat wel voor elkaar kunnen krijgen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |