![]() |
Treinen met ABS?
Gebruikt een trein bij een noodstop ook ABS?
|
lmao.
Hoe kan een stoppende trein daar nou baat bij hebben? Een trein kan niet uitwijken :) |
Lees: Assistent Breaking System (Antiblokkeersysteem)
Niet Assistent Steering B.., of Electronic Powersteering ;) |
euhm wat denk je van NEE? :P ik zou echt niet weten waarom ze dat nodig zouden hebben.. met blokkerende wielen heb je meer weerstand dan met half remmende wielen, noodstop = zosnel mogelijk stilstaan.. ABS in auto's wordt niet toegepast om de remweg te verkorten maar om te zorgen dat je tijdens een noodstop nog kan sturen. iets wat bij een trein niet nodig is. ;)
|
^^volgens mij sta je sneller stil met gedosseerd remmen dan wanneer je wielen blokkeren.
en abs is dat je wielen niet blokkeren zodat je de macht over het stuur niet verliest en sneller stilstaat. |
http://www.autoweek.nl/vumdisp.php?ID=1921&CAT=Remmen :rolleyes: :rolleyes:
|
en ik denk niet dat je wilt dat de wielen van een trein blokkeren, want metaal op metaal glijd ontzettend lang door volgens mij.
Dus het zou niet gek zijn als treinen abs hebben. |
Ik denk niet dat ze ABS hebben, maar misschien is een noodstop parachute een functionele optie. ;)
|
Citaat:
Over het algemeen staan autos met abs sneller still dan autos zonder. |
|
Citaat:
1 - Om idd te voorkomen dat de wielen blokkeren en de auto dus bestuurbaarder blijft 2 - Om te voorkomen dat de wielen blokkeren wat een VEEL langere remweg veroorzaakt als een auto vol in de ABS, maar het blijft een feit dat gedoseerd maximaal remmen de kortste remweg geeft, maar daar is ABS juist voor.. als men vanuit een schrikreactie gaat remmem word er meestal niet gedoseerd geremd maar voluit op het pedaal gestaan... |
Citaat:
|
En de wielen worden niet vierkant :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat het resultaat van de autoweek-test voortkomt
Citaat:
Ik vraag me wel af of die ABS ook kan functioneren op de weerstandsremmen van een trein, daar deze wrijvingsloos zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |