![]() |
Adhd pillen?
*knip*
|
Citaat:
In het land der onbegrensde mogelijkhefen aan de overkant van de grote plas vewwy common. Niet zelden hoor je ook van ouders die de voorraad van hun kinderen opsnoepen :D // http://ritalin.hersenstorm.com/ Ritalin stimuleert het centraal zenuwstelsel. Men weet nog steeds niet hoe het medicijn precies werkt, maar gaat ervan uit dat het de voorhoofdskwab (het "opdrachtcentrum" in de hersenen) en de hersenstam (het systeem dat prikkels (de "opdrachten" opvangt en selecteert in actie of afremmen) via de neurotransmitters dopamine en norepinefrine/noradrenaline activeert. Ritalin bevordert de tijdelijke afgifte, maar niet de aanmaak van deze neurotransmitters en werkt daarom slechts korte tijd. Als de aanwezige dopamine en norepinefrine/noradrenaline op zijn, werkt het uit totdat het lichaam een nieuwe voorraad heeft aangemaakt. Inkomende prikkels worden door Ritalin eenvoudiger gefilterd, met als gevolg de mogelijkheid je gedachten op één ding te focussen in plaats van op alles wat er om je heen en in je hoofd afspeelt. Eenvoudig gezegd: de remfunctie van de hersenen wordt versterkt. |
Citaat:
mja mijn vrienden worden er ontspannen of melig van :s weet je misschien ook of het schadelijk is om dat zomaar te nemen? |
ho ho wacht ff.. k heb al ff op
de site gekeken.. er stonden wel de nadelen van ritalin.. maar zouden die dingen ook gelden voor minder grote hoeveelheden? |
ritalin is in principe medische speed. Zelfs al heb je adhd dan geloof ik niet dat het goed is. Echt schadelijk in de vorm van merkbare dingen zal het wel niet zo gauw lopen, maar toch
|
Alles is schadelijk om 'zomaar te nemen' :D
Maargoed, alcohol kan het effect en de bijwerkingen van Ritalin versterken en wordt daarom in de regel afgeraden, maar of het daadwerkelijk kwaad kan weet ik niet. Als bijwerkingen staat groeiachterstand, slapeloosheid -en juist slaperigheid, duizeligheid en nervositeit en nog n hele rits aan effecten. Methylfenidaat is een wekamine, waaronder ook amfetaminen vallen, dus familie van speed en meth. Eigenlijk is het dus gewoon speed, maar dan met een minder sterke opwekkende werking, een minder eetlustremmende werking en minder sterk effect op de bloedvaten. |
oke! bedankt :)
ohja :p nog een ding.. kan t kwaad als je er ook nog bij geblowd hebt? groetjes! |
zal wel niet veel uitmaken
als het minder erg als speed is ofzo. ik weet niet |
oke bedankt! :)
|
Heb wel ns rithalin genomen. Van die pilletjes fijngestampt en dat opgesnoven. Was wel grappig, bleef er iig een tijdje wakker van. :D
Had t genomen in combinatie met alcohol en hasj, en dat ging erg lekker. Maarja, ik heb wel meer drugs gebruikt en gecombineerd in mn leven, dus ben geen goed voorbeeld. :P Een zwaardere vorm van rithalin is trouwens dexamfetamine. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is al wel een tijdje geleden.. ik ga eens zoeken. Edit: http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=Ritalin ADHD+Ritalin en THC. Maar.. anders gebruik je even onze grote vriend Google. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26. |