![]() |
wat doe je tegen --> fruitvliegjes????
Ik heb al een paar maanden last van die kut beestjes...ik kan geen glas drinken ff laten staan of er zitten er al weer 10 in!!!!
waar komen die beesten vandaan en hoe kom ik er vanaf....een keer een flinke schoonmaakbeurt houden? ik verwissel regelmatig mn vuilnisbak etc...en doe als ik iets zoets/vochtigs/bederfbaars in gooi eigenlijk meteen de vuilniszak weg... Ik woon in een oud pand en een meisje hier heeft er ook last van, maar volgens mij iets minder....dus kan het ook aan het gebouw liggen? verder is mijn kamer gewoon schoon alleen beetje stoffig... ik word gek van die beesten!! TIPS graag:) |
Bij mij komen ze altijd uit de bananenschillen.. verder heb ik er geen last van. Een keer alles goed schoonmaken kan nooit kwaad natuurlijk :)
Via Google: Citaat:
|
|
fruitvliegjes komen uit piepkleine eitjes en als het een oud huis is dan zitten die eitjes waarschijnlijk in spleten tussen het hout enzo...
maar azijn inderdaad :) en doorgaan met wat je al deed. |
En als ze daarna nog niet weggaan moet je gewoon wachten op de winter:) Dan gaan ze vanzelf dood door de kou.
|
Bedenk goed dat de grootste kracht van de fruitvliegjes is dat ze zich zo snel kunnen vermenigvuldigen.
|
maarum met dat azijn...stinkt dat niet ongelovelijk enzo??:s
|
's nachts je raam open zetten als het koud is. Fruitvliegjes kunnen slecht tegen kou (liefst vorst maar dat zit er nog niet in) Anders inderdaad de azijn truc. Laat nooit groen afval achter al is het voor een paar seconden gelijk buiten in de container (als die niet onder je raam staat natuurlijk)
Woon je dicht bij een groenteman? waarschijnlijk komen ze ergens anders vandaan want er zitten er, als je zelf niet echt een sloddervos bent met fruitafval, hoogstens 2 of 3 in je huis. Kijk eens rond in de buurt of je de oorzaak kan vinden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Al het fruit in de koelkast leggen en altijd alles meteen opruimen en afnemen met een doekje met schoonmaakmiddel.
Bakjes met azijn in je huis zetten, de vliegjes trekken er naartoe (ipv dat ze weg gaan zoals ik eerder gelezen heb), als ze met z'n alle op het randje zitten even met een plantenspuit met evt. schoonmaakmiddel (of de Glassex ofzo) spuiten en ze vallen dood neer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |