![]() |
[brommer]banden spanning puch maxi
wat is ongeveer de banden spanning van een puch maxi
of wat kan je er in gooien want dan rijd ik gewoon naar de pomp en stel ik daar dat ding in en hoef ik zelf niet te pompen |
controleer gewoon...
En je kan het thuis ook doen met de fietspomp, doe ik ook, gewoon even zo'n ventieltje erop draaien... Tijdens het pompem af en toe even voelen of hij hard genoeg is, zo nauw komt dat echt niet... |
Citaat:
|
Gewoon even voelen met de hand, maar de exacte aanbevolen spanning staat toch ook op de zijkant van de buitenband?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik dacht rond de 2 bar. |
Staat er meestal op, kijk eens aan de zijkant van je band...
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik rijd zelf op een puch. Ik doe er altijd 2 bar in. Maximaal 3,5 bar geloof ik. Maar 2-2,5 bar is genoeg.
Mark. :cool: |
Citaat:
ga ik er straks is 2,25 bar in gooien reuff. :cool: |
kon 36 psi in, dat staat gelijk aan 2,5 bar :p
dus die rijd weer een beetje binnekort uitlaat schoonmaken |
normaliter voor 2,2 bar en achter 2,4
|
ik heb er gisteravond iets van 2,7 in gegooid.. kon nog meer in :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik op mijn werk was, had ik het ff gevraagd, maar dat is nog 2 dagen wachten. |
Citaat:
Brandstofverbruik valt bij een puch ook best mee ;) Die van mij rijdt 1 op 45 ongeveer, laat het met niet precies de juiste bandenspanning eens 1 op 40 zijn, is het nog behoorlijk zuinig :o |
Natuurlijk, het is een Puch :), maar als je in een bandenzaak werkt, leer je echt wel dat het niet zo werkt ^^ Het is verbijsterend hoeveel de druk van je banden voor je verbruik en de slijtage van de banden zelf kan doen...
|
Citaat:
Je kan wel redelijk goed inschatten of een band op de goede druk zit door er gewoon op te drukken :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |